Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nyntje

Nyntje

13-01-2011 om 11:23

En nu ben ik het zo zat [geen loonsverhoging]

de titel zegt het al, ik werk al jaren bij hetzelfde bedrijf en weer zit er financieel niets in dit jaar in de vorm van een verhoging. moe wordt ik er van. Dit is nu het zoveelste jaar op rij en ik wil er iets mee doen. Wie heeft er tips voor me hoe hiermee om te gaan en wat voor stappen ik kan ondernemen. alle excuses daar wil ik niet meer intrappen. ik wil een brief richten aan HR, maar hoe en wat ik heb geen idee. Wij hebben geen cao en een jaarlijkse inflatiecorrectie is niet eens aan de orde binnen ons bedrijf. Ik weet dat ik ook om me heen kan kijken en beter kan krijgen, maar ik heb het verder prima naar mijn zin, dus dat wil ik in principe niet, maar het blijkje van waardering is echt ver te zoeken. Wie heeft er een goed tip of onderbouwing

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nyntje

Eh, gewoon vragen?

Gr. Poezie.

Wedervraag

Ben jij de enige werknemer, of zijn er meer? En als je collega's hebt, hoe zit het daar dan mee?

Ik zou met collega's een front vormen en dit aankaarten, het is toch wel gebruikelijk dat er af en toe in elk geval een inflatiecorrectie komt. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe de financiƫle situatie bij het bedrijf is, als dat zelf maar net het hoofd boven water kan houden (het is crisis, weet u nog) dan kan het zijn dat het er echt niet in zit.

Als dat niet helpt, ga dan omzien naar wat anders. Dat wil niet zeggen dat je ook echt vertrekken moet, maar je kan de mogelijkheid van een andere baan gebruiken als drukmiddel om je werkgever te overtuigen, bovendien laat je daarmee zien dat het je menens is.

Als je niks voor elkaar krijgt omdat de baas ervan uitgaat dat je toch niet vertrekt moet je van tevoren wel beslissen wat je wilt, want als je dreigt te vertrekken en het niet doet word je nadien natuurlijk helemaal niet meer serieus genomen. Een kennis van mij bevond zichzelf in die situatie en is toen inderdaad opgestapt, helaas had hij niet iets anders om heen te gaan.

Groeten,

Temet

Nyntje

Nyntje

13-01-2011 om 12:51

Temet

nee, er zijn meer collega's. We zijn t er allemaal niet mee eens, misschien is dat n idee. bedrijf is al jaren stabiel, erg groot, en recent is er nog een overname gedaan. Dat kan dan weer wel weet je.

Nyntje

Mijn vader, die werkte voor een verzekeringsmaatschappij, zei vroeger wel eens dat als er een aandeelhoudersvergadering zat aan te komen de bedrijfsresultaten goed waren, maar als de salarissen moesten worden vastgesteld de resultaten slecht waren. Zo'n bedrijf heb jij kennelijk ook getroffen.

Ik zou de koppen bij elkaar steken. Zorg wel dat jij niet als enige de woordvoerder wordt en dat dan ineens de anderen zogenaamd van niets weten als het moeilijk wordt. Een paar mensen moeten hun nek uitsteken.

Als duidelijk wordt dat er sprake is van breed gedragen onvrede zal het bedrijf toch wat moeten, als ze goochem zijn tenminste. Anders lopen de goeie krachten op een gegeven moment weg.

Er is meer in het leven dan geld, maar geld is ook een uiting van de waarde die men aan je werk hecht, waardoor het uitblijven van salarisverhoging op een gegeven moment ook een soort persoonlijke belediging wordt - alsof ze je werk of jouzelf niet waarderen. Op dat punt ben je nu zo ongeveer aangeland als ik het zo lees.

Nog een vraagje (voor de statistieken) zijn de collega's vrouwen, mannen, of is de groep gemengd?

Groeten,

Temet

Jaymza

Jaymza

13-01-2011 om 21:36

Or?

Is er geen ondernemingsraad die dit aan kan kaarten?

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.