Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hetty

Hetty

05-08-2011 om 14:52

Huisje aangeboden gekregen ...

Via de woningstichting heb ik nu een huurhuisje aangeboden gekregen. Omdat ik al 5 jaar sta ingeschreven ben ik nu aan de beurt.(heb voldoende punten gespard). Momenteel is het zo dat een vriendin van mij diep in de problemen zit: bedrijf failliet, schuldeisers hebben huis leeg gehaald, huis per executie waarde verkocht en ze liggen in scheiding. Momenteel logeert ze overal en nergens: het is heel vervelend om geen vaste plek te hebben voor haar, dat begrijp ik heel goed. Nu heeft zij minder punten gespaard dan ik, omdat ze korter ingeschreven staat. Ik gun het haar zo dat zij in dat huisje gaat. En ik red me nog even wel. Hoe is dit nu mogelijk om voor elkaar te krijgen? Heeft iemand een goed idee? Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-08-2011 om 15:48

Ik denk het niet

Dat zou niet zo eerlijk zijn tov alle anderen op de wachtlijst. Is het geen mogelijkheid dat zij in jouw huidige woning gaat en jij in het huis van de woningstichting?

Je kan het altijd proberen natuurlijk, vraag een gesprek aan bij de woningstiching!

Kan ook niet roosje

Er staat namelijk virtueel gezien al een ander gezin te wachten op háár huis. Ik begrijp het medeleven t.o.v. een goede vriendin wel, maar daarbij moeten niet al die andere gezinnen (die in vergelijkbare situaties verkeren en al langer op de wachtlijst staan) vergeten worden. Daar gaat op dit moment mijn medeleven naar uit, omdat ik ze geen van allen ken.

Gr. Poezie.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-08-2011 om 22:11

Lijkt mij ook hoor

Maar niet geschoten is altijd mis. Stel bijvoorbeeld dat Hetty en haar vriendin hun plek op de wachtlijst omruilen, dan wordt er op zich niemand op de wachtlijst benadeeld.

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2011 om 12:46

Nou

Je accepteert het huisje en laat je vriendin lekker bij je logeren.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

06-08-2011 om 13:56

Nee kan niet

Als jij het niet wilt, kun je het niet doorschuiiven naar je vriendin, er staat namelijk op de lijst gelijk onder jou een volgende liefhebber.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.