Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

02-07-2010 om 23:44

Hitte op kantoor


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

15-07-2010 om 14:15

Sorry

Had even gemist dat jullie in januari verhuizen dan snap ik beter dat je nu geen mobiele airco aan gaat schaffen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

15-07-2010 om 15:56

Tip

Als je nog eens nieuw personeel nodig hebt, zoek dan een man. Die zeuren een stuk minder en lopen elkaar ook niet zo op te fokken. Over het algemeen is de sfeer beter in een gemengd team, dan als je een clubje vrouwen bij elkaar zet.

Gezeur

Ik vind het gezeur, van je werknemers dan. Kom op zeg, het kantoor staat in Den Haag, valt mee. Ik werk ook in Den Haag, ook in een pand zonder airco. Ja het is warm, ja dat is vervelend, maar niet het einde van de wereld. Als ik eerlijk ben vind ik dat deze dames overdrijven en er een hetze van aan het maken zijn. er zijn velen anderen die onder veel warmere omstandigheden werken.

Kiki

Kiki

16-07-2010 om 08:26

Ja fris he izar

Drie keer raden waar ze gisteren over zaten te klagen 'Doe het raam dicht, ik heb het koud'

En toen gingen ze samen in de auto van een van die meisjes zitten om daar te roken, hahahaha. Want buiten was het koud en regende het.

Ach ja, volgens de weersvoorspellingen blijft het nog even zo. Volgende week is meisje 1 drie weken weg en daarna gaat meisje 2 drie weken weg. De rest is niet zo moeilijk en vinden het best met een ventilator.

Het zijn allemaal aardige meiden en ze werken allemaal erg hard, maar gewoon erg jong. Ik ben opgehouden met me hierover te verbazen.

Vic, inderdaad wat zou ik graag een man op kantoor willen, maar ten eerste, die solliciteren toch niet echt in de kinderopvangbranche, ook al is het administratief en ten tweede dat kan je die man toch echt niet aandoen.
Het zijn wel 7 vrouwen en een vrouwelijke baas. Die arme man heeft binnen zes weken een burn-out

Mix

En toch Kiki.

Ik had een steengoeie baas, vrouwelijk, en die wilde altijd een mix hebben. Daar was ze heel stellig in. Dat werkte beter volgens haar.

Je kunt misschien geen carriereman strikken voor je hoofdkantoor, maar je kunt er wel op letten om naar maximale variatie te streven.

Het is zo oud als de weg naar Rome. Verdeel en heers. Divide et impera.

Uiteindelijk levert het je gegarandeerd een betere werksfeer op, doordat mensen zich minder snel buitengesloten voelen. Het is niet meer 100% match en mensen moeten zich dan wat beschaafder en terughoudender gedragen omdat er nog maar 60% match is. De vanzelfsprekendheid dat iedereen over alles hetzelfde denkt en dezelfde belangen heeft tegenover jou als werkgever is dan weg. Je krijgt dan een betere kantoorcultuur.

Oh ja, die baas van mij ... die is inmiddels directielid bij een grote energiemaatschappij - met behoud van al haar eigenheid.

Tja

Tja

16-07-2010 om 14:10

Waarom alleen jonkies?

Waarom heb je alleen van die ontzettend jonge meiden aangenomen? En niet iemand van een jaar of veertig-vijftig met wat levenservaring?
Als het om het lekkere lage minimumjeugdloon is, dan kan ik alleen maar zeggen: "if you pay peanuts, you get monkeys".

Kiki

Kiki

16-07-2010 om 19:07

Tja

CAO - kinderopvang, de meisjes vallen niet onder het jeugdloon. Verkeerde assumptie dus.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-07-2010 om 23:01

Nou kiki

ik neem aan dat je ondanks die CAO voor jonge meiden toch minder salaris betaald dan voor een wat oudere dame...Een wat oudere dame kan soms wel voor de nodige "balans" zorgen inderdaad.....maar een haan in het kippenhok werkt toch vaak het beste...

Kiki

Kiki

17-07-2010 om 11:33

Beemer, ik heb geen idee

Het is gewoon zo gelopen denk ik. Op een gegeven moment wat BBL-ers gehad en die zijn gewoon aangebleven toen ze stopten met de opleiding.

Er is niet echt een achterliggende gedachte, van jonge meisjes zijn goedkoper. Ik denk ook dat dit niet echt waar is, omdat je meer tijd kwijt bent aan het begeleiden en sturen.

En het klinkt nou een beetje naar en dat de sfeer consequent slecht is en alsof ik helemaal knotsknetter word van ze. Maar dat is niet zo.
Het zijn verder gezellige meisjes die ook heel hard werken en het graag allemaal zo goed mogelijk willen doen. We hebben ook erg veel lol op kantoor en dat is ook erg gezellig

Ze hebben alleen iets meer sturing nodig als oudere werknemers (die ik ook heus wel heb) en zeuren ietsje meer. En tegenwoordig is het bij jongere meisjes (hoor mij nou, ben 28) "ik wil het en ik wil het nu"

En strubbelingen op een vrouwenkantoor komt volgens mij overal voor, ongeacht de leeftijden. Mijn man werkt bij een groot bedrijf, daar zit de administratie vol met vrouwen van verschillende leeftijden en daar is het ook heel vaak ruzie.

Kiki

Kiki

17-07-2010 om 11:35

En,

ik ben zelf gewoon niet geschikt als leidinggevende, dat speelt denk ik ook een grote rol. Ik vind het niet leuk en het stond ook absoluut niet in mijn meerjarenplan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.