Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

27-01-2013 om 15:26

Ik durf niet meer

Voor het vijfde jaar op rij heb ik van Toeslagen een verzoek gekregen om een nieuwe jaaropgaaf voor de kinderopvang. Dit keer voor 2010. De afgelopen jaren heb ik bij de BSO al gezeurd over verkeerde optellingen, het niet apart specificeren van de kosten per kind, en vorig jaar nog over de kosten die worden berekend voor een nieuwe jaaropgaaf. Nu moet ik dus weer een nieuwe opgaaf vragen ;-( Die van 2010 bleek ook de kosten totaal te vermelden in plaats van per kind (oudste zat toen nog op de bso).
Ik durf niet meer. Ik kan natuurlijk gewoon een droog mailtje sturen met mijn verzoek en de mededeling dat ik de kosten wel op mijn maandfactuur zie, maar het is zo verschrikkelijk genant dat ik nu weer moet gaan zeuren. Je zou haast denken dat ik mijn zaken niet op orde heb, terwijl ik alles bij elkaar in een mapje heb vanaf 2008.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

27-01-2013 om 15:40

Twee opties

1. stuur kopie van die brief van de belastingdienst mee naar de bso om te laten zien dat het niet aan jou ligt en dat je het net zo genant vindt.
2. stuur naar de belastingdienst gewoon nog een keer dezelfde op, kijken of het dan wel goed gaat. . . of is het overduidelijk dat jaaropgave van bso niet goed is?
Als dat laatste het geval is, dan zou ik me niet genereren, dan is het gewoon de bso die z'n zaakjes niet goed op orde heeft.

zijn er niet nog meer ouders op die bso die dezelfde klachten hebben over de administratie of die dezelfde verzoeken krijgen van de belastingdienst?
Groet,
Angela

Hanne.

Hanne.

27-01-2013 om 21:52

Maandelijkse facturen

Heb je de maandelijkse facturen nog? En staat alles daar wel goed op

Je hoeft nl niet per se een jaaropgave te sturen. Je mag ook (een copie van) alle losse facturen sturen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-01-2013 om 22:51

Klopt hanne

Maar als BSO echt steken laat vallen (en dat doen ze volgens mij) zou ik als ik Vic was alles durven, en eisen dat ik gratis en voor niks een juiste jaaropgave krijg. Dit is toch wel heel erg bont.

Is er bij jullie geen oudercommissie, klachtenregelen, ?, waar je met dit soort zaken terecht kunt?

Bankafschriften

Je kan ook kopieen van bankafschriften sturen. Evt samen met kopieen van maandfacturen.

Ik snap je probleem maar tjonge, jonge soomige BSO's maken er wel een potje van hoor. Onze jaaropgaves kloppen nooit.

Vic

Vic

28-01-2013 om 09:07

Hmm

Nee, ik ben bang dat ik niet alle facturen meer heb, dat is dan mijn tekortkoming. En aan bankafschriften heb je niets want die zijn ook niet gespecificeerd per kind. Ik vrees dat ik wel zal moeten mailen. Tja, je moet wat over hebben voor je toeslag ;-(

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2013 om 14:09

Vic

Ik zou gewoon mailen hoor, moeten ze het maar gelijk goed doen..)

dc

dc

28-01-2013 om 19:19

Tuurlijk wel

Als je BSO geen goede jaaropgave kan leveren, dan is er iets mis met hun organisatie. Jij bent klant, en als je door klant bij hen te zijn je subsidie misloopt, dan moet je ergens anders heen lijkt me. Gewoon een scan van de brief doormailen en vragen dit zo snel mogelijk in orde te maken. En erbij vermelden dat als ze het te lastig vinden je ook genoegen neemt met een kopie van alle facturen, zolang de belastingdienst ermee akkoord gaat.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-01-2013 om 23:17

Ja vic

Jij staat volledig in je recht, de bso zit fout. En ik kan me niet voorstellen dat jij de enige klant bent die hiertegenaan loopt. Dus go for it: jij hoeft je niet schuldig te voelen, je wordt gepiepeld door die organisatie, er een potje van maken en dan ook nog geld vragen om het op te lossen. Dat kan toch niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.