Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Balletmama76

Balletmama76

05-01-2010 om 09:41

Gemeente verplicht om ook zijstraaten te strooien?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

08-01-2010 om 10:47

Polly

Ja,ik vind het een geweldige oplossing van dat bedrijf,ik zou graag lavendel hebben in mijn straat..
bastet

Paars!

Ha,haha, ik wil wel graag een paarse straat...dat kleurt leuk bij dochters nieuwe gordijnen. En het is ook wel een beetje 'saai' al dat wit om ons heen en nu al weken lang! Ik ben wel toe aan wat kleurigheid!
groeten albana

Polly Shearman

Polly Shearman

08-01-2010 om 14:00

Er ligt al heel veel roze sneeuw

dit is nl op resten vuurwerk gevallen en dan kleurt het mooi roze...
maar ik ben heel benieuwd of het hier gaat geuren morgen, want volgens buienradar komt er idd sneeuw aan.

groet, pol

Elenna

Elenna

08-01-2010 om 15:02

Haha polly

Ik las het in de krant. Het is zelfs voorpagina-nieuws (met of zonder streepje?)!
Het zal heerlijk ruiken bij jullie.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-01-2010 om 22:24

Veeg je stoep!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5744451/__Balkenende__veeg_je_stoep__.html?p=8,2

Balkenende: stoepje vegen DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende roept burgers op de stoep voor het huis weer sneeuwvrij te maken. „Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving.”

Balkenende zei dat vrijdag na de ministerraad op een vraag over de sneeuwruimverplichting die niet meer geldt in de meeste gemeenten in Nederland. Tot voor een paar jaar stond die nog in de Algemene Plaatselijke Verordening in veel gemeenten. In steden als Breda en Almere hebben lokale bestuurders hun burgers de afgelopen dagen opgeroepen de stoep wel weer te gaan vegen.

In het buitenland is het sneeuwvegen vaak nog wel verplicht. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.

Balkenende gaf vrijdag verder aan dat hij niks voelt voor financiële tegemoetkomingen nu de stookkosten bij veel mensen gaan oplopen. In individuele gevallen kunnen mensen zich wel tot hun gemeente wenden voor een beroep op de bijzondere bijstand.

Veeg je stoepje veilig graag

hebben ze hier de stoep geveegd en wat doen ze gooien het presies op de randen van de stoep bij de perkeerplaats, eerst verstapte ik me erg en daarna kon ik alle kindetjes uit de auto tillen omdat ze anders tot hun knieen in de sneeuw stonden... ik bedoel als je het doet om veilige situaties te creeren doe het dan goed... want dit is erg onveilig....

Nasha 1st

Nasha 1st

11-01-2010 om 21:21

Oh...dan ga je wel af....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5756614/__Balkenende_veegt_stoep_niet__.html?p=36,1

Balkenende veegt stoep niet CAPELLE AAN DEN IJSSEL - De oprit van premier Balkenende is alles behalve sneeuwvrij. Dit ondanks de oproep van de minister-president afgelopen vrijdag aan burgers om de stoep voor het huis schoon te vegen.

„Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving”, aldus Balkende toen.

Maar toen het AD langsging in Capelle aan den IJssel om te kijken hoe de stoep van de premier zelf er bij lag, bleek deze nog vol sneeuw te liggen. Alleen het stukje naar de deur was geveegd. Bianca Balkenende liet weten dat het een lastige klus is, omdat de sneeuw behoorlijk is vastgekoekt. En zij moet het doen, omdat haar man aan het werk is.

Elders in de straat hebben bewoners wel gebikt om de boel sneeuwvrij te krijgen. Ze hadden zich hierbij laten inspireren door de woorden van hun beroemde plaatsgenoot.

Carmen

Carmen

11-01-2010 om 22:44

Do as...

Do as I say, don't do as I do.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.