Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Leni

Leni

02-04-2010 om 10:36

Herintreden?

Ik weet dat het nu geen makkelijke periode is om weer aan het werk te gaan. Maar ik wil er toch graag stappen ondernemen om er ooit weer aan te slag te kunnen.

Even mijn verhaal. Ik ben nu 42 en ik kom uit het buitenland. Heb ook alleen maar buitenlandse MBO diploma's (commercieel-administratief) en geen werkervaring in Nederland. Werkervaring in Duitsland ligt 13 jaar terug en is ook niet echt divers (1 werkgever, altijd in de inkoop gewerkt).

Graag zou ik van jullie tips en ideen horen welke cursussen ik zou kunnen doen om ueberhaupt een kans te hebben ooit weer werk te vinden. Eventueel een andere opleiding volgen zou ook een optie zijn. Maar ik weet niet goed wat (had tussendoor iets in het creatieve sector gedaan maar daar kwam ik snel achter dat dit het niet is en voor altijd alleen maar een hobby blijft). En vraag me ook af of je na je opleiding met halverwege de 40 zonder relevante werkervaring een baan vindt.

Graag hoor ik jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bedrijf

Begrijp ik goed dat je Duits bent? Want dan is het geen slecht idee om eens te kijken naar alle Duitse bedrijven in je regio. Voor die bedrijven heb je sowieso een aantal pluspunten Een (Duitse) kennis van me is ook op die manier hier aan werk gekomen.

Wat betreft opleidingen kun je eens kijken op de site van NCOI. Daar zijn veel opleidingen te vinden waar je wat aan hebt en ze duren niet extreem lang. Kijk eens wat voor soort opleiding je aanpreekt.

Succes in elk geval!

Lietje

Lietje

02-04-2010 om 15:52

Uitzendbureau

Er is een uitzendbureau voor 'buitenlandse' uitzendkrachten, UnDutchables, www.undutchables.nl. Misschien kunnen ze je daar helpen.
Lietje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.