Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tijgeroog

Tijgeroog

03-02-2010 om 20:05

Hoe moet werkgever ouderschapsverlof regelen?

M'n man gaat binnenkort ouderschapsverlof opnemen, als eerste binnen zijn (kleine) bedrijf. Nu heeft m'n man van z'n baas het verzoek gekregen uit te zoeken hoe hij, als werkgever, het ouderschapsverlof moet regelen. Dus welke formulieren moeten ingevuld worden, waar en hoe moet het gemeld worden, hoe werkt het met de belastingaangifte, met premies die betaald moeten worden. (m'n man neemt 10 weken aansluitend ouderschapsverlof op, hij gaat dus niet een periode korter werken)
We kunnen er op internet echter helemaal niets over vinden, wie kan me vertellen hoe dit werkt?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joer

joer

03-02-2010 om 20:24

Omgekeerde wereld

Niet jouw man moet alles uitzoeken maar de baas moet dit natuurlijk doen.

Is er in het bedrijf niemand voor personeelszaken?

Groeten JOER.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-02-2010 om 20:49

Tsja...

Ik vind het ook wat raar, m'n man denkt dat ze willen dat hij ook wat inzet toont voor het feit dat hij een tijdje weg mag, en dat hij snapt hoe veel werk het voor het bedrijf is.
Maar verder is hij erg blij met z'n bedrijf en z'n baas hoor.

Er is natuurlijk wel iemand die ook pz doet, maar dat is een meer soort officemanager die pz erbij doet. Ze zijn veel te klein voor een aparte afdeling.

Tsja

Laat de office manager eens naar de MKB bellen of of de website lezen van de zaak. www.dezaak.nl

Inge M

Inge M

03-02-2010 om 22:33

Er is niks mis mee als man dit uitzoekt

Ik neem aan dat hij dit onder werktijd kan doen. Hij heeft er dus tijdelijk een extra taak bij. In een klein bedrijf kan het soms niet anders dat iemand dingen uitzoekt die formeel niet bij zijn taak horen.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-02-2010 om 23:16

Maar hoe werkt 't?

De vraag was ook niet zo zeer of het wel of niet de taak van m'n man is om dit uit te zoeken (ik vind van niet, maar we willen graag weg, dus we zijn er met gezonde tegenzin aan begonnen om het uit te zoeken) maar hoe het ouderschapsverlof in de praktijk geregeld moet worden.
En het leek me dat hier, van beide kanten, voldoende ervaringsdeskundigen moeten zijn om er iets over te kunnen zeggen. De tip van MKB en De Zaak ga ik zeker onthouden. Ook wil ik morgen even de belastingtelefoon bellen om te kijken of die er iets meer over kunnen zeggen.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-02-2010 om 23:41

Beemer

Dank je wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.