Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Huurwoning via makelaar

Ik lig in scheiding, krijg een mooi bedrag mee vanuit de overwaarde van ons huis. 
Volgende week heb ik een gesprek met de Hypotheker over wat ik evt kan lenen. 
Het zal geen bijster hoog bedrag zijn en de meeste appartementen die ik dan kan kopen zullen in een buurt zijn waar ik niet wil wonen. 
Nu heb ik m’n oog laten vallen op een heel mooi appartementen complex. In een dorp waar ik echt heel graag zou willen wonen! 
Er komen 2 goedkopere huur woningen en dan vanaf 1100€. 
Deze woningen worden straks aangeboden via een makelaar. Ben daar van de week geweest en ze gaf aan dat er nog geen inschrijvingen konden plaats vinden maar ik kon me wel op de geïnteresseerde lijst plaatsen. 
Daarbij gaf ze aan dat ze me in het vizier heeft. Ik ben er super enthousiast over, en dat ze vertelde dat zij als makelaar samen met projectontwikkelaar uiteindelijk de keuze maken wie er komt te wonen geeft me wel goede hoop. 
Ik ben benieuwd of hier iemand is die ervaring heeft met het huren via de makelaar? 
Ben zo nieuwsgierig of zij je echt kunnen aanbevelen bij de projectontwikkelaar??


Geen idee, maar het kan zeker wel zo zijn dat er een gunfactor meespeelt, dus ik zou een warme band met de makelaar proberen te houden.

klopt, gunfactor telt mee. Ik huur ook via makelaar. Daar werd echt geselecteerd op mensen die 'passen in de buurt'. Oftewel; hoog opleidingsniveau en degelijke uitstraling. In m'n joggingbroek en een wenkbrauwpiercing bijv was ik hier niet komen wonen. Het voelde een beetje als een sollicitatiegesprek. 

Verward

Verward

19-07-2022 om 23:20 Topicstarter

Dat klinkt echt als muziek in m’n oren!
Met name omdat ze na een heel leuk gesprek zei , ik heb je in m’n vizier !
Binnenkort kan er worden ingeschreven op de appartementen, ik ben heel benieuwd ! 

vriendin onlangs. Had gereageerd op een huurwoning via een makelaar. Omdat bij haar het papierwerk nog niet op orde was ging het niet door. Maar makelaar zou haar helpen. Paar weken later had ze een andere woning, via die makelaar, woning heeft helemaal niet online gestaan, is zo naar haar gegaan. 

---

---

20-07-2022 om 08:16

Je kunt gewoon je gegevens invullen op de website en je ziet hoeveel je hypotheek kan zijn. Kan bij banken, kan bij De Hypotheker....

https://www.berekenhet.nl/hypotheek-en-wonen/index.html

Erg handige site. Kun je allerlei varianten uitproberen. 

'Daar werd echt geselecteerd op mensen die 'passen in de buurt'. Oftewel; hoog opleidingsniveau en degelijke uitstraling. In m'n joggingbroek en een wenkbrauwpiercing bijv was ik hier niet komen wonen.'Nu zijn de huurprijzen al een selectiecriterium, maar wordt er echt gevraagd naar opleidingsniveau? En wat is 'degelijke uitstraling'? 

Tsjor

tsjor schreef op 20-07-2022 om 10:32:

'Daar werd echt geselecteerd op mensen die 'passen in de buurt'. Oftewel; hoog opleidingsniveau en degelijke uitstraling. In m'n joggingbroek en een wenkbrauwpiercing bijv was ik hier niet komen wonen.'Nu zijn de huurprijzen al een selectiecriterium, maar wordt er echt gevraagd naar opleidingsniveau? En wat is 'degelijke uitstraling'?

Tsjor

Ik studeerde nog (in deeltijd) en daar werd wel naar gevraagd ja. Ze kijken ook naar wat voor werk je doet. Degelijke uitstraling bedoel ik mee verzorgd. En representatief, geen joggingbroek of wenkbrauwpiercing. 

De huurprijzen zijn deels een selectiecriterium. Want vaak moet je 4x de huur verdienen om in aanmerking te komen, maar ik ben er elke keer doorheen gekomen met een garantieverklaring van mn ouders. 

Representatief blijft altijd de vraag: representatief voor wie/wat. Welk deel van de bevolking wil je als criterium gebruiken?
Tsjor

tsjor schreef op 20-07-2022 om 11:53:

Representatief blijft altijd de vraag: representatief voor wie/wat. Welk deel van de bevolking wil je als criterium gebruiken?
Tsjor

Dat verschilt per makelaar. Dit was mijn ervaring. Misschien maakt het voor sommigr makelaars het ook helemaal niet uit hoe je erbij loopt.  

Het hangt een beetje van de makelaar af, maar er zitten zeker prettige tussen. Ik hoor inderdaad veel over ouders die garant staan voor hun volwassen kinderen. Zou ik ook doen als mijn dochter dat nodig zou hebben. 

Huur van 1100 euro en 4 keer dat bedrag moeten verdienen, ben ik de enige die dat echt absurd vind? 

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 23:20

Klaartje123 schreef op 20-07-2022 om 23:14:

Huur van 1100 euro en 4 keer dat bedrag moeten verdienen, ben ik de enige die dat echt absurd vind?

Ja het is echt te bizar voor woorden.

En dan heb je vaak nog niks. 

Bijtje82 schreef op 20-07-2022 om 23:20:

[..]

Ja het is echt te bizar voor woorden.

En dan heb je vaak nog niks.

Als je 4400 bruto verdient, zou je toch beter kopen lijkt me.

Klaartje123 schreef op 20-07-2022 om 23:23:

[..]

Als je 4400 bruto verdient, zou je toch beter kopen lijkt me.

Dat kan dan weer niet zonder vast contract  Echt bizar hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.