Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Muizemeis

Muizemeis

02-06-2011 om 09:56

Flexible werken in de grafische sector

Ik ga weer reintegreren op de arbeidsmarkt en ooit in een eerder gesprek met een werkbedrijf, wilde ze mij eigenlijk wel richting de grafische sector omscholen. Nu heb ik daar ook wel ervaring mee en vind ik het ook leuk. Alleen mijn ervaring met de grafische sector is dat ze toch wel het liefst hebben dan je evel werkt, dus werk gaat voor alles, liefst 60 uur in de week werken etc etc. Naast dat ik daar geen zin in heb, gaat het ook practisch niet lukken als gescheiden moeder met kinderen in co-ouderschap.
Mijn vraag is zijn er hier mensen die werken in de grafische sector, en dat parttime doen en hoeveel uur werk je dan etc etc etc.
Behalve veel uren draaien trekt het mij wel.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

02-06-2011 om 11:05

Wat precies?

De grafische sector is nogal breed Er zijn ook heus wel banen te vinden met alleen maar dagdiensten, die parttime gedaan kunnen worden. Wat zoek je precies?

Yta Chalne

Yta Chalne

02-06-2011 om 12:47

Omscholen

De grafische sector is wel de laatste richting in welke je je zou moeten omscholen. Het ene na het andere bedrijf gaat failliet, veel werk verdwijnt gewoon totaal.
Ik zou nog even verder kijken. Sales, zorg en boekhouding, daar zit bijvoorbeeld nog werk.

Nou inderdaad

Ik moet me aansluiten bij Yta. Nu heb ik zelf geen sjoege van de grafische sector maar ik heb momenteel veel contact met iemand die dat wel heeft, en van hem begreep ik ook dat het erg slecht gaat. Althans, hij werkte bij een kleine drukkerij en de een na de ander gaat over de kop of heeft ernstige problemen.

Sterkte ermee

Temet

Muizemeis

Muizemeis

03-06-2011 om 13:23

Vic

Omdat ik lang niet gewerkt heb ben ik voor de arbeidsmarkt ongeschoold, dus ik zoek werk en liefst ook nog iets wat ik leuk vind. Ik heb ooit wel grafisch tekenwerk gedaan, toen was vooral folders maken rapportjes etc etc. Nu zou er ook dtp bijkomen, ook geen probleem, moet alleen met de juiste programmatuur leren werken.
Muizemeis

Muizemeis

Muizemeis

03-06-2011 om 13:28

Yta en temet

Bij Sales weet ik me niet zo goed wat ik me moet voorstellen. Zorg is niet mijn ding, boekhouding zou ik moeten kunnen na een bijscholing, heb ooit mijn middenstands gehaald. Alleen ik ben niet zo goed in eentonig werk en boekhouding/administratief is dat voor mij wel. Aan de andere kant is het mischien wel een goeie opstap naar weer aan het werk gaan. Eerst een administratieve functie en van daaruit gaan leren en een leuke baan vinden.

Wat mij heel leuk lijkt is: in een klein bedrijf receptioniste/telefoniste te zijn en verder een duizendpoot, dus dat je ook voorraad van het kantoor bij houdt etc etc Gewoon een eigen toko draaien binnen een bedrijf. Ik zag ooit die functie staan en toen dacht ik, dat lijkt me leuk en dat zou ik(na bijscholing) ook kunnen. Ik hou toch van afwisseling en verantwoording.
Muizemeis

Anna3

Anna3

04-06-2011 om 22:41

Dtp

was vijftien jaar geleden een beroep waar je vrij makkelijk wat mee kon verdienen, maar veel van dat werk is verplaatst naar lagelonenlanden (India bijvoorbeeld), volgens mij is er echt een overschot aan dtp'ers, dus het lijkt mij een raar advies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.