Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

kippetje

kippetje

11-03-2012 om 15:04

Erfenis....kwestie?

Hallo allemaal,

Ik heb iets waar ik toch wel een beetje mee zit maar waar ik waarschijnlijk helemaal niets aan kan doen. De situatie is als volgt:

Sinds heel wat jaren kom ik bij een oudere alleenstaande man. De eerste jaren alleen maar als huishoudelijke hulp via mijn toenmalige werkgever. Deze man is echter gestopt met HHhulp via een organisatie, maar ik kom nog met regelmaat bij hem om 'm te helpen. Niet alleen in het hh maar ook ga ik met 'm mee naar bijvoorbeeld dokter/tandarts.

Deze meneer is weduwnaar geen kinderen, maar heeft nog wel wat neven en nichtjes die hij zo nu en dan ziet. Een nicht(vrouw van overleden neef) van hem helpt 'm ook met administratie en geldzaken en eventueel andere zaken.

Nu vertelde hij mij dat ie over een paar maanden gaat verhuizen naar de plaats waar het nichtje woont. Hij heeft daar een huis gekocht. Het nichtje vond dat een fijner idee om hem dichter bij haar te hebben. Kan natuurlijk best zo zijn maar....

Meneer is 93 jaar, is altijd hier woonachtig geweest alle overige familie-leden/vrienden wonen in en om zijn huidige woonplaats. Hij heeft het huis contant betaald en bovendien is het huis wat ie gekocht heeft in zo'n ouderwetse staat dat het grondig gerenoveerd moet worden.

Ik heb t van de week te horen gekregen en ik heb er een heel raar gevoel bij. Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeert?

groet,
kippetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Erfenis

Het vermogen tot het nalaten van een erfenis is een feit en zal een rol spelen. Je weet alleen niet welke rol en of het hier wel van belang is. En ja, er zal beslist ook weleens misbruik gemaakt worden van de afhankelijkheid van een oudere. Dat is een kwetsbaarheid die in dit verhaal zit. En misschien moet je dat gewoon loslaten, je weet het niet. Wat je wel weet is dat je ook voor deze oudere mijnheer hebt gezorgd en dat je dat contact nu mogelijk kwijtraakt, kan daar je vervelende gevoel vandaan komen? Dat er eigenlijk zonder jou zaken in de zorg voor deze oudere mijnheer geregeld zijn, alsof jij er niet toe doet? Neem in elk geval goed afscheid van elkaar zou ik zeggen en respecteer de beslissing die deze man genomen heeft. Voor een oudere is het ook soms moeilijk om aan iedereen die voor hem/haar zorgt tegemoet te komen, er spelen vaak allerlei overwegingen, nog niet in het minst dat familie en omstanders ook tegenstrijdige suggesties kunnen hebben en dan nog ontevreden kunnen zijn over wat jij dan besloten hebt alsof het over jou leven gaat.

Ely

Ely

11-03-2012 om 19:18

Misschien

Post de bewuste nicht wel ergens nu de vraag over een 'vreemde vrouw' die altijd zo hulpvaardig is naar haar welgestelde oom van in de negentig die moeilijk doet omdat oom gezellig bij haar in de buurt komt wonen nu hij echt oud wordt. Of ze daar wat van moet denken, van die vrouw.....
Ik beschuldig je helemaal nergens van. Wil je alleen laten inzien dat zo'n verhaal duidelijk twee kanten heeft.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.