Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Gegevens sturen aan belastingdienst - hoe streng is de termijn?

Ik moet (net als Vic, zie het draadje hierboven) de jaaropgaven kinderopvang naar de belastingdienst opsturen. Anders dan bij Vic hebben de opvangorganisaties hun boekhouding prima voor elkaar, maar ik niet, dus ben ik een jaaropgave kwijt. Een duplicaat is inmiddels opgevraagd, maar wat ik mij nu afvraag: wat als ik het formulier te laat terugstuur? Hoe streng is die termijn?

Ik gok erop dat een paar dagen te laat geen verschil maakt, en dat als ik veel te laat zou zijn er nog een rappel met een nieuwe termijn komt. Maar dat weet ik niet zeker, heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

13-09-2010 om 10:16

Ervaring mee

Twee jaar geleden kreeg ik voor het eerst zo'n brief. Die heb ik toen op het stapeltje 'to do' gelegd, en daar is hij blijven liggen. Vervolgens kreeg ik twee maanden later een dreigbrief van Toeslagen 'als u niet (...) dan gaan we alles terugvorderen'. Tja, toen heb ik er wel even vaart achter gezet
Ik wacht nu dus ook op een nieuwe jaaropgaaf. Het formulier moet de 17e terug gestuurd worden. Ik wacht deze week af, en anders stuur ik het wel met de foute jaaropgaaf waarop ik dan mijn wijzigingen aanteken. Vorig jaar miste ik trouwens ook een jaaropgaaf (goh, lekkere organisatie hier), toen heb ik een kopie van het contract opgestuurd.

Temet

Temet

13-09-2010 om 12:43 Topicstarter

Dank je

Zoals ik al dacht dus: gewoon een hersteltermijn als ik de eerste niet haal. Dat is mooi, dan wacht ik gewoon de duplicaat-jaaropgave af en stuur de boel in als ik die binnen heb. Ik moet drie jaaropgaven hebben (ivm tussentijdse verhuizing en kind van kdv naar bso) en ik heb er 2 wel, 1 dus nog niet. Ga ervan uit dat ik die wel heb voordat ik een boze brief van de afdeling Toeslagen krijg.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.