Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 12:35

Gesommeerd door bedrijfsarts


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

24-11-2010 om 14:01

Heel goed nieuws!

Ik heb net een heel prettig gesprek gehad met de bedrijfsarts. Ik heb mijn bloeduitslagen doorgegeven en aan de hand daar van en door het gesprek wat hij gisteren had met de UWV arts, heeft de bedrijfsarts besloten mijn reintegratie stop te zetten!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zoooooooo opgelucht.
Hij zei dat er duidelijk meer speelt dan alleen herstel van een operatie en dat ik er kennelijk erger aan toe ben dan enkele weken geleden toen hij me zag (dat begreep hij van de UWV arts).
Jezus wat ben ik blij.
Fladder, het kan ook voor jou goed aflopen! Houd vol. Ik weet zeker dat het UWV oordeel mij heeft geholpen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-11-2010 om 14:11

Fijn!

Joehoe!!!! Fijn Fianna, ik ben superblij voor je!!! Heeft al die moeite en stress toch ergens toe geleid En nu focussen op beter worden he? Laat de boel maar eens goed uitzoeken; trap die artsen op hun staart!

Nasha 1st

Nasha 1st

24-11-2010 om 14:47

Goed nieuws!

goed om te horen!

fladder

fladder

24-11-2010 om 14:53

Wow!

Fianna, ik ken je niet persoonlijk, maar toen ik je berichtje las was ik zo opgelucht voor je dat ik spontaan begon te janken! Wat gun ik je dit!!!

Heb net zelf een goed gesprek gehad met "ijzertje", we zijn er nog lang niet maar ze ziet nog steeds licht aan het eind van de tunnel (hopelijk is het niet de aanstormende trein ). Van de psych moet ik het nu voorlopig helemaal loslaten omdat ik, behalve UWV aanvragen, nu niks meer kan doen. Verder zal ik naar een psychiater gestuurd worden (afspraak komt eraan) voor medicatie want de paniekaanvallen lopen de spuigaten uit.

Dit nieuws van jou doet mij enorm goed!!! De angst is er nog steeds, maar dit soort dingen zijn geweldig tegengif!

Ik ben zo superblij dat je nu voorlopig van het gesodemieter af bent en eindelijk de rust krijgt die je keinodig hebt!

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2010 om 18:07

Fianna

Wat heerlijk voor je!

joep

joep

24-11-2010 om 19:20

Super

Goed gedaan hoor. Je kan trots zijn op jezelf!!

Rosase

Rosase

24-11-2010 om 19:30

Fijn fianna

Zie je wel, ik wist het

En nu rustig aandoen hè!

Rosase

Rosase

24-11-2010 om 19:30

Fijn fianna

Zie je wel, ik wist het

En nu rustig aandoen hè!

Pneumi

Pneumi

24-11-2010 om 19:48

Goed nieuws zeg!

Ik heb nog niet eerder gereageerd op dit forum maar lees wel veel mee. Ben heel heel blij voor je!
Groetjes
Pneumi

Fianna

Fianna

24-11-2010 om 20:19

Bedankt zeg!

Allemaal bedankt hè! Het voelt zo fijn om ziek te mogen zijn, klinkt gek, maar jullie snappen me denk ik wel.
Ik ben dit forum erg dankbaar want door een aantal van jullie heb ik toch dat deskundigenoordeel aangevraagd. Ik weet niet meer wie maar een paar hebben mij echt over die streep geduwd. Ben jullie heel dankbaar!!

fladder, wat lief dat je zo meeleeft. Ik hoop zo dat het voor jou goed afloopt. Die paniekaanvallen zijn heel erg, ik weet er nu alles van en zal nooit meer mensen veroordelen die ze hebben (dacht altijd stiekem een beetje dat het een beetje aanstelleritus was, schaam). Dus zorg dat je een manier vindt om die in de hand te houden. Sterkte en als je nog iets wilt weten over het deskundigenoordeel, of tips wilt voor beter kans van slagen , laat het me weten!

Fijn!

He Fianna,
dat is fijn voor je. En nu ook echt eerst beter zijn voor je gaat werken hoor!
Uitrusten en sterk worden! Hoe meer je eraan toegeeft, hoe sneller je beter bent.

Beterschap!!
Gr. Wiggie

fladder

fladder

24-11-2010 om 22:57

Fianna

Ik wil van alles weten incl. de tips, maar ik vermoed dat het prettiger is voor je om de hele bliksemse boel nu af te sluiten, dus voel je niet schuldig als je dat inderdaad doet, ik heb een denktank achter me staan en zal me dan ook niet in de steek gelaten hoeven voelen!

En fijn om ziek te mogen zijn, ja, ik weet het helemaal wat je bedoelt. Ik snak er naar. En ik ga proberen vertrouwen te hebben...!

Beterschap, Fianna, en doe kalm aan!!!

Fianna

Fianna

25-11-2010 om 11:10

Fladder

Als je je mail adres neer zet, wil ik je best wel mailen met wat tips enz hoor. Die bliksemse boel is nog niet afgesloten! Zoals je in het andere draadje hebt gelezen kan er ineens van alles bij komen kijken. Wees op je hoede!

Guinevere

Guinevere

25-11-2010 om 11:30

Oef

Hier roep ik een hele luide OEF!

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 12:55

Brief van uwv, ik snap het niet meer!

Ik heb net een brief van UWV gekregen. ik citeer:

Ons deskundigenoordel:
'Uw werkgever heeft u werk aan geboden dat volgens hem passend is. U heeft echter aangegeven dat het werk niet passend is. ons oordeel is dat het werk wél passend is.'

Dit is kennelijk gebleken uit onderzoek van arbeidsdeskundige. Die mij kennelijk 3 keer proberen te bellen en mij niet kunnen bereiken. kennelijk wel mijn voice mail ingesproken, maar die beluister ik vaak niet, kom er niet aan toe.

Aaarrghh

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 13:02

Dat betekent dus

dat ik morgen weer aan het werk moet.
oh wat erg, had ik maar inderdaad het UWV traject stop gezet. Of geldt nog het advies van bedrijfsarts: die stopzetting van re-integratie adviseerde.

fladder

fladder

02-12-2010 om 13:34

Fianna

Ik ben sprakeloos...

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 13:44

Fladder

Een wijze les: zorg er voor dat je goed bereikbaar bent! Als ik de arbeidsdeskundige zelf had gesproken was zijn oordeel misschien wel anders geweest.

fladder

fladder

02-12-2010 om 13:51

Fianna

Kan je nog in beroep of zo?

Meid, ik vind dit zo erg voor je, zeker vanwege die onderzoeken die je nog moet doen (en die niet voor je mooie blauwe ogen zijn).
Natuurlijk moet er toezicht zijn dt niet iedereen al thuis zit met een ingegroeide teennagel, maar dit is onmenselijk. Dit is absurd.

Sorry, ik wil je niet meeslepen in mijn paniek, maar ik ben hier verschrikkelijk van geschrokken

He gets!

Hebben ze ook aangegeven wanneer ze precies hebben gebeld? Dan zou je dat eventueel kunnen verklaren. (Lag in bed, stond onder de douche....)
Ik moet je wel heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet slim van je vindt dat je je voicemail niet afluistert en dat je telefonisch zo slecht bereikbaar bent. Dat maakt nu wel dat je de schijn tegen je hebt.
Wat ik nu zou doen is toch maar naar je werk gaan, maar daarna je weer onmiddelijk ziek melden. (Het gaat gewoon écht, écht, écht niet!) Dan laat je zien dat je heus wel je medewerking WIL verlenen, maar dat het niet KAN.

Gr. Poezie.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-12-2010 om 14:05

Fianna

Bel die arbeidsdeskundige nu op en vraag hoe het zit. Met medeneming van je huidige gezondheidstoestanden en onderzoeken.
Volgens mij kun je ook tegen deze beslissing in bezwaar gaan als je het zwart op wit krijgt. Wat rottig zeg, wat een domper. Laat je niet kisten Fianna! Desnoods ga je naar je werk en meld je je weer ziek vanwege de nieuwe feiten. Stomme UWV en arbo-artsen. Waar zijn ze nou helemaal mee bezig; mensen ziek maken???

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-12-2010 om 14:06

Aanvulling

Oh en je bent moeilijk bereikbaar omdat je veel op bed ligt danwel naar de dokter moet. Maar voortaan wel je voicemail afluisteren he? Of laat ze mobiel bellen; doen ze ook.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 14:18

Poezie

'Ik moet je wel heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet slim van je vindt dat je je voicemail niet afluistert en dat je telefonisch zo slecht bereikbaar bent. Dat maakt nu wel dat je de schijn tegen je hebt.'

Tja, ik luister de laatste heel weinig mijn voicemail af. Heb een prepaid en de laatste week niet genoeg op staan, omdat ik er weer eens niet aan toe kom om beltegoed te kopen (ik heb prepaid van AH, die is laatst verbouwd en 3 weken dicht geweest, kon dus geen opwaardeerbon kopen.
Het is dom van me, maar was even niet mijn prioriteit. heb een rare week achter de rug. Had ook niet verwacht om zo snel van de arbeidsdeskundige te horen
Ik weet wanneer hij belde, achteraf, 1 keer zat ik bij de psychiater en 1 keer bij de neuroloog (kan me herinneren dat ik een onbekend nummer wegdrukte) en 1 keer lag ik in bed (hoe heeft hij die momenten kunnen uitkiezen??).

joep

joep

02-12-2010 om 14:22

Nounounounou

Zo gaat dat niet hoor. Meteen actie ondernemen (als je de energie hebt).
Ze hebben niet gekeken hoe je eraan toe bent, ook niet wat voor werkzaamheden je doet en of dat afgestemd kan worden, ze hebben geprobeerd je te bellen niet gelukt. Dat is wat anders.
Als ze met je afspreken een arbeidsdeskundige te laten kijken, dan moet dat ook gebeuren. Niet bereikbaar, dat kan, je ligt de halve dag op bed, moet je maar zeggen (te zwak om naar de telefoon te lopen, kan ook).
Kijk of je iemand kan bereiken bij het uwv, vraag hoe het zit en bekijk wat je rechten zijn, evt via rechtsbijstandverzekering. Ik wil je niet opstoken (dat zeg ik altijd tegen je, om het dan toch te doen), maar je kan gerust schermen met wat je allemaal zou kunnen hebben, dat weet je namelijk nog helemaal niet.
Gr.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 14:24

Arbeidsdeskundige gesproken

Heb de arbeidsdeskundige gesproken. Was verhelderend. Zijn oordeel was wrs niet veranderd als hij mij gesproken had, volgens hem. Mijn werkgeefster heeft aangegeven mij aangepast werk aangeboden te hebben (dat is niet waar!) en dat ik heel simpel werk hoef te doen zonder druk (hallo, een groot project met veel uitzoekwerk en precisie!).
verder is het een momentopname van half november. het feit dat ik nu bij een neuroloog loop en word onderzocht op MS en Lyme en uitvalsverschijnselen heb, had niks aan zijn oordeel veranderd want dat is voor een gedeelte allemaal na het deskundigheidsoordeel gekomen.
Wel is me duidelijk dat mijn werkgever me niet zo maar in februari 100% beter kan melden. Want volgens het UWV oordeel ben ik geschikt voor 2 keer 2 uur. En, wat ik kan doen, als ik vind dat het echt niet gaat: mij opnieuw ziekmelden op basis van de nieuwe feiten. Is de bedrijfsarts / werkgever het er niet mee eens dan kan ik opnieuw een oordeel bij het UWV aanvragen.

Aha!

Daar heb je dus al de redenen waarom je niet kon oppakken. Ik zou dan naast het toch gaan maar je weer ziek melden, een bezwaarschrift schrijven met dit erin.
Maar heb je alleen een mobiel dan? Dan is die toch wel extra belangrijk omdat je bijvoorbeeld toch ook bereikbaar zult moeten zijn voor familie. Had je man trouwens niet dat beltegoed voor je kunnen halen? (Of iemand anders die de boodschappen voor je doet?- de buren die toch naar de supermarkt moeten-)

Gr. Poezie.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 14:27

Rechtzaak

joep, nog een mogelijkheid volgens arbeidsdeskundige: een rechtzaak. Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering.

Poezie, we hebben (of mijn man) de laatste weken eigenlijk boodschappen gedaan bij een andere super in de buurt (C1000). Ik heb geen moment gedacht een mijn voicemail.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-12-2010 om 14:29

Fianna

Dan ga je naar je werk, meld je weer ziek en wacht de reactie van werkgever/bedrijfsarts af. Je geeft aan dat er nieuwe ontwikkelingen zijn wat je ziek-zijn betreft en je bestrijdt het argument van aangepast, simpel werk. Ondertussen laat jij je medisch compleet onderzoeken en je schaft beltegoed aan (of laat iemand dat even doen).
Volhouden hoor; het komt komt echt goed ook al duurt dit getouwtrek nog iets langer...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-12-2010 om 14:31

Rechtshulp

Je zou het Juridisch Loket kunnen bellen om te vragen wat je het beste kan doen. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Of de Nationale Ombudsman. Beide instanties hebben me al vaker de juiste te bewandelen weg gewezen bij dit soort problemen met de instanties.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 14:54

Valt mee

heb net de bedrijfsarts gesproken en hij trekt zijn laatste advies niet in zeker gezien de laatste ontwikkelingen en zegt dat ik even nog niet hoef te werken en zal dat advies ook doorgeven aan mijn leidinggevende. Hij verwacht me wel op het spreekuur as dinsdag

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.