Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hoe kun je zien dat een eu besluit tot wetgeving overgaat?


Iris

Iris

03-10-2020 om 12:41

Geef eens een linkje voor Duitsland?

Interessant!

Iris

Iris

03-10-2020 om 12:47

voor mensen met een intersekseconditie, niet voor de lol van de ouders. Ja, dat kan in Nederland ook. Al sinds 1970.

V@@s

V@@s

03-10-2020 om 12:57

inderdaad

Niet alles staat erop, maar baanbrekende uitspraken wel. Dus deze zou er op moeten staan (maar kan nog zo nieuw zijn dat dat nog komt).

Angela67

Angela67

03-10-2020 om 13:48

liegen?

ik neig ernaar te concluderen dat Vissertje liegt. Waarom zou hij/zij verwijzen naar Telegram en Facebook, geen officiële links geven, of namen van advocaat/rechtbank of site van gemeente? Al die moeite om hier op het forum informatie te plaatsen etc. en dan zwijgen? Het kan prima anoniem geplaatst worden.

Maar dan blijft de vraag: waarom hierover liegen? Als Vissertje graag wil dat de wetgeving opschiet (en hij/zij zal niet de enige zijn) dan hoef je toch niet dit soort dingen te doen? Het maakt het alleen maar beetje 'duister en schimmig' in plaats van een interessante ontwikkeling die plaats aan het vinden is en waar je een mening over kunt hebben.
gr Angela

Iris

Iris

03-10-2020 om 13:53

Ik denk

dat vissertje dit plaatst omdat het de discussie aan wil zwengelen.

Tabitha

Tabitha

03-10-2020 om 13:55

Waarom bij kind beginnen?

Wat ik niet begrijp is waarom je niet met jezelf begint. Waarom dit je kind opdringen? Ik kan me niet voorstellen dat het juridisch moeilijker is voor een volwassene dan voor een minderjarig kind.
En hoe vaak mag je switchen van geslacht? Kan het kind het later weer ongedaan maken als hij “gewoon” een jongen wil zijn?

ElenaH

ElenaH

03-10-2020 om 13:57

Angela67

Misschien vindt Vissertje het een slechte ontwikkeling en probeert ze met een rel-draadje de mening van mensen te beïnvloeden, zodat 'we' allemaal de Tweede Kamer-leden gaan mailen dat ze tegen moeten stemmen. Want kijk eens wat er mis kan gaan als 'we' dit soort dingen toestaan ... !

Een soort anti-abortusdraadje over foetussen van 8 maanden die in stukken gezaagd worden 😠

Jo Hanna

Jo Hanna

05-10-2020 om 20:23

Wat is de meerwaarde van registratie als m/v?

Niemand kan je natuurlijk je gender ontnemen! Je bent zoals je jezelf ervaart. Maar waarom wordt de sekse eigenlijk geregistreerd? Laat ik nou denken dat het vooral gemakkelijk is voor douaniers en conducteurs. Of slaat het ook nog echt ergens op?

Vissertje, je maakt wel een beetje een potje van je betoog. Ik heb me nog nooit hoeven legitimeren in een kledingwinkel dus deze persoon zou er geen fluit mee zijn opgeschoten als hij officieel als een X door het leven zou mogen gaan.

Annemarie

Annemarie

07-10-2020 om 07:18

Jaren 80

Gisteren onder het eten koken nog iets mee gekregen van een tv programma Max? naar aanleiding van de start van hij is een zij, daar in werd gezegd dat in Nederland tot halfweg jaren 80 de geslachts registratie een puur medisch was en het niet op de paspoort ed werd vermeld, maar dat dit onder internationale druk toen is veranderd, en tot aan vandaag de dag het nut er van niet is bewezen, en het zelfs tot discriminatie op basis van geslacht heeft geleid, en dat daar voor weer allerlei wetgeving moest worden opgetuigd om dit weer tegen te gaan.
Zelf de rechterlijke macht heeft twijfels over het nut van deze registratie en keuren aanvragen tot geslachts neutralisatie ook massaal goed om een statement te maken en volgens dat programma waren er al meer dan 10 duizend van deze verzoeken in behandeling in allerlei leeftijds categorieën.
Dus Ondanks dat Vissertje er een zooi van maakt met haar antwoorden kan ze wel gelijk hebben.

ElenaH

ElenaH

07-10-2020 om 07:21

Annemarie

Vissertje beweert dat zij het geslacht van haar 7-jarige kind heeft laten wijzigen. Dát klopt niet.

ElenaH

ElenaH

07-10-2020 om 07:22

Euh

Niet het geslacht zelf natuurlijk, maar de aanduiding ervan.

Iris

Iris

07-10-2020 om 07:37

Kun je een link geven?

Gisteren was er rond het avondeten van Max alleen 'Tijd voor Max' over corona. Of kun je zeggen hoe laat het was het en op welke zender?

Iris

Iris

07-10-2020 om 07:58

Ik zal het eens navragen

bij mensen die bij de rechtspraak werken. Dan zou minimaal 1 op de 25 zaken bij civiel zo'n zaak zijn, dat is nogal wat!

Annemarie

Annemarie

28-12-2020 om 19:10

varanderd

Na aanleiding van oa interviews rondom hij is een zij ben ik er toch beetje in gedoken hoe het nu eindelijk zit met de X non-binair registratie en kwam oa via Facebook wat info tegen.

Het gaat nog al simpel zonder tussenkomst van advocaten, je moet een motivering brief schrijven aan de officier van justitie van je geboorte streek waar in je vermeldt waarom je je geslacht wilt veranderen naar X-non binair dit kan zijn dat jij je niet typisch vrouwelijk voelt, maar ook om discriminatie tegen te gaan etc.
De officier van justitie beoordeelt dit en als deze je motivering zwaar genoeg vindt, schrijft hij een bevel uit aan je geboorte gemeente om je geregistreerd geslacht op je geboorte akte te veranderen, en de gemeente moet deze bevel op volgen, en uiteindelijk je vermeld geslacht veranderen naar X-non binair.

Zelf een brief geschreven, min of meer uit nieuwsgierigheid en experiment of mij het lukt en ik een zwaar wegend motivatie kon schrijven hier voor, deze is 13-10-20 aangetekend de deur uit gegaan.

Vorige week dinsdag kreeg ik telefoon van de burgerlijke stand van mijn geboorte gemeente, zij hadden een bevel ontvangen van de officier van justitie om mijn geboorte geslacht te veranderen naar X non binair en wilden een afspraak maken met mij .

Vanmiddag langs het gemeente huis geweest, en daadwerkelijk de hand tekening mogen zetten onder een gewijzigd geboorte akte, en ben ik sinds vanmiddag voor de wet geen vrouw meer maar non binair waar bij ik voortaan geregistreerd sta met een X en ik puur theoretisch van geslacht ben veranderd.

Jo Hanna

Jo Hanna

07-01-2021 om 08:59

Annemarie

Kun je een linkje plaatsen naar de informatie die jij gebruikt heb voor jouw aanvraag? Op basis van de links van Iris is het bijzonder dat het je gelukt is!

Wat ik me nog wel afvraag: oproepen voor bevolkingsonderzoeken naar baarmoederhalskanker en borstkanker, worden die op basis van het GBA verstuurd? Dat zou ik een belangrijke reden vinden om het geslacht te blijven vermelden. Zo niet, dan ga ik misschien ook wel een aanvraag doen. Het is geen diepgewortelde wens van mij maar het past wel bij mij, ook formeel naar het midden opschuiven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.