Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Goederen uit amerika?

Goedenmorgen,

Kan onze familieleden uit Amerika zomaar UGGS opsturen naar onze dochters hier in Nederland? Ik hoorde via via dat als ze het als cadeau sturen ze geen invoerrechten hoeven te betalen? Wie weet hoe het precies zit zodat we niet voor verrassingen staan??

Met vriendelijke groet,

Vannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

24-09-2011 om 22:10

Invoerrechten

Ik heb het onlangs nog opgezocht op internet omdat een kennis misschien wel een iPad wilde meenemen vanuit de VS. ik las dat je max 430 euro mocht invoeren, de iPad ging dus niet door, maar Uggs moet toch lukken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

25-09-2011 om 10:59

45 euro

Voor cadeauzendingen geldt dat je geen invoerrechten hoeft te betalen als de waarde (incl. verzendkosten) onder de 45 euro blijft. Reizigersbagage (dus spullen die je daar koopt en meeneemt) heeft een vrijstelling van 430 euro.

Merel

Merel

25-09-2011 om 11:28

Vraagje

Er is een vrijstelling van 430 euro. Dus als ik samen met mijn man naar de VS ga en we kopen daar één mac laptop van 800 euro dan mag dat? (samen gekocht?) of mag dat niet. (maw we mogen samen voor 860 invoeren) of werkt dat niet zo.

Vic

Vic

25-09-2011 om 11:36

Nee

Die vrijstelling is ondeelbaar en ook niet bij elkaar op te tellen. Als je een laptop van 450 euro zou meenemen, moet je over dat hele bedrag invoerrechten betalen.

Maar

Als je de laptop daar al gebruikt hebt, kun je hem gewoon in een hoesje in je handbagage meenemen. Of is dat heel vals?
Wij hebben daar een simpele laptop gekocht, en na 3 maanden daar gewoon mee teruggenomen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Precies

iPad kopen, direct aan je iTunes account koppelen zodat al je apps erop staan en hij niet meer ongebruikt is. Niet helemaal legaal maar werkt wel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

27-09-2011 om 23:01

Tja

Het werkt wel, als je niet gecontroleerd wordt. Het gaat er natuurlijk niet om of het ding gebruikt is, maar of je het buiten de EU hebt gekocht en nog geen belasting erover betaald hebt. Het is natuurlijk niet zo ingewikkeld, voor een doorgewinterde douanier, om erachter te komen waar en wanneer het apparaat gekocht is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.