Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

13-06-2012 om 19:40

Groepssollicitatie (postnl)

Vorige week heb ik een online sollicitatieformulier ingevuld voor postbezorger bij PostNl. Volgende dag meteen (door PostNl) een telefonische intake/ kennismaking/ sollicitatie voor een eerste selectie, en nu mag ik volgende week komen voor een groepssollicitatiegesprek. De andere sollicitanten kunnen zowel concurrenten zijn als sollicitanten voor een andere wijk dan waar ik voor in aanmerking zou (kunnen) komen.
Wat moet ik mij precies voorstellen bij een groepssollicitatie? Wat kan ik verwachten? En vooral: hoe bereid ik mij daar op voor?
Is er hier misschien iemand die al eens een groepssollicitatie heeft meegemaakt, al dan niet bij PostNl?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kamille

kamille

13-06-2012 om 19:59

Mijn buurvrouw

Exbuurvrouw dan, want ze is inmiddels verhuisd. Die heeft een tijdje bij post.nl gewerkt en werd ook met een groepje aangenomen. Tot haar eigen stomme verbazing was er geen sollicitatieprocedure zoals ze gewend was. De enige vraag die volgens haar werd gesteld was "wanneer kan je beginnen". Ze heeft een wat opvallend "loopje", waar ze gelukkig uitstekend mee kon postbezorgen, maar ze had zich van tevoren erg nerveus gemaakt of men daar niet moeilijk over zou maken. Volgens haar hebben ze het niet eens opgemerkt dat ze wat anders liep dan anderen.
Volgens haar konden ze heel moeilijk vinden want ze liep al snel extra routes naast haar eigen route. Het werk zelf vond ze altijd heerlijk (vrijheid, je ziet nog eens wat onderweg), het bedrijf minder (haar woorden). Ze kreeg het minimumloon uitbetaald.
Veel succes met je sollicitatie!

Monet

Monet

15-06-2012 om 19:13

Leuk

Ik had ooit de schone taak om 30 leidsters aan te moeten stellen die op dezelfde datum van start moesten op 15 nieuw te openen BSO-locaties. Ik heb toen ook groepssollicitaties gehouden, 15 mensen per keer laten komen, omdat ik simpelweg geen tijd had om alle geschikte kandidaten persoonlijk te spreken.
Na een inleiding over de organisatie, de locaties, etc. etc. mochten de sollitanten vragen stellen. Hierdoor kreeg ik gelijk een goed beeld hoe mensen zich in een groep opstellen, wat hun rol in een team is. Ook onstonden er leuke gesprekken en kwamen er veel meer vragen dan dat je met 1 sollicitant alleen zit.
Na 3 kwartier heb ik een vragenlijst met pennen uitgedeeld, waardoor ik van elke kandidaat een wat beter persoonlijker beeld kon krijgen. Na een goed uut had ik 15 kandidaten gesproken, van iedereen een mailadres waarop ik nog diezelfde dag liet weten of ze aangenomen werden of niet, en waarom dan niet. Ik vond het erg leuk, ik kreeg veel enthousiaste reacties van de sollicitanten, een paar vonden het ronduit niet leuk op deze manier. (solliciteren is bij voorbaat al niet leuk hahaha)
Je kunt je er dus niet echt op voorbereiden, ga er vanuit dat je daar niet met tig mensen voor 1 baan zult zitten.

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

20-06-2012 om 10:17

Gaat niet door.....

Vanmiddag zou ik de groepssollicitatie hebben. Word ik net gebeld door PostNL dat ze een foutje hebben gemaakt in de vacatures en dat de vacatures inmiddels vervuld zijn. Ze hadden nieteens op de site mogen staan....
Mijn sollicitatiegesprek van vanmiddag gaat dus niet door, en ik moet de site maar in de gaten houden of er weer nieuwe vacatures zijn. Aan wachtlijsten doen ze niet. Had namelijk nog gevraagd of ik vanmiddag toch op gesprek kon komen en dan op een wachtlijst gezet kon worden tot er wel een vacature in mijn wijk zou zijn.
Jammer.

dc

dc

20-06-2012 om 17:48

Wat knullig

Ik zou op zoek gaan naar iets anders. Zo'n slechte organisatie mbt vacatures belooft niet veel goeds.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.