Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Chaga Rijn

Chaga Rijn

12-04-2011 om 21:46

Heb ik al gezegd dat ik mijn werk

inhoudelijk leuk vind maar dat ik gigantisch baal en chagerijnig word van die achterlijke logge organisatie en langs elkaar heen werkende lui, niemand door heeft dat ik 2 vaste dagen per week thuis wil zijn (ja ik heb kinderen, dat komt voor dat mensen kinderen hebben en ik ze ook niet zomaar omdat het JOU uitkomt die dump vanwege een suf vergaderingetje die ik echt wel kan missen).

Nou bij deze heb ik het gezegd !

(en waarom ben ik nu 2 x niet uitgenodigd op functies die ik echt wel aan kan en waarom zijn er niet elke week nieuwe vacatures hier in de regio zonder dat er 100 anderen direct hijgend ook een brief sturen).

(En ik hoop zo dat ik over een tijdje het archief door zoek en dan deze posting van mezelf opeens weer lees en dan tegen mijzelf kan zeggen dat het echt goed gekomen is en dat ik echt niet voor altijd mislukt in die stomme baan ben (heb moeten) blijven hangen.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

12-04-2011 om 21:53

Zo....

en zo herkenbaar....

Vic

Vic

12-04-2011 om 22:14

Als je het echt zat bent

Ik werk ook bij zo'n logge organisatie, waar op leuke interne vacatures ineens wel 20 reacties komen terwijl andere functies een jaar open blijven staan. En als ik er niet bovenop ga zitten worden er vergaderingen gepland op mijn thuiswerkdagen, en er zijn collega's die gewoon niet komen opdagen omdat ze hun kinderen uit school moeten halen (terwijl ze wel voor 5x8 uur betaald worden!).
Gelukkig wegen bij mij de voordelen op tegen de nadelen. Soms is het zelfs ontzettend leuk (vandaag een topdag gehad!). Als je het echt zat bent, moet je gewoon actie ondernemen. Niet blijven hangen in het vaste patroontje, misschien eens buiten de deur durven kijken.

Chaga Rijn

Chaga Rijn

12-04-2011 om 22:15

Ja heel herkenbaar

en om mezelf te troosten ga ik lekker voor mijn kleine schattige chagerijntje van 1,5 nu iets leuks kopen bij kleertjes.com

Ik ga gewoon deze keer voet bij stuk houden, ik kan niet en ik doe het niet, dan mis ik maar gewoon eens een keertje iets wat ZO (niet) belangrijk is en ja ik had het eerder kunnen zeggen maar ik kan gewoon geen oppas regelen nog en ik heb er gewoon geen zin meer in.

ZO, zoek het lekker uit daar met zijn allen, dan maar geen contractverlenging.

Waarom niet uitgenodigd

hoi chaga rijn,

Een nieuwe werkgever voelt vaak haarfijn aan wat de beweegredenen aan van een sollicitant. solliciteer je omdat je de nieuwe baan graag wilt, of zit je er omdat je heel graag bij je oude baan weg wilt. Als dat laatste het geval is, dan maak je meestal weinig kans. gooi eerst je verbittering opzij, dan volgt het positieve meestal vanzelf.

Succes, Xanne

Chaga Rijn

Chaga Rijn

14-04-2011 om 09:20

Xanne

daar zeg je wat waar ik komende tijd eens over na ga denken.

Aan chaga rijn

Beste Chaga,

Zelf geef ik trainingen aan mensen die op zoek zijn naar nieuw werk. Deze gevoelens van jou zijn heel begrijpelijk en ook herkenbaar. Als je over een tijdje die negatieve gevoelens overboord kunt zetten, dan gaat het echt zeker lukken!

groeten, Xanne

Chaga Rijn

Chaga Rijn

15-04-2011 om 09:58

Xanne

mocht jij in de buurt van Haarlem zitten dan hoor ik graag van je, het lijkt mij erg interessant eens met een carriere coach te praten.

Chaga

Nee, niet in de buurt van haarlem! Maar heeft jouw organisatie geen jobcoaches in dienst?

Kate

Kate

18-04-2011 om 20:03

Eens met xanne

Het kan ook helpen om een andere bril op te zetten. de mate waarin je succesvol bent in je baan heeft ook vaak te maken met de mate waarin je kunt omgaan met de zaken die jij beschrijft (en zo van baalt). Zet ook eens een andere bril op. Wat jij beschrijft is wat je vaak tegenkomt in organisaties. Je kunt zeker iets doen aan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.