Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sinilind

Sinilind

04-06-2011 om 17:12

Hoe kan ik het beste sparen?

Dag allemaal
Doordat ik vanaf augustus een nieuwe werkgever heb + meer uren bij een andere, ga ik zowat een echte salaris verdienen! Ik ben ook van plan om te gaan sparen. Ik heb voor me de folder van de spaarloonregeling dat ik van mijn nieuwe werkgever toegestuurd kreeg. Ik weet alleen niet wat voor mij de beste optie is. Zijn er hier mensen die er verstand van hebben? Mijn doel is dubbel: geld opzij leggen om ieder jaar er een of 2 keer een cityreis van te maken met mijn kinderen (lowbudget, niets bijzonder, rond de 600 euro's per keer). Mijn andere doel is veel groter en op langere termijn: ik wil een huisje in Frankrijk kopen of laten bouwen. Het budget dat ik ervoor nodig heb zal rond de 70000 euro's zijn, en het is eigenlijk iets voor als ik over 10 of 15 jaar echt geen kind meer thuis heb en meer bewegingsvrijheid heb. Het kan zijn dat we dan ons huis in Estland verkocht hebben met winst en dat het huisje in Frankrijk dan gefinancieerd is, maar daar wil ik niet te veel op rekenen.
Voor beide, wat is de beste oplossing?
Alvast bedankt
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sparen

Spaarloon is de beste manier om te sparen omdat het bruto wordt ingehouden op je loon en het na 3 jaar netto uitbetaald wordt. Na 3 jaar komt het eerste jaar vrij. Dus het duurt even. Je mag het niet jaarlijks opnemen voor vakantie, wel kun je het storten in lijfrentes enz. Ook mag je het gebruiken voor aankoop woning enz. er zijn nog meer mogelijkheden.
Het maandbedrag is 51,08 bruto max.

Ik weet niet hoeveel je wilt sparen maar een internet spaarrekening kan altijd. Als je meer rendement wilt dan zal je iets in aandelen moeten doen of het geld voor een tijd vastzetten, dit geeft ook meer rente.

Als je altijd over het spaargeld wilt beschikken is een spaarrekening de beste oplossing.
ga ff neuzen op independer.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.