Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

herfst

herfst

15-11-2009 om 19:59

Freelance werken

hallo allemaal

sinds een jaar of twee werk ik freelance - en gewoon even om mijn hart te luchten:

hoe komt het toch dat iedereen gezond is op het moment dat ik geen opdrachten heb lopen. en dat 2 kinderen ziek worden, mijn man op zakenreis vertrekt, en ik dan twee deadlines moet halen! morgen moet ik dus een deadline halen, kids ziek en geen opvang omdat man op reis is. ik woon niet in de buurt van welwillende familieleden en wil mijn vrienden en babysit niet het virus doorgeven.

het freelancen is zo onregelmatig hoe gaan anderen daar mee om?

herfst

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herfst

ik denk dat je juist als freelancer moet zorgen voor een goed netwerk aan hulp en oppas.
zorg dat je diverse kinderoppassen achter de hand hebt die je altijd kan oproepen.
daar heb je nu even niets aan,maar het voorkomt problemen in de toekomst.

jippa

jippa

16-11-2009 om 12:57

Niet freelance wel herkenning

Hier geen freelancewerk, maar wel deadline-werk en een eigen toko binnen het werk. Ook hier gaan dingen vaak tegelijk mis.
Mijn oplossingen:
- investeren in een netwerk (over en weer dus)
- s nachts werken in zulke tijden en later uitrusten
- overleggen met opdrachtgever over evt. iets uitstel
Maakt toch niet uit of de omgeving denkt dat het ideaal is? Het is de situatie waar jij inzit en dat betekent dat je ook zelf moet zorgen dat je dit soort periodes kunt opvangen. Loondienstmensen hebben overigens ook best vaak vergelijkbare problemen hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.