Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Plien

Plien

24-12-2019 om 16:00

heeft solliciteren zin


Plien

Plien

27-12-2019 om 15:42

het gaat vooral om zorgtaken, mavo is algemeen. Ik heb geen ervaring met werken in de zorg, ik heb hooguit wel meegeholpen als mantelzorger met een familielid begeleiden naar en van de wc af, broek terug ophijsen, medicijnen die al klaar stonden toedienen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-12-2019 om 17:10

Wat mag

Mijn tante werkt als vrijwilliger in een verzorgingshuis. Ze heeft alleen mavo (plus 45 jaar werkervaring in de techniek), maar wel altijd mijn oma verzorgd met alles wat erbij kwam kijken, inclusief injecties toedienen. In de zorg mag ze niets meer dan assisteren bij eten geven en mensen heen en weer rijden. Aan- en uitkleden alleen met een gediplomeerde kracht (van 20) erbij.

Triva

Triva

27-12-2019 om 22:02

MBO2 en mavo gelijkwaardig? Mwoahh je zou nog schrikken als ik je het theorieboek van mijn jongste op mbo 2 liet zien. Die theorie overstijgt de VWO examenstof en dan heeft hij dus ook nog eens flink werkervaring opgedaan. Mavo is vooral wat brede algemene kennis met niet ter zake doende vakken.

Het ligt dus echt aan het vak en welke werkervaring je precies hebt. Elektrotechniek MBO2 is echt niet te vergelijken met mavo en een beetje stopcontacten kunnen aanleggen.

Sandra

Sandra

28-12-2019 om 10:37

Onzin Triva

Het niveau van mbo4 staat gelijk aan havo, dus mbo2 zal iets van mavo-niveau zijn. Dat jouw zoon op Mbo2-niveau elektrotechniek leert, wil nog niet zeggen dat hij boven Vwo-niveau zit. Op het vwo krijgen ze namelijk geen elektrotechniek maar krijgen ze de theorie over onder andere stroom, elektriciteit en krachten bij het vak natuurkunde. En ze leren daar inderdaad geen praktische dingen die jouw zoon wel kan.