Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

fladderbeestje

fladderbeestje

18-03-2010 om 16:57

Gedoe rond een game

Ik heb voor mijn zoon voor 55 euro (zijn spaargeld) een game gekocht voor de Xbox. Het is van EA. Zoon heeft een Xbox-live-account om online te kunnen gamen. Dat gaat altijd goed, al speelt hij 16+ games en is hij nog geen 16 (hij is 14 1/2).
Voor ik verder vertel: ik wil géén discussie over het wel of niet toestaan van 16+ games. Ik wil alleen weten in hoeverre ik in mijn recht sta.
Wat is namelijk het probleem? Zoon kan niet online gamen. Om online te kunnen gamen moet hij ook een EA-account aanmaken en die maakt contact met zijn xbox-live-account. Maar EA zag dat zoon nog geen 16 was en verder spelen was onmogelijk.
We wilden de game direct weer terugbrengen naar Bart Smit maar dat mocht niet, want er zat een éénmalige activeringscode bij. Dat zoon die code niet kon gebruiken was hun probleem niet.
Na veel heen en weer (vooral heen) bellen met de klantenservice à 45 ct per minuut kreeg ik het advies om Xbox te benaderen om zoon's account te veranderen qua leeftijd, maar dat mocht natuurlijk niet; XBox raadde aan een nieuwe XBox Live account aan te maken op mijn naam. Oh ja, dat kost wel 60 euro per jaar...
En ondertussen zitten we hier met een waardeloze game die ik zelfs via Marktplaats niet kwijt kan plus een zeer verdrietig kind die maanden zakgeld kwijt is plus een eigen strop, want ik heb inmiddels zeker 30 euro verbeld aan die klantenservice (die zeer begaan was, maar niets meer kon doen).

Waar heb ik recht op? Kan ik stappen ondernemen? Ik heb een rechtsbijstandverzekering, maar heeft het nut die aan te spreken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Account laten omzetten

Kun je niet zijn account laten beeindigen en er dan een voor jou opstarten ofzo?
Of is dat duurder als je volwassen bent? Ik heb namelijk geen idee hoe zoiets werkt en roep dus ook maar iets.

Van Bart Smit hoef je trouwens waarschijnlijk niets te verwachten... Daar is het bedrijfsbeleid namelijk dat ze niets voor je doen en je dat je dus alles zelf met de fabrikant moet oplossen. Zeer klantvriendelijk bedrijf dus.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.