Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anky

Anky

19-07-2010 om 10:55

Heb ik recht op ww?

Ik heb een baan van 15 uur per week. Anderhalf jaar geleden heeft mijn baas mij gevraagd om voor een project 12 uur per week extra te gaan werken, dat heb ik gedaan. Dat project loopt in oktober af. Ik wist vooraf dat het een tijdelijk project zou zijn. Heb ik recht op ww voor die 12 uur van het project? De een van zegt ja, natuurlijk terwijl de ander zegt: nee, want je wist dat het tijdelijk was. UWV zegt: eerst inschrijven en dan kijken we verder. Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-07-2010 om 11:02

Kan

het zou kunnen, maar dan moet je die 12 uur ook weer beschikbaar zijn voor ander werk. Ook als dat bij een andere werkgever zou zijn. Je hebt er ook een sollicitatie plicht bij.

Nasha 1st

Nasha 1st

19-07-2010 om 23:03

De vraag

of je recht hebt op WW wordt nooit telefonisch beantwoord, omdat dat nu eenmaal per situatie bekeken wordt. Wel kun je zelf kijken op de www.uwv.nl kijken wat de voorwaarden zijn om in AANMERKING te kunnen komen voor WW. En ja, 1 van de voorwaarden is dat je ook beschikbaar bent voor die 12 uur. Dus als jij voor die 12 uur gaat solliciteren, dan zul je ongetwijfeld in aanmerking kunnen komen voor WW. Hoe waren die 12 uur afgesproken? In een tijdelijk contract? Is het van rechtswege geeindigd? Moest er worden opgezegd? Ook dat soort dingen wordt bekeken voor je recht op WW...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.