Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ik Baal

Ik Baal

27-01-2012 om 13:38

Ik heb er zo geen zin meer in

Mijn werk, over een jaar is het sowieso over, maar ik heb er nu al geen zin meer in. Het wordt zo extreem gecontroleerd momenteel dat het niet meer leuk is. Uitleg over het waarom van een vertraging wordt van tafel geveegd met onzinargumenten, en aan alle kanten merk je dat ze aan het zoeken zijn om deze functie op te heffen. En eerlijk gezegd, van mij mag het morgen al!
Ik ben al een tijd aan het rondkijken naar iets anders, zowel intern als extern, maar er is niet veel te vinden. Zeker niet op administratief gebied.
Bah, ik moet echt iets doen om mezelf op te peppen, maar het lukt me niet. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ella2007

Ella2007

27-01-2012 om 22:02

Vooruitlopend op ontslag....

Als je werk over een jaar afloopt, heb je dan een tijdelijk contract nu, of gaan ze je ontslaan ? Je zou in gesprek kunnen gaan met je werkgever over het uit elkaar gaan met een vaststellingsovereenkomst.

Dat moet dan wel op initiatief van de werkgever, maar als er nu toch al pogingen gedaan worden om de functie op te heffen lijkt dat me een typisch geval van een win-win situatie. Met een vaststellingsovereenkomst uit elkaar gaan betekent dat je (waarschijnlijk) een WW-uitkering zou kunnen krijgen, en van daaruit weer verder solliciteren . Dat moet je straks toch doen als je functie ophoudt te bestaan.

Maar: overal is wel wat, dus verkijk je er niet op. Geen speciale tips voor je om jezelf op te peppen, dat lukt mezelf de laatste tijd ook al niet. Gezellig maken op je werkplek, proberen niet te stressen, je niet op laten jagen en naar beste eer en geweten je werk te doen. Dan hebben ze geen recht om je het vuur aan de schenen te leggen.

Ik geniet maar extra van mijn vrije tijd, en probeer het werk dan ook echt uit mijn hoofd te zetten. Misschien helpt dat. Sterkte !

Mijn keuze

Mijn keuze zou zeker niet zijn om eerder in de ww terecht te komen. Geen zin meer hebben lijkt me geen reden om de maatschappij onnodig op onkosten te jagen.
Maar zelf ontslag nemen en zonder uitkering op zoek gaan naar een andere baan is natuurlijk ook een optie.

Werken in een niet leuke omgeving geeft stress. Dat is flink waardeloos. Ik hoop dat je snel een andere baan kunt vinden.

Ella2007

Ella2007

28-01-2012 om 17:01

Zowiezo ww over een jaar

Tuurlijk hoeft de maatschappij niet op te draaien voor de kosten van het niet leuk vinden van je werk, maar als TO toch over een jaar werkeloos zou worden verschuif je die situatie zo een jaar naar voren, terwijl je jezelf een jaar ellende bespaart. Ellende en stress zou ook kunnen leiden tot verzuim en dat is ook weer een kostenpost, weliswaar voor werkgever, mara toch, ook niet wenselijk.
Het kan net wel dat zetje geven om nu dan actief op zoek te gaan naar een andere baan als je van je inkomen afhankelijk bent; als je niet werkt kun je daar ook meer tijd en energie in steken. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een tijdje zonder inkomen te leven.

Ik Baal

Ik Baal

28-01-2012 om 17:06

Nu al weg

is niet verstandig. Het is inderdaad zo dat over een jaar mijn baan vervalt, dit vanwege reorganisatie en bezuiniging. Er is dan een sociaal plan waardoor ik een lange periode zoektermijn heb. Daarna vult mijn werkgever de WW nog een tijdje aan als ik nog niks gevonden zou hebben voor de zoektermijn is afgelopen (maar daar ga ik natuurlijk niet op wachten ) Ik zoek ondertussen wel al naar iets anders, maar wil dat liever vanuit werkende positie doen, dat is vaak toch beter. Ik moet dus echt mezelf zien op te peppen de komende maanden, maar dat valt niet mee. Met de collega's zelf is het prima overigens, daar dus geen problemen over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.