Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-02-2010 om 21:15

Huurhuis lekkage

Wij wonen in een huurhuis. Een tijdje geleden ging boven een radiator lekken (alles hier in huis is erg oud). Boven is de vloerbedekking erg nat geworden maar inmiddels weer droog, de radiator is losgekoppeld afgesloten en over een tijdje krijgen we een nieuwe, en het stinkt boven niet zo erg meer. Maar beneden zijn allemaal watervlekken op de muur, dit moet opnieuw geschilderd worden. Wie moet dat doen, voor wie zijn die kosten; wij, de huurder of de verhuurder? Groeten, Yvon.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

02-02-2010 om 22:21

Huurcontract

Lijkt mij dat je dat kunt vinden in je huurcontract. Kan denk ik per verhuurder verschillen.

Inboedelverzekering

Volgens mij dekt je eigen inboedelverzekering dit en kun je deze schade gewoon melden. Afhankelijk van je verzekering kun je dan de schade laten repareren.

Even bellen en je weet het.

Maar juridisch kan ik je niet helpen, wie echt aansprakelijk is.

Bij ons

heeft de verzekering de schade gedekt. Bij ons lekte vorig jaar de ketel die boven hangt, gevolg waterschade aan plafond, muus en vloer.
De verzekering heeft een bedrijf de muur over laten behangen en het plafond opnieuw laten schilderen. Een ander bedrijf kreeg de opdracht om een nieuw laminaatvloer te leggen.

In principe was volgens mij de woningbouw aansprakelijk maar is dat moeilijk aantoonbaar. Verzekering heeft toen echt alles gedekt.

Gewoon naar je verzekering bellen en navragen. Navragen kost niets.

Een tip: begin niet te vroeg met opknappen, waterschade is vreselijk en het duurt super lang voordat alles echt goed droog is!

Groetjes Pham

Yvon Meijer

Yvon Meijer

03-02-2010 om 23:20

Aha, aanvulling

Ik zal inderdaad het huurcontract eens opzoeken, en onze verzekeraar eens bellen, maar zijn er geen algemene 'regels' voor; van dit is voor die en dat is voor de ander? Misschien niet inderdaad. Verder; we hebben blokverwarming, dus één enorme ketel die ergens in een kelder in het blok staat en alle huizen voorziet van warm water. Wij kunnen zelf helemaal niks doen, zelfs het water afsluiten niet. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Bedankt so far, groeten, Yvon.

Jaymza

Jaymza

04-02-2010 om 20:21

Eigenaar!

De radiator is oud en lekt, verantwoording van de eigenaar. Hij moet julie de geleden schade vergoeden.

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.