Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Karin2

Karin2

01-09-2009 om 15:09

Help stress van het werk

Wie weet hoe ik me dingen en dan vooral op het werk niet aan moet trekken en gewoon mijn eigen gang moet gaan. Ik raak gewoon overspannen van dingen om mij heen die ik zie gebeuren. Oneerlijke situatie e.d. en dan al het geroddel dat ik hoor over collega's. Het treft mij zelf niet maar ik trek het me wel aan.
Daarnaast kan ik ook heel moeilijk nee zeggen waardoor ik in 20 uur een baan van wel 32 uur aan het doen ben.
Een leidinggevende die nooit thuis is en het aapje gewoon weer op mijn eigen schouder zet. Kortom ik ben het zat. Wie herkent dit en weet wat ik er aan kan doen of zijn hier misschien cursussen voor om mij zelf meer tot rust te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andere baan zoeken?

Het klinkt alsof je al erg gestresst bent door deze baan. Rust vind je door grenzen te stellen en ze ook durven aangeven. en vrede krijgen met de situatie.

Wanneer jij je niet kunt neerleggen of het verbeteren of wat dan ook bij je huidige baan, kun je misschien beter op zoek gaan naar iets anders. Daar krijg je ook weer nieuwe energie van.

Daarnaast zou je misschien yoga kunnen doen, of een cursus in de richting van persoonlijke effectiviteit. Daar zijn er genoeg van.

Succes, moppeke

Assertiviteitstraining

Wat jij beschrijft vind je in iedere organisatie in meer of mindere mate en in de één of andere variant. Ik zou inderdaad Yoga gaan doen tegen de stress en aan je assertiviteit gaan werken. Beschouw het als een uitdaging om relaxed uit je werk te leren komen Mocht het daarna nog steeds ellende zijn, kun je altijd nog een andere baan gaan zoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.