Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Midlife

Midlife

14-01-2012 om 16:49

Het roer moet om

Ik ben een gescheiden moeder van 2 kinderen. Ik werk al 14 jaar bij hetzelfde bedrijf. Niet onbelangrijk: dat bedrijf gaat nu niet goed en dat geeft een hoop onrust. Ik ben me er wel van bewust dat ik zekerheid en vertrouwdheid heel belangrijk vind. Ik moet uit die comfortzone stappen, wil er iets veranderen, maar ik ben daar mijn leven lang passief in geweest. Ik word volgende maand 40... dat is wel een moment van bezinning. Ik hoop op reacties van mensen die dit herkennen en hun leven een positieve wending hebben kunnen geven. Misschien zitten er wel ervaringen en initiatieven bij waar ik van kan leren. Ik heb er wel over nagedacht hoor. N.a.v. een blog van een coach die beweerde dat je beter van jezelf kunt uitgaan, i.p.v. te zoeken naar het aanbod in de vorm van de ideale vacature. Toen heb ik erover nagedacht wat ik leuk vind om te doen. Ik woon in een middelgrote stad en ik zou willen (mee)denken om die stad kwa toerisme en activiteiten voor bewoners op de kaart te zetten. Website bijhouden, programma's, stukjes schrijven voor de plaatselijke krant en social media. Contacten leggen, bruggen bouwen, affiches en folders maken, organisatie. Ik ben helemaal niet zo initiatiefrijk, maar het zou zo goed voor me zijn. Ik heb best wat in mijn mars en sowieso heel veel kennis van en liefde voor mijn geboortestad, dus ik zou het hartstikke leuk vinden om te doen. Maar hoe pak ik dat aan, hoe kom ik daar... iemand ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anno

anno

14-01-2012 om 17:03

Een vriendin van mij

werkt bij promotie .......(naam stad) het is een evenementenbureau dat van alles organiseert voor de bewoners en bedrijven in die stad. Ze legt contacten met sponsoren, helpt feesten organiseren die weer geld opbrengen voor het een of ander en helpt daar ook praktisch in mee (mensen ontvangen op zo'n feest, verkoop van loten enz). Misschien is er in jouw stad ook een "promotie .........." en kun je daar eens rondkijken?

Stap

Op een bepaalde manier is je bericht herkenbaar. Maar het feit dat je nadenkt over stappen, is een eerste stap. Ik ben een jaar bezig geweest om te zoeken naar een richting. Zelf vind ik dat ik nog niet veel verder ben, mijn omgeving vindt dat ik reuzenstappen gemaakt heb Maar mijn baan is nog steeds dezelfde, al vul ik deze nu heel anders in. Ben benieuwd hoe je verder gaat. Succes!

coach

coach

14-01-2012 om 21:25

Good to great

Jim Collins beschrijft in zijn boek good to great het hedgehog concept. Een vertaalslag naar jouw situatie zou ik alsvolgt maken;
Bedenk waar goed in bent en waar je gepassioneerd over bent en (niet onbelangrijk) waar je geld mee kunt verdienen.
Gebaseerd op de (beperkte) info die je geeft zou ik zeggen: ga op zoek naar een reeds goed draaiende organisatie waar je die dingen kunt doen waar je goed in bent en het niet noodzakelijk is om heel initiatiefrijk te zijn. Dit omdat je jezelf niet zo initiatiefrijk vindt en het daarom waarschijnlijk voor jou moeilijk zal zijn dat dan op lange termijn te blijven laten zien. Mocht het juist een verborgen talent van je zijn dan kun je in een lopende organisatie altijd doorgroeien.

Naast de gemeentelijke en regionale organisaties die de stad/regio promoten zou ik me trouwens ook eens verdiepen in evenementenbureaus. Daar kun je je ei misschien ook kwijt.

Ben benieuwd! Laat je weten hoe je verder gaat?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Midlife

Midlife

14-01-2012 om 22:02

Meer info

Ik ben nu grafisch ontwerper. Dat vind ik leuk om te doen en ik ben er ook goed in. Vandaar dat ik iets zoek dat zijdelings te maken heeft met mijn huidige werk. Ik zou naast mijn huidige baan (3 dagen) best een tijdje 1 à 2 dagen willen snuffelen op zo'n afdeling. Ik ben van plan om maandag naar de vrijwilligerscentrale te gaan. Misschien hebben ze leuke contacten of kunnen ze me op weg helpen. Ik merk aan mezelf dat ik nog geen concreet plan heb wie ik ga benaderen verder. Freelancen zou ook een optie zijn, maar ook dan moet ik me verdiepen in een plan om klanten te krijgen!

May

May

15-01-2012 om 20:23

Een paar stappen..

Kun je schrijven? Dat is natuurlijk wel belangrijk als je zo'n baan wilt, daar kun je vast mee oefenen. En ben je al actief op Twitter en Facebook? ik zou daar alvast heel veel ervaring mee opdoen als je die al niet hebt..

Guinevere

Guinevere

15-01-2012 om 20:51

Niet in 1 keer

Ik zou niet in een keer het roer omgooien. Misschien kan je 1 dag in de week voor de lokale VVV iets gaan doen of voor het plaatselijke museum. Het gaat tenslotte niet alleen om het vervullen van je levensdroom, lijkt me dat er ook nog brood op de plank moet komen. En als je stap in de nieuwe richting succesvol is, kun je die ene dag altijd nog proberen uit te bouwen naar meer, en breder.
Best kans dat je je al een stuk prettiger gaat voelen als je iets doet dat je meer inhoudelijke vervulling geeft, al is het maar deeltijd. Maar uit je laatste bericht lees ik al meer dan uit je eerste bericht, dat het mogelijk toch geen totale omslag hoeft te zijn?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.