Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2012 om 11:03

Iemand hier toevallig collectief verzekerd bij zk?

Ik heb een vraag. Toen we via het bedrijf de zorgverzekering afsloten, konden de medegezinsleden alleen maar dezelfde verzekering afsluiten als de hoofdverzekerde. Dus, als die ster3plus (of weet ik hoe al die flauwekul heet) afsloot, dan pas konden de medegezinsleden dat ook. Als hij 'basis' afsloot, konden de medegezinsleden géén ster3plus nemen.
Ik zou wel eens willen weten of dat nog steeds zo is. In de loop der jaren heeft zich een duidelijk beeld afgetekend wat met verschillende 'sterren' veel beter en voordeliger verzekerd zou kunnen worden, maar ik kan het nergens vinden op de site (bij voorwaarden). Ik heb al een paar keer gebeld, maar de wachttijd is elke keer meer dan 10 minuten, daar heb ik dan ook weer geen zin in.

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aggie

Aggie

23-07-2012 om 11:43

Ook

ik heb ook een verzekering bij Zilveren Kruis via een collectief contract. Kinderen tot 18 hebben zelfde aantal sterren als de hoofdverzekerde. Partner kan ander soort verzekering nemen, met meer of minder sterren of wel/geen tandarts en dergelijke.

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2012 om 16:31

Maar

In mijn herinnering was het andersom dus ook zo: als hoofdverzekerde 3sterplus (oid) neemt/wil, moeten de andere gezinsleden dat ook. Overigens zijn er hier geen gratis klanten meer in het gezin

Tirza

Hier ook

Man is collectief verzekerd via ZK, we hadden altijd het hele gezin de zelfde verzekering gegeven, nu heb ik mezelf dit jaar voor het eerst 1 ster minder verzekerd bij de aanvullende verzekering, dus het kan dus wel.

Kan zeker

Man heeft hier collectief basisverzekering met hoog eigen risico (hij is hoofdverzekeringsnemer want werknemer betreffende bedrijf), ik heb duurdere verzekering genomen en kids vallen onder mijn verzekering.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2012 om 14:12

Aha

Nou, dank voor jullie reacties. Dan ga ik het voor het volgende jaar weer eens op een rijtje zetten!

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.