Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Grrr... is zeven jaar niet in bep. functie gewerkt...

echt te lang?

Even stoom afblazen. Ik ben veertig en heb altijd gewerkt in diverse functies. Ongeveer zeven jaar geleden heb ik twee jaar als assistent controller gewerkt (ik heb bedrijfseconomie gestudeerd). Daarna heb ik in de IT gewerkt. Ik zou nu graag weer een financiƫle functie willen hebben maar heb nu al heel vaak te horen gekregen dat mijn werkervaring verouderd is.

Is dit nou een excuus zodat ze me niet op mijn leeftijd hoeven af te wijzen? Of heb ik gewoon pech en moet ik doorgaan. Ik ben nu al zo vaak afgewezen. Ik word er moedeloos van. Ik ben toch niet al aan het dementeren. Binnen een paar dagen pik ik alles weer op (en dat roep ik ook altijd nog dapper door de telefoon maar dan hebben ze hun keuze al gemaakt).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-08-2010 om 11:48

Kiezen

Het is niet zo vreemd dat werkgevers de voorkeur geven aan sollicitanten met recente werkervaring, zeker in deze markt. Heb je er zelf iets aan gedaan om je vakkennis op peil te houden? Dan kun je dat in je cv opnemen. Of misschien nevenwerkzaamheden waaruit blijkt dat het je interesse heeft?

amk

amk

07-08-2010 om 17:37

Recente ervaring is belangrijk

er verandert veel in de beroepswereld in 7 jaar. En jij kunt wel zeggen dat je het snel oppikt, maar die investering willen ze niet doen. Kun je niet een cursus doen om je vaardigheden op te frissen?

liat

liat

12-08-2010 om 14:01 Topicstarter

Ik ben al bezig met bijscholen

volgens mij is het nu of nooit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.