Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

rosalie3

rosalie3

08-11-2010 om 08:49

Help, wat te doen met onenigheid parketlegger?

Maanden terug heb ik een parketvloer besteld bij een 1 manszaak (echtpaar) om zodoende zeker te weten dat deze 1 nov gelegd kon gaan worden. Men zei dat hij misschien 2 dagen bezig zou zijn. Ik had er dus zelfs 3 in gecalculeerd. Zelf zit ik met een enorm krappe planning vanwege omstandigheden en woon daar nog niet maar er zo'n 30 km vandaan.
Ik had dus gepland do en vr van alles te doen maar dat liep in het honderd omdat die legger nog altijd niet klaar was!
Man begon 's morgens pas rond 10.30 ging dan eerst uitvoerig roken (de hele dag door), van 12-14 weg om te lunchen en tot maar 16 uur verder werken. Wo en Do was hij er helemaal niet.
Daarbij was het 1 grote gore vieze bende: hij zaagde in huis, liet alle verpakking voor mij liggen om op te ruimen en reageerde daarop dat het normaal was dat ik dat zelf opruim.
De plinten zouden wit in de grondverf staan maar bleken in werkelijkheid goor grijs met vieze vegen erop en waren tevens allemaal vies en vuil zodat ik die eerst zelf uitgepakt heb en schoongemaakt. Er zat nl al een stukje tegen mijn pas geschilderde muur aan en hierdoor zaten er ook vieze vegen op de muur.
Ik moet nu alsnog al die plinten laten schuren, kitten en schilderen hetgeen weer een extra kostenpost is en ik eigenlijk pas tzt wilde doen.
Tevens ligt er in de hal een klein stukje plint waar deze niet hoort: waarschijnlijk omdat hij het parket daar te ver afgezaagd heeft.

Uiteraard heb ik dit alles meerdere malen telefonisch aangegeven waarop men schouderophalend reageerde.
Afgelopen Vrijdagavond heb ik ze een uitvoerige mail hierover gestuurd maar nog niets op gehoord.
Ik heb nog geen cent betaald en/maar vraag me af wat te doen: ik heb al genoeg aan mijn hoofd en wil niet nog meer ellende. Echter klakkeloos betalen terwijl mijn gehele planning in het honderd is gelopen + ik met een extra kostenpost zit voor die plinten schilderen, vind ik ook zo wat.
Graag hoor ik jullie meningen hierover.

Bij voorbaat dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 09:38

Garantiefonds ofzo?

Zijn ze niet aangesloten bij een of ander branchevereniging waar je je klacht kan neer leggen? Ik zou vanaf nu in ieder geval alleen nog schriftelijk corresponderen.
De afspraken die je toendertijd gemaakt had; het leggen in drie dagen, beginnende de 1e november, de plinten die wit zouden zijn, stonden die zwart op wit? Als dat niet zo is, heb je helaas weinig in handen om naar terug te verwijzen ben ik bang.

Ik zou zelf (weet niet of het verstandig is) toch nog even wachten met betalen, anders blijft ie helemaal zijn schouders ophalen.

Het volgende

... van mij kun je nog meer dan een mening krijgen, nl een juridisch oordeel...

Je hebt het retentierecht, dat wil zeggen je kunt een bedrag inhouden op de afrekening voor het herstel van de fouten. Moet een redelijk bedrag zijn.

De vertragingsschade is minder makkelijk te verhalen. Juridisch moet je altijd nog een kans om zelf te herstellen geven. In de praktijk komt dat erop neer dat er expliciet schriftelijk een sanctie op te laat opleveren van te voren moet zijn overeengekomen, wil je een kans maken bij de rechter.

Mijn advies is dus betalen onder aftrek van een redelijk bedrag voor het plintenverhaal. Als je niets betaalt staat hij sterker om het hele bedrag te vorderen. Wanneer je een redelijk bedrag inhoudt en de rest betaalt staat hij bij de rechter heel slecht.

Vervolgens moet je dit ook aanzeggen, dwz een brief sturen met ontvangstbevestiging waarin je eea aankondigt én hem een redelijke termijn stelt om de gebreken op te heffen. Laat hij die termijn verlopen, dan kan je het op kosten van de beunhaas door een ander laten doen en kun je dus blijven het ingehouden bedrag niet betalen.

Even schetsmatig..

rosalie3

rosalie3

08-11-2010 om 18:31

Reaktie parketlegger

Zojuist ontving ik per mail pas eens een reaktie van de parketlegger.
ze ging totaal niet in op mijn klachten dat de plinten dus niet wit in de grondverf waren maar goor grijs etc; ze stelde met 1 zin: de plinten zijn zoals afgesproken wit in de grondverf.
Verder ging ze totaal niet op mijn klachten in, dus ook niet over het hoe en waarom het ruim 5 dagen had moeten duren ed.
Vervolgens liet ze weten dat de deurmat paast terwijl deze dus helemaal niet past.
tevens zag ik vandaag dat hij ook is vergeten de 3 radiatoren onderaan met een plat plintje af te werken; deze zijn nu onafgewerkt.

Heel vervelend is dat er en niets op schrift staat. Maar ook dat die lui bv weten waar ik werk. Ik weet dus niet goed hoe dit op te lossen: zin in ellende heb ik niet maar zomaar klakkeloos betalen ook niet. ik denk erover om compensatie voor te stellen voor het nu zsm moeten zien te vinden van een schilder voor mijn plinten en die af te laten lakken, dat zij die betalen. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet doen gezien de reaktie tot op heden.

Niet te snel af laten lakken...

Ik heb geen verstand van dit soort zaken...maar zou zeker zorgen dat ik op de een of andere manier 'bewijs' zou hebben voor hun slechte werk. Maak foto's van de fouten, haal er een collega bij en laat die omschrijven wat er zo fout was of de beroepsvereniging of eigen huis of weet ik wat.
Maar niet zomaar overlakken en dan gewoon minder betalen. Je 'bewijs' ervan is dan weg...
groeten albana

rosalie3

rosalie3

09-11-2010 om 17:57

Vervolg/graag reaktie

Vandaag kwam de man het eea afwerken; zo was hij bv ook vergeten rondom de radiatoren platte plintjes te maken en moest dit dus nog doen.
Over de lelijke plinten, mijn klachten, het een hele week bezig zijn ipv 2 dagen repte hij met geen woord.
Wel toen hij wegging of ik de rekening had gekregen en ik die ging betalen waarop ik zei die thuis eens rustig te moeten bestuderen. het blijkt dat die nl opeens ruim 250 euro meer is dan de offerte! waarschijnlijk door meer m2 oid maar geen woord daarover en slechts een veel hogere rekening sturen.
Hierop reageerde hij dat hij mij niet netjes vond en wilde in discusiie gaan waarop ik het heb afgekapt en dat ze eerst maar eens inhoudelijk op mijn mail moeten reageren wat ze domweg niet doen.

Ik neig er sterk naar om voor te stellen het bedrag met 400 euro naar beneden af te ronden voor alle ellende, mega vertraging, niet goed voorlichten over die plinten die ik nu moet laten schilderen etc hetgeen me 400 euro gaat kosten.
Als ze hier niet mee ok gaan dat ik er dan de consumentenbond en mijn rechtsbijstandsverzekering op zet.

Graag hoor ik jullie zsm reaktie en meningen.
Bedankt alvast!

Consumentenbond

Bel vandaag nog met dit verhaal naar de consumentenbond! Daar hakken ze dagelijks met dit bijltje, want daar bestaan ze door en voor.
Onyx

Pelle

Weet ik niet hoor. Wij zijn al zo lang lid, dat het me niet zou verbazen als ik er op het moment supreme totaal niet aan zou denken. Maar Rosalie zou best morgen lid kunnen worden en dan ergens volgende week hen het probleem voorleggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.