Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Help urencriterium aantonen!

ik moet van de belastingdienst over 2007 aantonen dat ik voldoe aan het urencriterium. Nu is dat zo'n 1225 uur per jaar wat ik vast wel bij elkaar heb maar dat moet ik dus aantonen.

Ik hou geen agenda bij waar ik in noteer dat ik die dag 20 minuten heb gelezen in een vakblad of dat ik die dag een uur heb gegoogled naar nieuwe behangetjes. Ja er staan wat afspraken in maar meer ook niet. En ik heb wel betaalde uren gewerkt uiteraard maar gedeclareerde uren dat jaar zijn niet meer dan 250. De uren die ik les gaf (freelance, var) mag ik volgens mij niet erbij tellen ?

Heeft iemand een tip ? Ah help !

Ik zit zelf te denken om in excel en word dan maar een soort zelf bedacht schema te maken (ik heb een voorbeeld gevonden op internet).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

08-02-2010 om 15:13 Topicstarter

Uren les geven mag er niet bij, dank lorwyn

ik heb net de blauwe jongens eens gebeld over die lesuren, ik mag mijn uren die ik les heb gegeven niet erbij tellen aangezien dat onder de VAR 'resultaat overige wekrzaamheden' valt. Oh wat een ontzettend gezeverzeik is dit weer.

argh nu ben ik dus komende dagen bezig met het in elkaar knutselen van een fictief schema'tje van dingen die ik hoogstwaarschijnlijk heb gedaan, die kan ik niet uur per uur natuurlijk hard maken dus het slaat helemaal nergens op.

god wat baal ik.

jippa

jippa

08-02-2010 om 16:49

Tja

Dat hoort bij zelfstandige zijn. Alhoewel ik moet zulke dingen ook op mijn werk voor projecten. Als je het gewoon bijhoudt is er niets aan de hand. En als je een standaardschema maakt ook niet vreselijk veel werk.

Minet

Minet

08-02-2010 om 20:16

Reistijd

En vergeet je reistijd niet voor alles wat je doet buitenshuis!

Manda Rijn

Manda Rijn

09-02-2010 om 12:17 Topicstarter

Gut kleinezelfstandige

Als ik 1225 facturabele uren zou hebben dan zou mijn inkomen 3x modaal zijn.

Manda Rijn

Manda Rijn

09-02-2010 om 19:16 Topicstarter

Ik ben overigens binnenkort geen

ondernemer meer. Ik heb de handdoek in de ring gegooid, aan de ene kant voel ik schaamte en ook verdriet dat het niet gelukt is om de nodige continuiteit op te bouwen (al was 2008 mijn beste jaar qua inhoud en omzet, mooie dingen gemaakt) aan de andere kant voel ik ook opluchting omdat er nu nieuwe dingen op mijn pad gaan komen, hoe precies weet ik nog niet maar ik heb tijd. Ik had wel ondernemer kunnen blijven maar dan had ik projecten moeten doen waar ik de uitdaging niet meer in zag.

Dus in die zijn geef ik je gelijk want ik vind de keuze die ik gemaakt heb (onlangs) zinnig.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-02-2010 om 13:35

Ow manda

En ik was nog wel zo van plan om de staatsloterij te winnen en dan aan jou te vragen om mijn (nog te kopen) huis aan de Vecht in te richten. Als ik win, maak je dan nog een uitzondering?
Grapjes terzijde, ik wens je veel succes met zowel het urencriterium vol krijgen (inderdaad, heel creatief zijn met een Excelsheet lijkt me een goed idee) en met je plannen voor de toekomst.
Groetjes
Massi

Manda Rijn

Manda Rijn

10-02-2010 om 13:58 Topicstarter

Massi

wat ik afgelopen jaren heel leuk vond om te doen was les geven aan de groepen 18 tm 26 jaar op de academie, ik ben nu gevraagd om te gaan begeleiden tijdens het examentraject, erg leuk. Misschien ga ik dat wel uitbreiden, iets erbij leren en dan verder in het kunstonderwijs, zoiets wellicht.

Als jij de staatloterij wint dan kom ik graag de boel ontwerpen !

Massi Nissa

Massi Nissa

10-02-2010 om 15:02

O joepie

Die afspraak staat, Manda! Met een klein voorbehoudje, want eerst moet de loterij nog over de brug komen natuurlijk .
Leuk om te horen dat je verder wilt in het onderwijs. Mijn zus is verpleegkundige in de psychiatrie. Die mocht pas een paar cursusdagen verzorgen voor studenten en was helemaal om. Ze gaat zich bijscholen, zodat ze een paar dagen in de week ernaast kan lesgeven. Als het je ligt, is het een ontzettend mooi beroep. Je kunt echt een verschil maken voor iemand en je maakt genoeg mee om nooit om een anecdote verlegen te zitten tijdens het avondeten .
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.