Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

paprika

paprika

06-06-2009 om 21:43

Extra geld verdienen

hoe kun je wat extra geld verdienen, maar dan met iets wat je vanuit huis doet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

07-06-2009 om 11:34

Gastouder

hallo
Gastouder worden?
groetjes

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2009 om 12:14

Wat kun je?

Wat kun je? Wat heb je te bieden? Wat zijn je beperkingen (bv schooltijden)?

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2009 om 14:16

Google

"Google eens op thuis werken en je komt aan legio mogelijkheden!"
Veel van dit soort sites zijn oplichters; voor een deel gaat het om werk dat zwaar onderbetaald is.

paprika

paprika

07-06-2009 om 16:23

Wat zoek ik/kan ik...

ik dacht zelf een beetje in de richting van uitwerken van verslagen, of nakijken van dingen op taalfouten. Dingen die je met de computer kan doen. Ben al bij een aantal van die maildingen aangesloten en op zich loont dat wel, maar je moet wel veel geduld hebben. Gastouderschap vind ik mezelf niet zo geschikt voor Het liefst dingen die ik onder schooltijd of 's avonds kan doen, vanuit huis.
Liever niet van die vage thuiswerkcentrales inderdaad....

Ellen Wouters

Ellen Wouters

07-06-2009 om 18:27

Klanten zoeken

"Ben al bij een aantal van die maildingen aangesloten"

Het lastige daarvan is dat je dan afwacht tot het werk naar jou toekomt. Maar er zijn best veel mensen die een goede taalbeheersing hebben en thuis willen werken. De spoeling is dun.
Dus je wint ermee door zelf een klantenkring op te bouwen. En hoe je dat doet, da's een van de lastigste dingen van ondernemer zijn, maar daar zijn volgens mij cursussen en zo voor.

wimb

wimb

07-06-2009 om 18:46

Websites

De sites die ik ken zijn:
http://www.freelance.nl/
http://www.rentacoder.com
Mijn kinderen hebben hun zakgeld daar mee verdiend.
Inschrijven, een tijdje meelezen en dan voorzichtig wat proberen. In het begin kost het wel veel tijd, later komt er ook wel werk direct van een aanbieder.
succes,
wimb

MM.

MM.

08-06-2009 om 00:50

Iets heel anders

Ik heb sinds kort, naast mijn eigenbedrijfsactiviteiten thuis achter de computer, een bijbaantje als postbezorger. Gewoon minimumloon maar met wat ervaring loop je je wijk sneller en verdien je naar verhouding ietsje meer. Vier keer per week een uurtje of twee in je eigen woonomgeving. Ochtendwijken vallen sowieso onder schooltijd, middagwijken net wel of net niet (die van mij begint om 13 uur maar mijn jongste is 10 en kan wel alleen naar huis lopen). Ik werk zelf voor TNT, www.postbezorger.nl maar er zijn ook andere bedrijven.

Ik vind het leuk werk: je komt buiten, je krijgt beweging, en het is op de een of andere manier erg ontspannend om iedere keer diezelfde straten te doen, een soort wandelmeditatie, en het wordt nog betaald ook

MM

Vic

Vic

08-06-2009 om 12:58

Advocatenkantoren

Een vriendin van mij heeft een tijdje dictafoonbandjes uitgewerkt voor een advocatenkantoor. Voor veel kantoren is een uitzendkracht te duur, dus dan besteden ze typewerk op deze manier uit. Misschien kun je er gewoon eens een aantal bellen om te informeren.

Vic

Vic

08-06-2009 om 13:03

Gordijnen naaien

Je zou ook nog gordijnen kunnen gaan naaien of kleding vermaken.

rosa

rosa

08-06-2009 om 20:24

Of toevallig

paranormaal begaafd?

Zag dit net staan:
Via xxx wordt een bezoek vervangen voor een consult bij een medium/paragnost.
Klanten kunnen via de website telefonisch een consult krijgen van de Mediums, paragnosten, tarotisten en helderziende. Alle medewerkers worden gescreend en werken onder een code van ethiek.
We bestaan ruim 3 jaar en zijn toe aan uitbreiding van ons team.
Om deze reden zoeken wij nog freelancers die vanuit huis consulten willen geven.

rosa

paprika

paprika

08-06-2009 om 22:45

Rosa en anderen

ja, als dat eens waar was hihihiih, dan kon ik voorspellen wanneer de juiste lottoballen gingen vallen en was het probleem opgelost )

Naaiwerk, helaas is handwerken niet aan mij besteed Vic, dank voor de tip, dat wel...

Postbezorgen is een optie, maar ik zoek het nog al extra, naast mijn huidige baan waarin ik 3 dagen werk. Meer werken daar is geen optie, dat is te zwaar en kan ik dus niet vanuit huis doen.

Advocaten bellen zou ik eens kunnen doen, ik zit al een beetje in de juridische hoek, dus wellicht een pre....

MM.

MM.

08-06-2009 om 23:50

Eindredacteur (ot)

"Nakijken van dingen op taalfouten is een vak. Ik ben bijvoorbeeld Neerlandicus en werk als eindredacteur en word een beetje moe van mensen die denken dat ze "dingen op taalfouten nakijken" er wel even bij kunnen doen omdat ze een baantje zoeken. "

Ik ben het helemaal met je eens. Voor die taalfouten heb je een corrector en die haalt foutjes als 'Neerlandicus' met een hoofdletter uit de tekst als de eindredactie klaar is

Sorry, ik kon het niet laten!
MM
(bijna tien jaar zelfstandig corrector met bijbaan als postbezorger, maar geen neerlandicus)

Buitenshuis

ik zou het toch eerder daar zoeken, schrijf je in bij wat uitzendburo's voor die administratieve baan voor een paar uur per week, of als oproepkracht oid er zo inrollen.

paprika

paprika

13-06-2009 om 12:18

Ach, eindredacteur

zolang ik nog teksten onder ogen krijg, die door HBO-ers zijn gelezen en gecontroleerd, en dan nog diverse fouten bevatten, voel ik me totaal niet aangesproken door je....

Ik ga over de andere tips nog even nadenken.....dank jullie wel.

MM.

MM.

13-06-2009 om 23:51

Paprika (ot)

Niet om vervelend te willen doen, maar het is hbo'ers, niet HBO-ers, een beletselteken bestaat uit precies drie puntjes en je interpunctie is niet denderend.

Echt, correctie doe je niet zomaar. De kunst is om 'te weten wat je niet weet' en dat op te zoeken in het Groene Boekje, Van Dale of een grammaticaboek. Als je met correctie je brood wilt verdienen, kun je vast oefenen door hier foutloze postings neer te zetten Dat je niet met een hoofdletter begint lijkt me een slordigheidsfoutje, maar als je met taal wilt gaan werken, had je dat van die hbo'er moeten weten óf even moeten opzoeken. Doe het goed of doe het niet.

Succes met het vinden van voor jou geschikt werk.
MM

Hannes

Hannes

14-06-2009 om 02:30

Zelluf ook habeoo-er

ik verdien mijn brood met schrijven en wat een verschrikkelijk neerbuigende reactie MM. Of is het soms lollig bedoeld? Het is volstrekt arbitrair hoe (bepaalde) woorden worden gespeld en hoe wordt geinterpunctied (of is geen woord?) en dat ga ik in mijn privetijd voor postings op een forum echt niet allemaal opzoeken. De details waar jij het over hebt, gaan m.i. de normale zorgvuldigheid ver te boven.
Paprika, als je als corrector aan de slag gaat, zul je een stuk zorgvuldiger moeten zijn dan je gewoonlijk bent maar als je taalgevoel hebt en bereid bent volgens de regels te kommaneuken (= inderdaad veel opzoeken) komt het vast goed.
Groetsels, Hannes

MM.

MM.

14-06-2009 om 11:08

Hannes (ot)

Nee Hannes, mijn reactie is niet lollig bedoeld, anders had ik er wel wat meer smileys tegenaan gegooid.

Als redacteur, maar zeker als corrector heb je een flinke basiskennis nodig. De corrector is de laatste die met aandacht naar een tekst kijkt voor die naar de lezers gaat. Je moet weten hoe het hoort en, zoals ik al zei, weten wat je niet weet. Het is een vak, niet iets wat iedereen met een beetje taalgevoel wel even kan doen.

Natuurlijk zijn spelling en interpunctie niet arbitrair. Er zijn regels voor. Een eenvoudig woord als hbo'er is gewoon volgens de spellingsregels gevormd. Als je dat in je vrije tijd al verkeerd schrijft, is het niet aannemelijk dat je ineens de juiste spelling kent als je het in je werk tegenkomt.

Daar is niks neerbuigends aan. Ik wil maar zeggen dat je het vak niet moet onderschatten. Prutsers zijn er al genoeg.

Met je conclusie "Paprika, als je als corrector aan de slag gaat, zul je een stuk zorgvuldiger moeten zijn dan je gewoonlijk bent maar als je taalgevoel hebt en bereid bent volgens de regels te kommaneuken (= inderdaad veel opzoeken) komt het vast goed" ben ik het eens. Alleen zal Paprika dan eerst goed moeten overwegen of ze wel voldoende basiskennis heeft. Weten wat je niet weet dus.

MM

paprika

paprika

14-06-2009 om 11:13

Pfoe...

het is weekend en het is een forum, mijn zin begint in de titel van dit forum, en dus staat daar mijn hoofdletter MM. Nee, ik zit niet bij elke zin hier in het Groene boekje te zoeken hoe je iets moet doen of schrijven, als ik een tekst zou moeten nakijken en verbeteren zou ik dat uiteraard wel doen. Ik heb in mijn werk al regelmatig teksten moeten nalezen en verbeteren, op het juridische vlak (of is dat ook met een hoofdletter MM?), dus ik heb echt wel de nodige ervaring!! En inderdaad, als ik iets niet zeker wist, dan zocht ik het op. Maar op een forum ga ik echt niet mijn eigen zin tig keer nalezen, komt nog bij, over je eigen fouten lees je per definitie heen MM....

rosa

rosa

14-06-2009 om 22:57

Eens met mm

Ik heb wel taalgevoel, kan best goed spellen en heel goed veel opzoeken in het Groene Boekje en de Schrijfwijzer, maar dan nog zijn er tig dingen waarbij ik twijfel - of het gewoon niet weet. Ik heb een aantal correctieklussen gedaan, maar als het perfect moet zijn waag ik me er niet meer aan. Het is inderdaad een vak.

rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.