Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

dombo

dombo

20-11-2009 om 19:10

Geld terug van dsb

wij hadden een spaarrekening bij dsb. Toen er werd opgeroepen om allemaal het geld eraf te halen hebben we dat niet gedaan, omdat de bank dan zeker om zou vallen en dat voor veel mensen met hypotheken enzo een hoop nadeel zou geven. Beter als het anders opgelost kon worden. Bovendien zou ons geld onder de garantie vallen en hadden we het niet direct nodig.
Nou, de bank viel toch. Te aardig willen zijn dus achteraf. Ok, volgende keer gewoon ikke en de rest kan stikken.
Maar nu. Bij de consumentenbond lees ik gedateerd 19 oktober Gedupeerde DSB-klanten krijgen de komende weken een brief van De Nederlandsche Bank. In die brief wordt uitgelegd wat mensen moeten doen om hun geld terug te krijgen.
Wij hebben nog steeds geen brief gehad. Iemand hier wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

mijn schoonouders hebben bericht gehad dat medio december hun spaargeld wordt teruggestort.

Geen brief, wel voorschot

Zie titel... Wel dus al het aangevraagde voorschot van €3000 gekregen.
Ik denk dat je in de war bent met betalings/incassoinstructies voor mensen die een schuld hebben bij DSB (dus hypotheek of lening)? Deze mensen hebben van de curatoren een brief gekregen met incassoinstructies - hun betalingsverplichting blijft namelijk gewoon bestaan, alleen konden zij geen geld meer overmaken naar de DSB, omdat ook die rekeningen bevroren waren.
Volgens de site van De Nederlandse Bank (www.dnb.nl) gaat communicatie pas eind november de deur uit. Houd deze website + nieuws dus in de gaten.

Geen lening of hypotheek

schoonouders hebben geen lening of hypotheek,het ging echt over een spaarrekening.

Mail van curatoren

Tja, ik heb net op tijd het meeste spaargeld eraf gehaald. Maar het restbedrag nog niet. Ik heb een mail ontvangen dat het nog wel even kan duren voor dat alle mensen per post benaderd worden.
Ik wacht af.

dombo

dombo

21-11-2009 om 19:30

Mail ontvangen?

van de curatoren? Lis@ heb je voor mij het adres waar die mail vandaan kwam?

Via de site van dnb

Via de site van DNB dus. Je moet wel even geduld hebben want ik heb de mail op 26 oktober gestuurd en 18 november pas antwoord gekregen

Onderin deze pagina staan de adresgegevens.

Succes!

http://www.dnb.nl/over-dnb/de-consument-en-dnb/de-consument-en-toezicht/dnb223286.jsp#Contact

reina

reina

22-11-2009 om 10:30

Dnb-site

Volgens de site van DNB zou men eerst vanaf half november iets te horen krijgen, nu staat er dat dat verschoven is naar eind november. Blijkbaar zijn ze nu begonnen met het versturen van de brieven (aangezien de schoonouders van Su-sanne een brief gekregen hebben). Hier nog geen post en geen mail, we wachten eerst even af.

Klopt reina

maar ik heb geen flauw idee hoeveel er nog op die spaarrekening staat. Ik heb na het Lakerman intervieuw smorgens vroeg gelijk een x bedrag afgehaald, het meeste en ben toen vertrokken naar Parijs

Dus ik heb de curatoren gemaild met de vraag hoeveel mijn saldo is. Ik kon ook alleen maar internetbankieren en heb geen afschriften.

We zien wel wanneer we post krijgen hoewel het voor veel mensen wel prettig zou zijn dat ze alles terughebben voor de feestdagen.

Marit

Marit

23-11-2009 om 21:35

Dombo extra info

Hoi Dombo, wat je in ieder geval moet regelen is een DigiD als je er nog geen hebt. Deze week komt er een site in de lucht van DNB. Via deze site kun je met een DIgiD je geld terugvragen. Succes,
Marit (die ook vol spanning wacht op de terugkeer van het spaargeld)

dombo

dombo

24-11-2009 om 20:09

Nou

fijn om te lezen dat er nog meer dsb mensen zijn hier. Ik voel me iets minder dombo. Ze zijn ons blijkbaar niet vergeten dus we wachten op de brief en we kijken regelmatig bij DNB. Een DigiD hebben we allebei al dus het zal wel goed gaan komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.