Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dubbel

Dubbel

03-02-2009 om 19:51

Fraude? pgb en jezelf uitbetalen

Hallo

Met het risico dat deze vraag toch in de verkeerde rubriek staat, of al 100 keer gesteld is: deze maand moet ik het verantwoordingsformulier PGB insturen. Ik wil als verantwoording mezelf stellen (klein gedeelte, dat heb ik nog niet op papier verantwoord) en een andere zorgverlener (grootste gedeelte, is wel op papier verantwoord). Weten jullie wanneer ik precies fraude pleeg?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mizzie

Mizzie

03-02-2009 om 19:56

Ligt eraan

Hoi,

Het ligt er en beetje aan hoe groot je PGB is en of je dus een 'niet te verantwoorden bedrag' te besteden hebt. Als je dat wel hebt kun je tot een max (is niet bijster veel) een bedrag niet opvoeren.

Mizzie

MM.

MM.

03-02-2009 om 22:54

Nee

Als je (als vertegenwoordiger van de budgethouder) een contract hebt opgesteld met jezelf (als zorgverlener) waaruit blijkt dat je een (on)bepaald uren zorg verleent voor een bepaald uurloon en je hebt dat ook als zorgverlener zodanig gedeclareerd bij de budgethouder, die jou vervolgens die declaratie heeft uitbetaald, dan zou ik niet weten wat daar fraude aan is. Je moet alleen dus wel zorgen dat het administratief klopt.

Daarnaast staat in je beschikking van het zorgkantoor wat het bedrag is dat je niet hoeft te verantwoorden. De enige eis is dat het aan zorg en/of kosten die daarmee samenhangen is besteed, maar je hoeft het niet in de verantwoording te specificeren.

MM

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.