Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Gerdina

Gerdina

29-05-2012 om 14:25

En weer solliciteren

Ik heb weer een vacature gezien. Deze komt nog (veel) dichter bij wat ik wil dan de vorige keer. Nu wil ik de cotactpersoon (hoofd van de afdeling) bellen met wat vragen zodat ze iig mijn naam al kent. En hopelijk kan ik dan ook vast wat uitleggen van mijn motivatie en mijn C.V. aangezien mijn C.V. wel een logica heeft als je mijn geschiedenis kent, maar anders kan lijken op het C.V. van iemand die niet weet wat ze wil.
Hebben jullie nog tips met wat voor vragen ik kan stellen? De procedure staat al in de advertentie. Wat ik wil vragen is of het een probleem is dat ik een universitaire opleiding heb terwijl het om een MBO- functie gaat.
Waar ik ook benieuwd naar ben is of zij de selectie van de brieven doet of dat dat bij P&O gebeurt, daar moet de brief nl. heen. Kan ik dat vragen of is dat een stomme vraag?
Vanavond hoop ik aan de brief te beginnen, dan kom ik daar wel nieuwe tips voor vragen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De markt

Toevallig heb ik nu een paar keer gehoord dat er juist op MBO-functies mensen aangenomen worden die daarvoor overgekwalificeerd zijn. Blijkbaar zijn ze niet bang dat die snel weer weg zijn.
Verdringing dus maar in jou voordeel in dit geval.
Alleen als je daar een goede reden voor hebt, of weet te bedenken, zou ik vragen wie de selectie doet.
Het is niet eens zeker wie van de afdeling zelf uiteindelijk de brieven selecteert, kan een kleine commissie zijn in plaats van degene die je voor informatie kunt bellen. En dan kan het ook nog dat ze daar iets over afgesproken hebben maar dat om organisatorische redenen iemand toch ineens niet meedoet aan de 1e ronde maar misschien weer wel als er gesprekken gevoerd worden. Kortom, waarom zou je dat willen weten?

Gerdina

Gerdina

29-05-2012 om 16:06

Annej

Bedankt voor je antwoord. Waarom ik het zou willen weten is dat ik wel heel enthousiast kan doen (ben ik ook!) maar als zij verder geen invloed heeft op de selectie, ik daar dus niet zoveel verder mee kom.
Maar goed, ik ga zo maar eens bellen en zien hoe het gaat.....

Gerdina

"Waarom ik het zou willen weten is dat ik wel heel enthousiast kan doen (ben ik ook!) maar als zij verder geen invloed heeft op de selectie, ik daar dus niet zoveel verder mee kom"

Als je echt enthousiast bent is er helemaal niets tegen dat te laten weten, want ook als de mevrouw in kwestie niet direct verantwoordelijk is, is de kans aanwezig dat zij bij de koffieautomaat tegen de wel verantwoordelijke zegt dat ze toch zo'n leuke enthousiaste kandidaat aan de lijn had.

Groeten,

Temet

Gerdina

Gerdina

29-05-2012 om 16:29

Gebeld

En een leuk gesprek gehad. Niet eens met degene die in de advertentie staat (die is op vakantie) maar iemand anders. Een hogere opleiding was geen probleem. Ik heb gelijk al kunnen melden dat ik ervaring heb in al de drie de gebieden die samenkomen in deze functie..
In ieder geval heeft ze mijn naam genoteerd, zei ze!

Gerdina

Gerdina

29-05-2012 om 21:10

Oef

dat is een vak apart: sollicitatiebrieven schrijven. Heeft iemand niet een kant en klare liggen?

JansjeRommy

JansjeRommy

29-05-2012 om 22:52

Gerdina

Juist niet joh, niets zo erg als een standaardbrief. Mijn tip is houd het kort maar krachtig. Als commissielid lees je zoveel brieven, je hebt echt geen zin in lange epistels. Snel to the point zeggen waarom je de juiste persoon voor die plek bent en een overzichtelijk CV maken. Als je uitgenodigd bent je goed voorbereiden op het bedrijf en de functie, mijn ervaring is dat heel veel mensen dat niet nodig achten en alleen al daarom afvallen. Succes!

Gerdina

Gerdina

30-05-2012 om 20:51

Brief is weg

met dank voor de hulp van een lieve OO'er.
Als ik uitgenodigd word, zal ik me zeker inlezen en me goed voorbereiden. Wie weet kom ik dan weer om tips vragen; welke kleding ik aan moet bv.

Gerdina

Gerdina

12-06-2012 om 09:41

Update

Ik mag donderdag op gesprek! Ik ben heel blij én heel zenuwachtig nu!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-06-2012 om 10:52

Leuk

Weet je al wat je aan doet?

Jo!

You go! Ik wens je een goed gesprek.

ishtar

ishtar

12-06-2012 om 18:13

Hee, leuk!

en spannend!
Hoe laat? Dan zal ik duimen

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-06-2012 om 21:03

Gerdina

Ik duim me suf! Heel veel succes!

Succes ook

Dat was alvast heel goede brief!

Gerdina

Gerdina

13-06-2012 om 10:08

Dank jullie wel

Ik heb donderdag om 14.15 het gesprek. En wat ik aandoe.. daar denk ik nog over. Het hoeft waarschijnlijk niet al te formeel. Gisteren op de chat al veel goede tips gekregen voor het gesprek. Die ga ik later vandaag eens netjes op papier zetten.
Als jullie nog goede tips hebben voor kleding, vragen etc. houd ik me aanbevolen!

Sancy

Sancy

14-06-2012 om 08:09

Succes!

Veel succes vandaag met je gesprek Gerdina!

Gerdina

Gerdina

14-06-2012 om 20:18

Gesprek gehad

en het ging wel goed denk ik. Maar ik heb nog 4 medekandidaten dus het blijft nog afwachten. Maandag hoor ik meer als het goed is.
Bedankt voor het meeleven!

Spannend

zal wel een lang weekend worden !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.