Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Geen vakantie kunnen nemen in hoogseizoen, wat zouden jullie doen?


Mijn ervaring is: als je weer nieuw op de arbeidsmarkt terecht moet komen is het bijna altijd in baantjes, waar anderen niet voor te porren zijn. Maar na enige tijd wordt dat beter, of in hetzelfde werk, of in een andere baan. Je komt in een netwerk terecht en dat levert vaak weer nieuwe perspectieven op.

Tsjor

Ja ga in Nederland op een camping staan op reisafstand van je werk. Dit jaar wordt het toch bal met buitenlandse vakantie. En volgend jaar zie je wel weer. Desnoods solliciteer je verder.

Je hebt volgens mij helemaal geen zin in deze baan. Ik zou het zelf ook niet graag doen, om precies dezelfde reden. Juist daarom vind ik het ook wel weer stoer en dapper als je het wel doet. Kijken wat de mogelijkheden binnen de baan zijn om toch even met de kinderen vrij te zijn in de zomer. En je kan in je achterhoofd houden dat je altijd ondertussen verder kan kijken naar betere banen.

Tja. Wat is je alternatief? 
Zoals ik al zei: ik zou het niet doen. Maar ik heb een baan en hoef dus niet per se iets anders.


is het zo’n groot probleem voor 1 jaar? Hoelang loopt je ww nog door?

'Ik kan een baan krijgen die ik graag wil aannemen.' Doen dan! Zoals anderen al schrijven, een baan hebben bevordert sowieso je uitgangspositie. Je man is in de zomervakantie beschikbaar en het is een goede optie om de meivakantie als gezinsvakantie te kiezen, dat doen er meer. In de zomer zoek je naar een vakantieverblijf op reisafstand en op werkdagen ga je op en neer. Succes!

Als je echt een baan nodig heb en dit is momenteel het enige zou ik het doen. Probeer het 1 jaar om dan volgend jaar iets anders te zoeken. Dan heb je voor nu werk en kan je volgend jaar weet met je gezin op vakantie in de zomer. 
Misschien kan je dan dit jaar de herfstvakantie pakken misschien ook kans dat er veel meer mogelijkheden zijn dan in de zomer vakantie met de Corona nu. 

TO, ga je fulltime werken? Of is bijv 4 dagen en dan vrij op maandag of vrijdag een optie?

Dan heb je veel lange weekenden. En inderdaad, camping/vakantiepark op reisafstand van je werk, voor toch wat vakantiegevoel. En vanuit die baan na een tijdje verder solliciteren.

Als je graag de baan wil,dan doen. Wie weet is er evt toch wel een weekje te fixen naderhand maar willen ze zeker weten dat iemand komt in de zomer en niet ineens 3 weken vrij wil.

Of kun je een dag wat langer werken en t zo in minder dagen doen. Als je dan de eerste week dat op ma di wo kan doen en de 2e week op woe do en vrij heb je toch een soort van week. 
zo doen wij dat hier wel eens als er geschoven moet worden.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-04-2021 om 19:09 Topicstarter

Bedankt allemaal , ik heb de baan aangenomen.

Kleinduimpje schreef op 14-04-2021 om 19:09:

Bedankt allemaal , ik heb de baan aangenomen.

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd en succes! Ik hoop dat het (verder) een leuke baan is.

Gefeliciteerd 

Gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.