Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anneke

Anneke

06-09-2011 om 23:16

Ik ga weer solliciteren! heb ik nog kansen?

Nu de kinderen allebei op de middelbare school zitten ben ik wat vrijer. Ik heb overigens wel een klein inkomen, ik begeleid af en toe een reis. Dat is heel onregelmatig en er worden ook steeds vaker reizen geannuleerd. Ik heb veel onderwijservaring en nu heb ik twee sollicitaties lopen in het onderwijs. Maar...ik ben al 54. (help) Is er nog wel een kans dat ik nog mee tel op deze leeftijd? Heeft iemand ervaring misschien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als jij vindt

dat je meetelt dan doe je dat ook, gewoon punt klaar uit, jij telt mee.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-09-2011 om 10:51

Mijn vader

Mijn vader was net over de vijftig toen hij docent bouwkunde werd op een ROC. Hij had nog nooit eerder lesgegeven, is wel ingenieur en heeft veel praktische ervaring als aannemer. Bovendien is er in zijn vakgebied een tekort aan docenten (met name op het gebied van toegepaste wiskunde, tekenen etc.). Hij werd aangenomen zonder onderwijsbevoegdheid, maar heeft die in een paar maanden 's avonds behaald. Het ligt er denk ik wel een beetje aan in welke hoek jij het zoekt in het onderwijs, maar er komen binnenkort grote tekorten als alle babyboomers met pensioen gaan.
Ik denk dat Manda ook gelijk heeft, als jij enthousiasme uitstraalt, is dat heel aanstekelijk. Je bent natuurlijk wel 'duur', maar dat hoeft geen probleem te zijn. Je bent tenslotte ook ervaren, wat erg fijn kan zijn in het onderwijs.
Groetjes
Massi

Of als zelfstandige?

Met je ervaring en je leeftijd zou ik er ook aan kunnen denken om als zelfstandige te gaan werken. Bijlessen geven, of leerlingen begeleiden buitenschool, bijles o.i.d. Als zelfstandige kan leeftijd juist een pré zijn en heb je geen last van de leeftijdsdiscriminatie. Of je gaat weer als reisleider aan de slag? Misschien kan dat ook als zelfstandige?

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.