Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

elske

elske

31-07-2011 om 16:52

In dubio - nieuwe baan zoeken?

ik heb al ruim 2 jaar een baan van 32 uur per week op universitair niveau die erg veel van me eist. Het is erg moeilijk, en ik lijk het nooit goed te kunnen doen. nooit schouderklopjes, ze wijzen vooral op de dingen die niet goed gaan. Ik weet dat de functie erg leuk kan zijn maar na ruim 2 jaar maak ik nog regelmatig fouten. Het heeft grotendeels met de complexiteit van de functie te maken, en de mensen die er werken (zij zitten er allemaal veel langer, van 7 tot 25 jaar!), mijn manager is wel tevreden. Maar ik heb er echt genoeg van om zo op mijn tenen te moeten lopen.

Daarnaast moet ik zo nu en dan reizen en ben ik regelmatig 's avonds of in het weekend bezig. maar och ik vind dat laatste gedeelte niet zo heel erg want zij geven mij flexibiliteit in uren terug als de kinderen ziek zijn oid.

Het is wel een baan met ideale werktijden, van 7.30-15.00 en twee fulltime dagen waarop ik de kinderen naar school breng en de kinderen naar de opvang gaan. Het werk is op 10 minuten rij-afstand, ook ideaal. Ik wil niet dat de kinderen nog meer naar de opvang gaan, dat is een keuze dat weet ik.

Ik zit zo te twijfelen of ik op zoek ga naar een nieuwe functie. Mijn jongste gaat pas over een jaar naar groep 5 waar ze dan ook vrijdagmiddag naar school gaat. Dat geeft mij veel meer speelruimte wat uren betreft, misschien wat meer reistijd. En op zich is het een prima bedrijf...kan ik niet beter wachten tot volgend jaar?
Ik heb net mijn werk mail gelezen na ruim 3 weken vakantie en ik krijg al weer kriebels van tegenzin.

ik begin me zo langzamerhand af te vragen of er wel een bedrijf is waar ik me echt gelukkig ga voelen, waar ik meer dan een paar jaar kan blijven. En is er überhaupt wel een baan in de buurt, voor max 32 uur (toch ook weer een beperking) waar ik het wel naar mijn zin kan hebben?

pfff... is dit nu post-vakantie-stress, moet ik er even doorheen of zal ik mijn cv maar eens bij gaan werken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

01-08-2011 om 09:35

Beide

Cv bijwerken kan nooit kwaad, maar ik zou ook eens kijken naar jouw houding. Waarom zit je te wachten op schouderklopjes? En waarom loop je op je tenen terwijl je manager tevreden is over je functioneren?

Als je een hele boel bevestiging nodig hebt, dan zul je daar bij een andere baan ook vast tegenaan lopen, want schouderklopjes worden gewoon niet zoveel gegeven. Ik zou eerst kijken of ik iets aan mijn houding kan veranderen, daar heb je ook de rest van je leven wat aan.

Ik zou in elk geval een baan met zulke ideale tijden en flexibiliteit niet zonder hele goede redenen opgeven hoor.

joep

joep

01-08-2011 om 10:28

Eens met dc

Het duurt een aantal jaren voor je echt heel goed wordt in je werk (5 werd mij weleens verteld, maar bij mij duurde nog het veel langer). Die tijd moet je jezelf geven en als je eenmaal het niveau hebt, zul je ook een gevoel van controle hebben, want dat mis je nu waarschijnlijk.
Probeer er uitdaging in te zien, om het goed te doen en niet vooral bang zijn om te falen. Voor jou is misschien een fout maken heel erg, maar dat hadden je collega`s 5-23 jaar geleden ook.
Een tevreden manager is een teken dat je het prima (genoeg) doet.

Rosase

Rosase

01-08-2011 om 13:07

Wat is je probleem?

De werktijden zijn ideaal, je werkgever is flexibel en jij ook, en je manager is tevreden. Dus waar knelt het dan? Vind je je werk niet leuk? Voel je je teveel onder druk gezet door je collega’s? Of verwacht je teveel van jezelf?

Ik ben het eigenlijk ook wel met dc eens. Al lezende krijg ik namelijk het idee dat het ook te maken heeft met je eigen perceptie van je functioneren.

Is het niet mogelijk om het allemaal wat minder serieus te nemen? Fouten maken mag blijkbaar, want je baas is tevreden. Dus waarom jij dan niet?

elske

elske

02-08-2011 om 19:16

Dank

bedankt voor jullie reacties. ik heb het even laten bezinken en ja, het zal inderdaad wel gedeeltelijk met mijn eigen idee van mijn functioneren te maken hebben. ik wil het graag goed doen en dat krijg ik hier nooit voor elkaar. misschien als ik er 20 jaar werk.

maar begrijp me goed, wat me zo tegenstaat is dat ik nu al 2,5 jaar zo op mijn tenen moet lopen. het is echt (te?) moeilijk. ja het gaat redelijk goed maar vraag niet hoeveel moeite ik daar voor moet doen. bij vorige functies, toch ook redelijk hoog niveau, was het wel uitdagend maar te handelen. waar ik nu zit is het elke dag weer stressen, om vervolgens alleen maar negatieve feedback te krijgen. Behalve 1 keer per jaar wanneer mijn leidinggevende zegt dat ie wel tevreden is. Ik heb door zijn feedback het idee dat ik de lat zeker niet lager kan leggen voor mezelf.

ach het is ook moeilijk om dit zo uit te leggen. de sfeer, de manier van werken, het werk zelf, dat heb je niet zo even op internet duidelijk. Er hangt zo veel mee samen.

ik denk er nog even verder over na.

Elske

Hoe ervaren je collega's het?

Krijg je misschien te veel werk voor het aantal uren dat je bent aangesteld?

jippa

jippa

15-08-2011 om 15:56

En anderen?

Ben je de enige die na zo'n lange tijd nog worstelt of hebben meer mensen dit? Bij ons op het werk duurt het ook zeker1,5 jaar en soms wel langer voordat mensen een beetje het gevoel hebben dat ze het werk onder controle hebben. het scheelt al als je dat weet.
Ook kan het stress bevorderend werken als je je werktijden strak hebt afgesteld ivm kinderen thuis, terwijl anderen vrolijk overwerken ( spreek uit ervaring).
je zou ook kunnen overwegen je leidinggevende eens te vragen hoe het zit met die goede beoordelingen versus de tussendoor-kritiek. Misschien word je daar wijzer van?
Het is natuurlijk fijn, die goede beoordelingen, maar je eigen gevoel klopt er niet helemaal mee lijkt het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.