Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

warmpies

warmpies

11-12-2010 om 11:21

Einde overeenkomst energieleverancier

wij hebben een brief ontvangen van onze energieleverancier dat de levering en de overeenkomst wordt beëindigd. Ik baal als een stekker omdat ik twee weken geleden een betalingsregeling heb getroffen en nu dus deze brief. Ik heb net een brief zitten tikken en die is inmiddels naar de brievenbus gebracht, ik kan ze zaterdag niet bereiken. Ik heb dus in feite geen poot om op te staan, weet de naam zelfs niet eens meer, het was een man maar verder..
Het zal aankomende week dus wel gebeuren dat we afgesloten worden, leuk zo voor de kerst. Iemand dit ook weleens meegemaakt? zo ja, hoe ging dat? alsnog afgesloten of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-12-2010 om 13:03

Afsluiten

Energiebedrijven mogen niet zomaar de energie afsluiten in de wintermaanden. Dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt met niet op tijd betalen, het negeren van herinneringen, niet tijdig afspreken van een betalingsregeling etc.
Maar ik zou maandagochtend meteen bellen en zeggen dat je al een betalingsregeling hebt afgesproken. Daarnaast zou ik meteen die eerste termijn betalen.
En voortaan uiteraard ervoor zorgen dat de energierekening op tijd betaald wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2010 om 22:57

Rondbellen

Ga rondbellen: naar de leverancier, naar de sociale dienst voor bijzondere bijstand, naar maatschappelijk werk voor financiële hulp, vrienden die je wie weet tóch wel willen helpen... Trek álles uit de kast!
Mocht je afgesloten worden, schaam je dan niet en maak er dus werk van. Wij zijn zo'n 4 dagen afgesloten geweest in november. Hártstikke koud! We hadden heel veel kaarsjes in huis en die geven onverwacht veel warmte af. Daarnaast hebben kennissen een nog zo goed als volle campinggasfles aan ons gegeven. Daar hebben we op gekookt. Via de sociale dienst is er toch geld gekomen en hadden we weer snel gas en elektra. Achteraf hebben we er op een vreemde manier warme herinneringen aan, want het was ergens ook wel gezellig om zo met elkaar te moeten modderen met kaarsjes en een gasfles. Toch gun ik het niemand, zéker niet in het koude seizoen.
Er zijn woningcorporaties die hun bewoners niet in de kou laten zitten en energiebedrijven met hetzelfde beleid. Probeer voor de laatste keer op de menselijkheid van het bedrijf te spelen. Er komt weer een vorstperiode aan, dat is ook heel slecht voor het huis (denk aan de waterleiding e.d.).

Wat ik niet begrijp

je wordt dus afgesloten van energie wegens niet (op tijd)betalen van je rekening?
je hebt nu een regeling getroffen en wordt toch afgesloten?
een van mijn buren is onlangs ook afgesloten ,maar zij had al 11 maanden niet betaald en reageerde ook niet op aanmaningen.
jij betaald 1x niet en wordt afgesloten?
is de criteria om afgesloten te worden bij elke leverancier anders dan?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-12-2010 om 14:03

Achterstand

Ik snap het ook niet want het is wettelijk geregeld dat tussen oktober en april een energieleverancier niet zomaar de elektra kan en mag afsluiten. De energieleverancier moet de klant eerst legio mogelijkheden geven om de betalingsachterstand te voldoen, een betalingsregeling te treffen etc.
Pas als de klant herhaaldelijk veel te laat reageert, niet tijdig aan de bel trekt en niet op tijd betaalt, herinneringen of incasso's negeert en de betalingsregeling niet nakomt mag hij worden afgesloten.
Maar daar gaat dus een hele periode aan vooraf waar de klant in de gelegenheid wordt gesteld om de rekening te betalen en aan zijn verplichtingen te voldoen.
Of er is hier sprake van een communicatieprobleem tussen energieleverancier en klant of er is sprake van langdurig stelselmatig niet op tijd betalen.
In ieder geval moet de klant dan meteen actie ondernemen dus morgen meteen bellen en erachteraan gaan zitten en meteen in ieder geval de eerste betalingstermijn en de rekening voor deze maand betalen als blijk van goede wil.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-12-2010 om 15:57

Sini (ot)

Hoi Sini, nee, ik heb nog geen reactie gehad...

warmpies

warmpies

12-12-2010 om 20:13

Sus-anne

nou,dat is nu juist het frappante..ik zou de 22e de eerste termijn overmaken maar heb dus al een brief ontvangen dat de overeenkomst beëindigd is... ik snap er werkelijk niks van, echt niet.

Ik heb gisteren nadat ik de brief kreeg meteen een brief op de post gedaan maar ga morgen uiteraard ook bellen, dit kan natuurlijk zomaar niet toch, het is immers nog niet eens de 22e..ik ben echt wel van plan om de eerste termijn te voldoen ( het totale bedrag is nog geen zeshonderd euro..) op de afgesproken dag. Ik hoop maar dat het nog terug te draaien is. In de brief stond overingens wel dat Essent ( daar zitten we dus bij) niet mag afsluiten als we nog geen andere overeenkomst hebben, wat dat nou weer inhoudt..ik neem aan dat we eerst een nieuwe leverancier moeten hebben..?? maar das ook zo raar, in dat geval zouden er ja nooit weer mensen afgesloten worden..ik snap er werkelijk niks van maar t voelt alsof we in een nachtmerrie zitten...(

Hoe ging het verder?

En ,hoe is het afgelopen?heb je nog kunnen voorkomen dat je afgesloten werd?

warmpies

warmpies

16-12-2010 om 10:47

Sus-anne

Ja! gelukkig bleek idd dat zij ten onrechte die brief hadden verstuurd en dat de betalingsregeling van kracht blijft. Maar om ellende te voorkomen ( pf ben er erg van geschrokken natuurlijk) hebben we het hele bedrag maar meteen overgeboekt en de overeenkomst wordt gewoon weer stilzwijgend met 12 maanden verlengd, wat een opluchting!

Gelukkig warmpjes

ik vond het al krom,gelukkig is het nu weer rechtgetrokken.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2010 om 00:59

Gelukkig

Ik ben blij voor je!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.