Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Qwenn

Qwenn

22-02-2011 om 14:14

En nu....

Ons leventje loopt op rolletjes, 2 mooie meiden van bijna 10, manlief werkt 36 uur, ik werk 20 uur in de avond. Perfect allemaal dus.. alleen.. ik ben mijn uitdagingen kwijt. De meiden doen eigenlijk zoveel zelf, dat ik soms het gevoel heb om overbodig te zijn. Maar goed, wat nu... Ik werk 20 uur in de zorg, doe alleen maar late diensten, wat natuurlijk voordelen maar ook nadelen heeft. Het allergrootste voordeel is dat ik altijd thuis bent overdag als er iets gebeurd. Een ziek kind hoeft hier eigenlijk nooit alleen te liggen, of tussen de middag gezellig met zijn drie'en lekker lunchen, er kunnen ook altijd meiden (jongens) uit de klas mee lunchen, geen probleem. Ook een voordeel is dat ik erg veel op school doe overdag. Hier heb ik natuurlijk alle tijd voor. Het grote nadeel is dus dat ik mega vastgeroest zit op mijn werk. Ik leer niets nieuws, doe alles bijna "met mijn ogen dicht". Totaal geen uitdagingen meer dus. Ik heb pas een gesprek met mijn teamleider gehad over het feit wat ik hierboven beschrijf, maar hun kunnen me geen cursussen aanbieden.
Ik heb eigenlijk een aantal opties voor mezelf opgeschreven, en hier wil ik eigenlijk een keuze uit maken. Maar ik vind dit ook allemaal zo leuk. Phoe hé wat een dilemma's.

Wie herkent dit, en is er eigenlijk ook bang voor veranderingen??

Qwenn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

22-02-2011 om 14:30

Maar waarom

draai je dan geen vroege of late diensten? of zelfs nachtdiensten????
juist omdat je kinderen al zo oud zijn moet dat toch kunnen??!
Hoe laat gaat je man de deur uit? hoe laat gaan je kinderen de deur uit??
Juist de variatie in diensten maakt de zorg zo leuk vind ik, alleen maar late diensten zou ook niet mijn keuze zijn. Gewoon lekker afwisselend.

groet, pol

Guinevere

Guinevere

22-02-2011 om 14:34

Welke opties?

Nu word ik nieuwsgierig naar de verschillende opties die je voor jezelf hebt bedacht.
En ik houd juist van veranderingen, dat houdt het leven uitdagend. Zo te lezen ben jij wel toe aan wat verandering, wat kan er nu helemaal gebeuren? Dat de kinderen niet meer met hun vrienden samen kunnen komen lunchen is vast niet het ergste. En hoe vaak heb je nu eigenlijk een ziek kind? Je schoolbezigheden kunnen gemakkelijk door iemand anders worden gedaan, en straks zijn je kinderen van de basisschool af. Pas op dat je de "minpunten" niet tot beren op de weg maakt.

Margriet*

Margriet*

22-02-2011 om 17:25

Ik snap hem even niet

Waarom ben je bang voor veranderingen. Wat kan er gebeuren, dat het allemaal niet meer op rolletjes loopt? Uit ervaring weet ik dat er voor de meeste problemen een oplossing is.
Kun je je niet bijscholen op eigen kosten, of uitzoeken wat er is en kijken wat je werkgever in het kader van je 'Pop' kan bijdragen.

Ik houd zelf erg van actie en veranderingen. 'Never a dull moment' in mijn leven. Tenminste niet als ik daar bewust voor heb gekozen zoals vandaag, een heerlijke hangdag met kinderen vanwege vakantie. Morgen weer een actief programma, nu even rust.

ol3

ol3

22-02-2011 om 17:40

Ik snap het wel

heb een soort geljke situatie, werk 24 uur waaronder altijd de vrijdag tot 21.00 en de zaterdag, help veel op school maar het is gewoon tijd voor een andere baan, ik wil gewoon meer werken op de ma en dinsdag, kids zitten op school en ik zit in de de nieuwbouwwijk naar de uitgestorven straat te kijken
ik sta open voor iets anders maar de banen liggen niet voor het oprapen (die elke dag een rondje Monsterboard)
maar...is het onbewust ook niet de leeftijd? ik word dit jaar 40 en dan hangt er toch iets magisch omheen...

Margriet*

Margriet*

22-02-2011 om 22:02

Herkenbaar

toen ik 40 was en de kinderen wat groter waren startte ik een studie (ben nu 42).

Qwenn

Qwenn

23-02-2011 om 09:12

Wat reacties

Allereerst ben ik 36, zou het aan de leeftijd liggen? Ik heb eigenlijk 3 opties, wil of wil ik niet niveau 4 (verpleegkundige) gaan doen, ik ben nu Vigger. Maar ga ik het halen? Ik zou met mijn huidige diploma de verkorte opleiding kunnen doen. Maar is het écht wat ik wil?
Ik doe erg veel met EHBO, geef ook groep 8 EHBO-les, dit vind ik super gaaf om te doen, zou ik misschien de kader voor EHBO-docent gaan doen?
Laatst had ik BHV oefening, daar was een Lotus slachtoffer, ook zo gaaf om te doen. Ik weet dat de opleiding voor Lotus erg intensief is. De opleiding zit hier zo'n 3 kwartier rijden vandaan, en is in de avond. Ben ik nog een avond in de week weg.
Verders pas ik 1 dag in de week op een neefje (nu 2.5) en ga dit binnenkort ook op zijn broertje/zusje doen. Ook dit vind ik leuk....OOWWWW wist ik maar wat ik wilde...
Zowiezo ga ik niet overdag werken in het verpleeghuis waar ik nu werk, niet om krenterig te zijn maar dan loop ik mijn ORT mis, dit gaat me wel zo'n 3- tot 400 euro schelen.

PPFFF ik denk nog eventjes verder, ik weet het ook allemaal niet.

Qwenn

Qwenn

Qwenn

23-02-2011 om 09:14

Nog eventjes

Het klinkt allemaal wel erg negatief, maar het is niet zo bedoeld hoor. Ik ben totaal niet negatief, weet alleen niet wat ik nou precies wil...

Geen herkenning en niet bang voor veranderingen

wat als die kinderen straks zo zelfstandig zijn dat je ze helemaal niet meer elke dag hoeft te voorzien van de aandacht die je ze nu geeft ?

Maak een plan, bekijk je mogelijkheden, ga zelf weer leren en studeren en ga op een hoger niveau werken. Gun je kinderen ook om zelfstandige vrouwen te worden, een werkende moeder die zich blijft ontwikkelen is een mooi voorbeeld.

Dus gebruik de komende 2 jaar om verder te komen, zodra de kinderen op de middelbare zitten veranderen er ook weer heel veel dingen.

Rosase

Rosase

23-02-2011 om 15:31

Wat houdt je tegen?

Om die Lotusopleiding te gaan doen? Of voor EHBO-docent te gaan? En weet je zeker dat deze opleidingen alleen in de avond kunnen?
En verder: hoe lang duurt die opleiding? Is dat iets van jaren of is het een korte goed te overziene periode. Als het laatste het geval is, is het dan de investering waard?

Verder zou je ook een beroepskeuzetest kunnen doen. Dat kost volgens mij een paar tientjes en er zijn ook online mogelijkheden. Heb je daar al eens over nagedacht.

Ik zou de tijd nu gebruiken om eens goed na te denken over wat ik zou willen en dan straks als ze naar de middelbare school gaan, voor mezelf aan de slag gaan.

Qwenn

Qwenn

24-02-2011 om 10:51

ik heb totaal geen idee wat mij tegenhoud.Ik vind alles zo leuk, en wil eigenlijk niets opgeven. Maar ik zit zooo vastgeroest....

Qwenn

jippa

jippa

24-02-2011 om 14:48

Beste qwenn

Je zit vastgeroest en je wilt wat anders maar je weet niet wat want je zit vastgeroest....
Als je tevreden bent is het best, maar zo klinkt het niet. Als je iets wilt veranderen gaat dat altijd gepaard met "kosten", iets opgeven bijvoorbeeld. Maar daar komt ook weer wat voor in de plaats. Het klinkt alsof je jezelf een beetje hebt weggecijferd eerlijk gezegd. Het is allemaal wel goed geregeld zo voor iedereen, maar wat jij echt wilt doet dat er nog toe? Je weet niet wat het is wat je wilt, ik denk dat je daarmee moet beginnen. En niet met bezwaren of praktische kanten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.