Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-03-2012 om 08:31
Deze dagen heb ik mijn belastingaangifte ingevuld. Het valt me iedere keer weer op dat je maar weinig spaargeld onbelast mag hebben. Voor 2011 is dat 20.785,00 euro of met zijn tweeen 41.570,00 euro. Met een goede baan en een beetje sparen zit je daar al vrij snel overheen en moet je over het teveel 1,2 % belasting betalen.
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoeveel men gemiddeld op zijn spaarrekening heeft staan. Vind je een basis (voor noodgevallen) van bijvoorbeeld 5000,00 euro genoeg. Of ben je gewend dat er meestal wel 50.000,00 euro op je spaarrekening moet staan.
06-03-2012 om 19:42
Vic
Tuurlijk werkt het ook met excel spreadsheet, maar dit werkt beter in mijn hoofd )
06-03-2012 om 22:54
Idd
het werkt prima met een exel sheet.
Maar ik heb 2 spaarrekeningen, 1 voor de grote berg. En 1 voor de jaarlijkse dingen als abonnementen, belasting etc.
Ik heb ook niet echt een spaardoel, dat is wel lastig soms. Maar aan de andere kant ook helemaal niet.