Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki26

Kiki26

24-01-2009 om 20:35

Erfafscheiding


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dynastie

dynastie

25-01-2009 om 13:40

Misschien nog wel 100 keer, kiki

" Jullie doen allemaal alsof wij vanaf het begin gebrand zijn geweest die 5 cm van onze buren \'in te pikken\' Er is geen sprake van inpikken, het berust op een misverstand. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen.
"

Misschien nog wel 100 keer, kiki, want het verhoudt zich niet met wat je hier zegt:

"Zoals ik het aangeef: ze hebben getekend akkoord te gaan met een halve muur op hun grond. Volgens ons dus 10 cm (bij een totale dikte van 22 cm)."

en de eerdere posts die ik al aanhaalde.
Je zegt zelf van niks te hebben geweten, maar wil de overeenkomst wel in jouw voordeel uitleggen, want 'volgens jullie' is het zo.

Dat kan helemaal niet, want wat je niet wist, kun je ook niet met die overeenkomst hebben gewild, zo simpel is het nu eenmaal. En ja, je buren voelen zich voor het blok gezet en genaaid en hebben geen zin in tegemoetkoming, maar gewoon de afspraak zoals hij eerder gemaakt is, want laten we wel wezen: "We zijn ons er niet eens bewust van geweest dat de muur 5 cm meer op de grond van de buren zou komen te staan". Hoe hadden zij dit dan moeten weten?

Tinus_p

Tinus_p

25-01-2009 om 13:45

Precies

Kiki:
"Deze maten zijn ons pas de afgelopen dagen helemaal duidelijk geworden, kan ze nu wel dromen, maar dit is pas sinds deze situatie 2 dagen geleden is ontstaan. Voorheen was het altijd 'een stukje op de grond van de buren'. Voorheen hebben we het nooit over cms gehad (voor de 100e keer)."
Precies. En omdat niemand het over centimeters heeft gehad, is het volkomen begrijpelijk dat de buren reageren zoals ze reageren. En valt de aannemer te verwijten dat hij onduidelijk is geweest. En moet jij ff diepdiepdiep door t stof tov je buren.

MaximeM

MaximeM

25-01-2009 om 13:49

Trespa dat eruit ziet als steen?

Hoi,

Miriam schreef het daarnet al, Is er een mogelijkheid om dat trespa eruit te laten zien als een bakstenen muur? (Ja, die is er, je kunt met sierstuck doen alsof het een muur is. Heb ik ook gedaan. Kost wel iets meer natuurlijk).

Dan is het probleem ook opgelost. Jouw muur zit dicht en de buren hebben hun 5 cm terug. Je hebt toch ook van die steenstrips enzo? Volgens mij is dit de goedkoopste oplossing.

Maxime

Tinus_p

Tinus_p

25-01-2009 om 14:18

Nou

Kiki26:
"Hoeveel dieper kunnen we nog gaan?"
5 centimeter
Het hangt op details, maar voorlopig wijst alles er op, dat die details in jouw nadeel zijn. Probleem is, dat je dit niet wil horen.

Tirza G.

Tirza G.

25-01-2009 om 15:02

Die buurvrouw

Ik zou zomaar die buurvrouw kunnen zijn. Ik word erg zonnig en vrolijk van zwangere buurvrouwen met verbouwingsplannen en ik heb het bouwkundig inzicht van een komkommer.
Het zou mij zomaar kunnen gebeuren dat ik al koffieleutend met de buuf enthousiast akkoord ga met hun verbouwingsplannen mét muurtje wat dan een beetje op onze grond komt, niks bijzonders, net zoiets als nu. En dat ik daar dan 's avonds ruzie over maak met Tirzaman, die meteen vraagt om hoeveel hoevaak hoelang en wanneer. Dat wuif ik dan weg, ah ja joh, komt goed, aardige mensen, net zoiets als nu ofzo, geen probleem. En dan komt het moment dat Tirzaman de tekeningen gaat bestuderen en ziet, dat dat leuke muurtje 5 cm op onze grond komt. En dan wórd ik me toch link. Want dan vind ik dat buuf mij er al gezellig en nonchalant babbelend heeft ingeluisd. En nee, dan gaat het mij niet om die 5 cm. En ook niet om geld. Dan gaat het mij om het principe. Het gevoel bij de beer te zijn gedaan. Ja ja, leuk gezellig vrolijk. Maar ondertússen.
En ik probeer te bedenken wat mij van mening zou doen veranderen. Excuses wellicht. Tranen. Bosje bloemen. Een royale vergoeding. Maar het gevóel dat je er een beetje achterbaks bent ingeluisd, dát verdwijnt niet zomaar. En nee, ik zou jouw uitleg niet geloven. Als je een keuken laat ontwerpen en weet ik wat allemaal, tot op de centimeter nauwkeurig, kozijnen laat plaaten, leidingen verleggen enzovoort - dan wérk je op/met de centimeter. En dan wéét je dit, of had je dit kunnen weten of aan zien komen.

Tirza

Minet

Minet

25-01-2009 om 15:12

Adem in ...... adem uit kiki26

Ik kan me de meeste reakties hier goed voorstellen. Je weet precies wat er gebouwd gaat worden, je besteld de keuken tot op de centimeter, je ziet tekeningen van de nieuwe situatie, ook aan de buitenkant van je huis.
Naar mijn idee had je het dus gewoon kunnen weten, maar door welke oorzaak dan ook is het niemand opgevallen.

Ook dat kan ik me voorstellen! Zoiets gebeurd helaas vaker, ook bij erkende vakmensen.

Ik kan me dus alle reakties hier goed voorstellen, maar ook jullie situatie lijkt me heel plausibel.

Adem in.....adem uit, en probeer het zo netjes mogelijk op te lossen met de buren (waar je al mee bezig bent)

En aan velen hier: "begrip verdwijt vaak, daar waar de kennis ophoudt"

Groetjes, Minet

Jippie

Jippie

25-01-2009 om 15:35

5 of 6?

"Zoals ik het aangeef: ze hebben getekend akkoord te gaan met een halve muur op hun grond. Volgens ons dus 10 cm (bij een totale dikte van 22 cm)."

De helft van 22 is toch 11 cm? Als de spouw precies op de erfscheiding staat, dan is de helft van de spouw (1 cm) ook op hun grond. Dan wordt het dus 6 cm extra.

Ik vind het lastig. Aan de ene kant: een muur is een muur, niet een halve muur. Als de buren akkoord zijn gegaan met een halve muur op hun grond, dan zijn ze ook wel ondoordacht bezig geweest door dit niet te laten specificeren.
Waarschijnlijk willen ze dat niet nogmaals doen en voelen ze zich gedwongen om op heel korte termijn toestemming te geven. Dan zou ik ook mijn hakken in het zand zetten. Ik wil dan eerst rustig alle consequenties overzien (wordt mijn huis minder waard of verkoopbaar bijvoorbeeld) voordat ik akoord zou gaan (of niet).
Hoe dan ook, vervelende situatie! Sterkte!

ishtar

ishtar

25-01-2009 om 16:23

Begrijp ik goed

dat de aannemer nu dreigt om de buitenzijde af te timmeren met trespa, zodat zij(de buren) tegen een lelijke wand aan gaan kijken? Dat is niet echt een handige manier van overtuigen!
Op zich is trespa natuurlijk geen verkeerde oplossing, je zou m ook aan de binnenwand kunnen doen. Scheelt alleen wel wat in de isolatie (dat zou het aan de buitenzijde ook doen ), maar dan hou je de kosten wel binnen de perken. En zo heeft buurman een gewone stenen muur. Gaat buurman nog wel akkoord met die 5 cm? Dan zou je maar een halve steen missen.
Hebben de buren niet in de toekomst plannen om te gaan uitbouwen?
Wij hebben een huis gehad waarbij uitgebouwd is op de grond van de buren. De afspraak was dat zij het grote zonnescherm daarvoor in ruil kregen. (was voordat wij het huis kochten) (deze buren gingen zelf niet uitbouwen)Een ander huis was ook uitgebouwd op de grond van de buren. Deze buurman had wel uitbouwplannen, en kon zo voordeliger zijn eigen plannen verwezenlijken. Het idee van de makelaar was zo gek nog niet. Het gebeurt vaker, en is aan de binnenkant wel een stuk mooier, maar hij had het alleen wat zorgvuldiger moeten aanpakken.
Ik hoop dat je er met je buren uitkomt!

Sancy

Sancy

25-01-2009 om 16:40

Even iets anders

kiki, je schreef: "We hebben gezegd, de helft van de muur komt op jullie grond, gaan jullie akkoord? Jullie hebben het vruchtgebruik van de muur."
Volgens mij kan dit niet. Als jullie op grond van de buren bouwen, is alles wat op die grond komt te staan ook eigendom van de buren.

Isolatie en tussenwand?

ik snap je even niet, wat waar hoe ?

He?

je hebt het toch telkens over een spouwmuur, dus 2 enkelsteens muren met een luchtbrug van 2 cm er tussen ?

Dan hoef je sowieso niet van binnenuit te isoleren met een voorzetwand.

Sancy

Sancy

25-01-2009 om 18:22

Maar

hoe kun je nu vruchtgebruik aan je buren toezeggen over iets dat niet jouw maar hun eigendom is?

Wat een lastige situatie zeg..

.. voor allemaal. Ik begrijp dat jullie best een goede verhouding hadden met die buren, en dat er nog steeds geen 'Rijdende Rechter' sfeer is.

Ook ik denk dat het vooral heel erg in je eigen belang is dat jij, vanuit jouzelf, zoekt naar hoe/wat je de buren toch gerust kunt stellen of schadeloos kunt stellen voor dit misverstand (want daar lijkt het toch op). Hier en daar lees ik in je postings iets wat lijkt alsof je het argument van 'voor de lieve vrede' wat ruim gebruikt; alsof anderen met jou accoord moeten omdat ze anders de relatie verpesten. Tegelijkertijd vind ik ook dat je wel aangeeft er enorm mee in je maag te zitten. Dan denk ik; walk the walk, and talk the talk. Oftewel; zet je woorden in daden om. Buren geven duidelijk aan dit niet te willen. Dan is het duidelijk, dan kan het dus niet. Je krijgt dus, zoals zoveel mensen, een heel klein stukje waarop je keuken inspringt.

Je schrijft ergens hele keuken verplaatsen, maar er komt toch een nieuwe keuken in? En de uitbouw is toch nog niet klaar dus de keuken zit er nog niet in, toch? Dan is dat toch niet zo'n probleem?

Geloof me, ik ben een erg aardige buurvrouw. En de band met de beide buren is erg goed, zo goed dat we naast de nodige bbq -avondjes ed ook met nog meer buren ieder jaar een heel weekend met elkaar gaan zeilen. Geloof; 2 dagen op een klein schip, dan moet je goed met elkaar overweg kunnen. En dat komt mede, omdat we bij zaken als verbouwingen, uitbouwen, nieuwe schuttingen waarbij je met elkaar rekening hebt te houden, heel helder met elkaar om tafel zitten.

Ik zou zeker niet accoord gaan met 5 cm. extra van een buurman's huis op mijn grond. Heel spijtig, maar ik heb echt geen boodschap aan verhaal dat buuf zo graag een rechte muur in haar keuken wil en daarom maar op mijn grond gaat bouwen. Alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat je het heel vervelend vind, mis ik in je verhaal het kijken naar de allerbeste oplossing voor de buren, nl. het niet op hun grond bouwen, althans niet voor die onder discussie staande 5 cm. Terwijl ik dit schrijf zie ik dat je daar nu wel naar kijkt. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan dus gewoon je muur + keuken opschuiven. Kwestie van jammer maar helaas.

Los daarvan, als de muur eigendom wordt van buurman lijkt het me al helemaal niet verstandig om dit op de spits te drijven. Is het niet zo dat buurman dan zonder enige vorm van overleg van alles mag doen met 'zijn' muur? Er in boren? Er een raam in aanbrengen? Afbreken? Ik denk maar even breed door, om te voorkomen dat ook hier misverstanden over ontstaan.

Samenvattend Kiki26, het is een rotsituatie. Ruzie of onenigheid met je buren, het raakt je zo in je persoonlijke levenssfeer. Daarnaast is het geen argument waarom de buren maar accoord moeten, maar het feit dat je (kennelijk hoog-)zwanger bent maakt waarschijnlijk dat je ook minder kunt hebben en dit er helemaal niet bij wil hebben.
Houdt dus rekening met het (voor jou) worst case scenario (muur schuift stukje op en springt dus in), en houdt vooral voor ogen dat per ongeluk of niet, jij/aannemer toch had moeten zorgen voor heldere voorlichting en dat het dus aan jullie is om eea weer recht te breien.

Overigens; wat vindt je man hiervan?

Groet. En sterkte!

Spouw?

hoe kan je nou een spouw hebben als het een enkelsteens muur is waar met regelwerk de isolatie direct tegenaan kan ?

En wat is dan het probleem met de buren, als die buitenmuur op de juiste plek staat en je met het versmallen van isolatie etc je ook geholpen bent ?

Sancy

Sancy

25-01-2009 om 19:40

Oh ik begrijp het al

Sorry voor de verwarring kiki. De muur wordt natuurlijk jullie eigendom via natrekking.

Aanrechtblad

Je kunt hetend aanrechtblad op de plek van de aaanbouw toch gewoon smaller laten zagen? Gewoon aan de muur 5cm smaller ?

Tihama

Tihama

25-01-2009 om 21:40

Gemeente

Kiki, je schreef:
"Doordat de gemeente een aanpassing wilde in de constructie moest de tekening worden aangepast. "

en je schreef:
"Als je de situatie zou zien/kennen en zou weten wat er aan bouwtechnische aanpassingen in de tussentijd zijn gemaakt (op verzoek van de gemeente overigens waardoor we ook op extra kosten zijn gejaagd), dan zou het wellicht voor jullie ook een ander verhaal worden."

Gemeentes willen alleen aanpassingen in de constructie als die technisch niet deugt. Dat zijn geen verzoeken van de gemeente: dat eisen ze als de aannemer stomme dingen heeft gedaan. Deze aannemer heeft dat blijkbaar gedaan. Zelfs vrij ernstig aangezien het fouten in de constructie betreft. Als je daar dan ook nog bij betrekt dat de meeste gemeenten maar marginaal kijken naar verbouwingen van de eigen woning, dan vermoed ik dat het ook geen klein foutje geweest is, maar dat weet ik niet zeker.

Aannemers horen de technische eisen in de wet te kennen. Dat doet deze aannemer blijkbaar niet.

Aannemers horen ook te weten dat er a l t i j d gedonder komt als er voorstellen gedaan worden om grond van de buren te gebruiken. Deze aannemer wist dat blijkbaar niet.
En tot slot stelt deze aannemer voor om de isolatie te verminderen, waarmee hij alweer niet voldoet aan de eisen van het bouwbesluit (de technische eisen van de wet).

Persoonlijk is de enige rechtszaak die ik zou overwegen is om de aannemer aansprakelijk te stellen.

Tihama

Toke

Toke

25-01-2009 om 21:47

Bij ons zo gebouwd

In de nieuwbouw hier worden uitbouwen zo gebouwd. Wij hebben wel een uitbouw, buren niet. Muur staat op hun grond, idee erachter is idd dat - mochten zij of toekomstige bewoners uitbouw wensen - er dan een goede muur staat waar zij de rest aan kunnen verbinden. Is dus wel over nagedacht door aannemer/architect, alleen: als iemand géén uitbouw wil, is ie 12 cm kwijt. Als de buren aan de andere zijde dan ook een uitbouw hebben, ben je 24 cm kwijt. Is toch ineens anders.
Maar goed: bij jullie ging het er dus om dat een muurtje van 10 cm naar 22 cm is gegroeid. Komt goed als buurman gaat uitbouwen, maar zolang dat niet het geval is levert hij in. Bij ons staat in akte dat je bij een uitbouw zo te werk mag gaan, mits je je maar houdt aan ontwerp en uitvoering als die bij al aangebrachte uitbouwen. Daar heb je dan als buur niks tegen in te brengen! Maar dat is behoorlijk recent.
Nadeel vind ik zelf dat er ook hier toch weer discussies ontstaan over erfafscheidingen. Want mensen die het allemaal niet goed lezen/begrijpen, denken dat buitenkant muur de erfafscheiding is.
Wat ik zou doen als ik niet echt in mijn recht stond: toch de keuken zelf aanpassen. Is veel gedoe, maar volgens mij heeft de aannemer hier toch ook een bepaalde formele aansprakelijkheid. Daar moet toch best een mouw aan te passen zijn. Liever een flinke ruzie met de aannemer dan met de buren. Zeker als die in hun recht staan.

Nivea

Nivea

25-01-2009 om 22:38

Sorry....

Ik begin steeds minder begrip voor je op te brengen.

"Alleen het terugzetten van de muur met 5 cm is voor ons niet haalbaar i.v.m. financien."

Jouw probleem.

"Had alleen gehoopt dat er meer burenlievendheid zou zijn, maar ik denk dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik jullie niet als buren heb "

Nogmaals, het is JULLIE probleem en niet dat van de buren. Ik vind het achterbaks om nu te stellen dat het de schuld is van jullie onwillende buren.

De fout ligt bij jullie. Jullie wisten niet dat die muur 10 cm de tuin in kwam. Dus kunnen jullie dat ook niet goed met de buren gecommuniceerd hebben. Jullie hebben nu een probleem, en jullie zullen daar een oplossing voor moeten zoeken en niet de buren.

Nivea

Nivea

25-01-2009 om 22:41

Weer zo'n voorbeeld

"Ik begrijp heel goed waar het de buurman om draait, maar ik begrijp niet goed dat hij niet ook wat actiever meedenkt in het geheel. Tuurlijk, hij wordt geconfronteerd met iets wat eigenlijk ons probleem is, maar als we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen, lijkt me dat alleen maar een positief iets. Nu schiet hij meteen elk voorstel af. Dat vind ik wel een beetje jammer. Wij proberen ook alleen maar uit deze rotsituatie te komen."

Als jullie de muur (dus ook de binnenmuur) 5 cm in laten springen dan is het klaar. Maar... JULLIE schieten dat voorstel af. Maar nee, de buurman is de boeman en de zeikerd.

MaximeM

MaximeM

25-01-2009 om 23:47

Nivea

Ik begrijp dat het niet klaar is met alleen de muur 5 cm in te laten springen omdat Kiki de volgende dingen schrijft: ", maar dan moet de gehele uitbouw aangepast worden. De muren die al gemetseld zijn moeten weer worden afgebroken, de kozijnen moeten er uit, al het leidingwerk moet worden omgelegd... en de staalconstructie er al in zit" Dus ze zitten aardig klem, als die muur verplaatst moet worden is dat financieel een hele grote tegenvaller. Ik zou denk ik gaan voor een mindere isolatie. Dus de buitenmuur op de plek waar de buurman hem verwacht had en dan de binnenkant maar aanpassen.

Maxime

mirreke

mirreke

26-01-2009 om 02:14

Muurisolatie dunner maken mag niet!

Je voldoet daarmee namelijk niet aan de eisen van het bouwbesluit ten aanzien van isolatiewaarden.
Ik heb de indruk dat je een vrij slechte aannemer hebt die niet weet of in ieder geval bij jullie niet aangeeft dat bouwen op of over de erfgrens in ieder geval altijd gedoe geeft bij de buren. Ten tweede heeft hij idd zoals iemand hierboven aangeeft blijkbaar fouten gemaakt in de tekening, omdat hij die tekening van de gemeente moest aanpassen.
Ten derde lees ik dat hij heeft 'gedreigd' om de muur dan maar af te werken met trespa. Handig onderhoudsvrij, maar heeft niet de hoogste isolatiewaarde. En! het mag dus niet.
Ik zou zeker bij de afwerking van de muur uitkijken. Als die qua uiterlijk anders wordt dan op tekening kunnen je buren gaan klagen en komt er iemand van de gemeente kijken die gaat controleren. Als je muur te dun is kun je gaan aanpassen.
Ofwel je gaat nu toch helemaal met je muur 5 cm naar binnen, (en qua keuken is dat toch niet moeilijk, dan moet er aan de achterkant van het blad 5 cm af. Meestal zit die extra ruimte er wel, en hoef je nog steeds je lades niet aan te passen, en anders moet er van de lades iets af), ofwel je gaat toch weer praten. Want ik zou zelf ook het liefste een rechte muur hebben als ik zou uitbouwen, en daarom zou ik als ik jouw buur was met het oog op eventuele toekomstige uitbouwplannen ook het liefste de muur op de plek willen waar jij hem op wilt, nl in het exacte verlengde van de bestaande tussenmuur. Kun je daar de voordelen niet van gaan uitleggen? Nu zijn ze behoorlijk boos, maar misschien dat je buren uiteindelijk toch akkoord gaan.
Oh ja, laatste domme punt van jullie allemaal (leuk he, iedereen die je maar vertelt hoe dom je bent geweest ) dat jullie geen tekening hebben laten zien. Dat is veel te onduidelijk. Alleen een tekening geeft goed inzicht. Trouwens, eerst was de muur wel 5 cm inspringend, en later niet meer. Dus toen de aannemer moest aanpassen hebben jullie direct ook de uitbouw wat breder gemaakt. Want laten we wel wezen, dat scheelt natuurlijk ook wel weer 10 cm van binnen. maar dat begrijp ik dus niet. Eerst zou het 5 cm minder breed zijn, later werd het breder. Maar dat heb jij toch ook gezien, dan kun je dat toch ook aan je buren gaan melden?

Amen

Tihama:"Persoonlijk is de enige rechtszaak die ik zou overwegen is om de aannemer aansprakelijk te stellen. "
Zo denk ik er ook over. Leg de bouw desnoods stil en stel de aannemer aansprakelijk. Hij moet het oplossen én de meerkosten voor zijn rekening nemen.
Groet,
Miriam Lavell

Tihama

Tihama

26-01-2009 om 09:58

Tip

Het probleem waar je nu in zit is dat je moeilijk nog helder kunt zien waar de kern zit. Daardoor kom je in de verleiding om korte termijnoplossingen te zoeken, omdat de structurele oplossingen op het ook het meest pijn doen.

Maar als je nu kiest voor korte termijn oplossingen, dan snij je jezelf op lange termijn in de vingers.
Als de gemeente jullie nu al op het netvlies heeft, dan kun je er vrij zeker van zijn dat ze ook een controle tijdens of na de bouw zullen doen. Als je nu kiest voor slechte isolatie, dan krijg je daar later weer trammelant mee.
Als je kiest om je buren te negeren, dan heb je grote kans dat je die straks bij de rechter treft.

Voor dit hele verhaal geldt: beter ten halve gekeerd. Hoe pijnlijk en vervelend dit ook is. Door de voorafgaande fouten is een goedkope makkelijke oplossing nu onmogelijk geworden.

De kern zit bij jouw aannemer. Ik neem aan dat je zelf geen bouwtechnische kennis hebt, dus je hebt een aannemer genomen om dat voor jou te doen. Dat is niet uniek, maar er is helaas een hoop kaf.
Je hebt een bouwvergunning. Heb je alle stukken van de gemeente gekregen of is dat via je aannemer gegaan? Ik zou een afspraak maken bij de gemeente. Vraag daar eens waarom ze die extra eisen gesteld hebben. Grote kans dat de gemeente-ambtenaar je dingen kan en zal vertellen waar je aannemer braaf over gezwegen heeft. Met die informatie sta je ook sterker als je je aannemer aanpakt.
Je kunt ook bellen met de Vereniging Eigen Huis. Ook daar zitten mensen die meer weten.

Heel veel succes

Tihama

Nasha 1st

Nasha 1st

26-01-2009 om 19:41

Echt volwassen

>>En nee, ik ga jullie geen deelgenoot maken voor welke oplossing is gekozen Eigen schuld! < <

.....

Witje

Witje

26-01-2009 om 20:01

Geen deelgenoot van jullie oplossing...

Persoonlijk vind ik het weinig chique om hier een vraagstuk te posten, fanatiek met iedereen te discussieren en dan niet over de uiteindelijke oplossing te willen vertellen.

Groet, Witje

Tihama

Tihama

26-01-2009 om 20:05

Grinnik

Je bent een fascinerend mens, Kiki.

De aannemer kopieert bouwtekeningen van een ander zonder er zelf naar te kijken en werkt met dreigementen om zijn eigen fouten weg te poetsen.

Klinkt me echt als een fijn, betrouwbare partij in de oren. En jij verdedigt dit gedrag. Intrigerend.

Ik wens je veel plezier toe met je nieuwe keuken.

Tihama

Nou super

dat het opgelost is, scheelt je in elk geval kopzorgen ! Ben toch wel benieuwd (beroepshalve) als de oplossing bouwkundig is geweest hoe dat dan wordt uitgevoerd.

(Verder snap ik het venijn van de schrijfsters hier boven niet.)

mirreke

mirreke

26-01-2009 om 22:38

Nou, fijn

Ik moet zeggen dat ik natuurlijk wel benieuwd ben wat die oplossing dan is. Als ik je buren was zou ik kiezen voor een muur in het verlengde van de scheidingsmuur, dus volgens de bouwplannen. Waarschijnlijk is dat ook zo, want je bent opgelucht.
Maar waarom wil je het eigenlijk niet zeggen? Daar ben ik nog veel benieuwder naar...

Janeway

Janeway

26-01-2009 om 22:49

Bouwtekening

Waarom mag de aannemer de bouwtekening van een eerder project niet nog een keer gebruiken.. Hier gebruikte de aannemer dezelfde tekening voor onze aanbouw als van een soortgelijk huis in de wijk.. Wat hij dus ook gebouwd had..
Maar misschien zie ik iets over het hoofd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.