Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moos

Moos

12-01-2010 om 20:42

Garant staan [toewijzen duurdere huurwoning]

Ik woon nu 2 jaar op een flat na mijn scheiding. Ik mag niet klagen maar de 2 kinderen hebben geen eigen kamer en er zit nogal wat leeftijds verschil tussen. Ik ben dus actief aan het zoeken voor wat anders. Ik heb me direct na de toewijzing van mijn woning ingeschreven bij de woningbouw. Dat is natuurlijk nog maar heel kort maar je weet nooit. Nu zijn er veel leuke huizen waarbij ik net iets te weinig verdien. Nu hoorde ik via via het verhaal dat een vriendin van een vriendin toch een woning heeft toegewezen gekregen doordat haar vader garant stond. Nu is mijn vader ook bereid dat te doen maar ik het ook echt mogelijk? Wie heeft daar ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan zeker

Je vader zal dan mede moeten ondertekenen met je contract, dat hij garant staat voor de huur indien de huurpenningen niet worden betaald.

Het kan zelfs zo zijn, maar dat verschilt per verhuurder, dat er een borgstellling wordt gevraagd, een bedrag in deposito, zoiets.

En je vader zal moeten aantonen dat hij inderdaad draagkrachtig genoeg is om borg te staan.

Maar ik weet niet of elke verhuurder met een dergelijke constructie akkoord gaat. Dat zal per verhuurder verschillen.

Zelf geen ervaring, maar ooit wel eens beroepsmatig mee van doen gehad.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-01-2010 om 10:07

Mijn schoonouders hebben dat ook voor m'n zwager gedaan. Dat is inmiddels wel meer dan 10 jaar geleden, maar het kan in ieder geval wel. Gewoon eens vragen dus!

Moos

Moos

14-01-2010 om 10:17

Fijn

dat is reacties heb gekregen. Het stemt me weer een beetje gerust dat dit dus mogelijk zou kunnen. Daardoor toch iets meer kans op een woning.
Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.