Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Conference

Conference

22-06-2012 om 14:59

Fiets in de prak

We gaan weer goed het weekend in, maarnietheus. Mijn zoon heeft namelijk een "ongeluk" gehad toen hij van school vandaan kwam. Enkele jongens hebben hem onderweg op de fiets afgesneden en toen hij vervolgens overeind wist te blijven in plaats van te vallen, hebben ze hem een handje geholpen en hardhandig op de grond neergekwakt. Daarna zijn ze lachend weggefietst. Mijn kind is flink aangeslagen, heeft een zere arm en een zere been, en de fiets is in de prak. Hij is dus het hele eind komen lopen naar huis toe. Ik ben in staat om die druiloren op te wachten maandagochtend en aan hun oren mee te trekken naar de politie. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! Maar dat is natuurlijk niet echt realiseerbaar jammergenoeg. Aangifte doen zal waarschijnlijk tijdsverpilling zijn, maar het is niet zachtjes gegaan, want naast zijn arm en been, is de schade aan de fiets behoorlijk.
Dat brengt me bij de volgende vraag over de fiets. Het is mijn mans "oude" fiets en ondanks dat het een prima ding was, zit er geen verzekering meer op. Mijn zoon kent die jongens niet, dus hen kunnen we ook niet aanspreken op de schade. Weet iemand of we dit nog ergens anders zouden kunnen verhalen? Dit is &*(^* al de derde fiets in ons gezin die door onbekende idioten wordt vernield.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

22-06-2012 om 17:06

Aangifte doen

Ik zou zeker wel aangifte doen. Verder heb je namelijk niet zoveel mogelijkheden. Sterkte voor hem, want het is een nare ervaring zoiets.

Mmm

Ik heb even gegoogled op Schadefonds Geweldsmisdrijven en ik hoop eigenlijk dat hij daar niet voor in aanmerking komt, want dat kan alleen als er sprake is van ernstig lichamelijk letsel, d.w.z. letsel met blijvende gevolgen (kijk het zelf maar even na https://schadefonds.nl/alles-over-de-uitkering/wanneer-kom-ik-in-aanmerking/er-is-sprake-van-ernstig-letsel).

Ik zou wel aangifte doen, want als hij er t.z.t. alsnog achter komt wie de daders zijn moet hij denk ik die aangifte wel hebben om nog iets te kunnen verhalen.

Waardeloos, dit soort dingen...

Groeten,

Temet

Vind je de dader nooit, dan is het helaas gewoon dikke pech.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.