Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

05-05-2009 om 21:32

Ik heb een huurcontract van een pand gekregen

en daar wordt plotseling BTW op de huurprijs gerekend. Tijdens de acceptatieperiode is niet over BTW gerept, dat zou ook vreemd zijn gezien het feit dat kinderopvang BTW-vrijgesteld is. Er zit momenteel een kinderopvang in en er gaat een nieuwe kinderopvang inkomen, dus ik had geen reden aan te nemen dat er BTW geheven zou worden.

Nu staat er dus wel BTW op. Ik heb al geprotesteerd en de verhuurder is er vanuit gegaan dat ik die BTW kan aftrekken omdat ik ook nog een andere BV heb (dat overigens ook BTW-vrijgesteld is, maar dat wist de verhuurder niet) Nou word ik dus geconfronteerd met een huurverhoging van 19%, ruim 2500 euro meer per jaar dan begroot.
Nu heeft de verhuurder aangegeven dat hij BTW heeft gerekend omdat hij volgend jaar aan de VVE 10000 euro moet betalen voor gevel en dakenonderhoud. Hij zou daarvan de BTW kunnen aftrekken als hij mij BTW rekent.
Maar als ik de verhuurder 1900 euro tegemoet komt (19% van die 10000 euro) zal hij geen BTW rekenen.
Dat zou betekenen dat het dit jaar 1900 euro duurder uitvalt, maar de rest van de jaren dus geen BTW meer wordt gerekend. Zodat ik daarna op de afgesproken huurprijs zou zitten.
Het pand niet nemen is geen optie, het moet voor 1 juni geregeld zijn.

Ik heb ook al moeilijk gedaan over de huurtermijn, opzegtermijn, over bepaalde bepalingen in het huurcontract, dus het krediet is wel een beetje op.
Aan de andere kant voel ik me dus redelijk gechanteerd over die 1900 euro.
Maar misschien is het wel heel normaal om BTW te rekenen en had ik er gewoon rekening mee moeten houden dat zakelijke offertes altijd excl BTW zijn (iets wat ik haat!)

Het is dus of 1900 euro eenmalig betalen of BTW betalen ieder jaar. Of is er nog een andere weg? Hoe zit het nou precies met BTW?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

07-05-2009 om 12:58

Beemer dank je wel!

ik ben met jouw link naar de verhuurder gestapt en nu is lekker die 1900 euro ook van de baan

Gelukkig zeg!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.