Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

In het kader van 'lekker belangrijk' - maar toch.... (de agenda van het werk)

Even iets voorleggen aan jullie. Ik werk bij een kleine gemeente, waar ik jaarlijks een eenvoudige doch nuttige agenda kreeg die ik dan ook keurig gebruikte voor het werk.
Nu heeft het management het in zijn bolle hoofd gehaald dat we vanaf 2010 geen papieren agenda meer van het werk krijgen. Kostenbesparing natuurlijk. We moeten allemaal de digitale agenda gebruiken want dat is veel handiger!!!
Ja, behalve als je ergens anders bent en een afspraak moet plannen want de gemeente is niet zo rijk dat iedereen zo'n pda krijgt.
Ik vind het nog steeds van de gekke dat we geen papieren agenda meer krijgen en ik wil me eigenlijk verzetten, al weet ik natuurlijk dat ik uiteindelijk dan zelf wel een agendaatje koop want ik moet toch ook thuis en werk qua afspraken een beetje op elkaar afstemmen.
Zou je het ook niet kunnen zien als wegnemen van een stukje beloning in natura? Tja, ik klamp me aan elke strohalm vast natuurlijk. Eigenlijk vind ik het gewoon te zot voor woorden...

Groetjes,
Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vonda

wat grappig dat iedereen daar anders in kan staan. Hier wordt nog wel een agenda via het werk verstrekt (gemeente) en ik hoef hem dus niet. Ik houd mijn agenda bij in Lotus Notes. Collega's kunnen hem zo in zien, dus mocht ik ziek zijn, kunnen ze afspraken afbellen.

Weet je...bestel ik dit jaar toch een agenda, krijg jij hem

Ik vind het dus persoonlijk geen gek idee om de papieren agenda's af te schaffen. Voordelen zijn in mijn ogen dat de agenda voor iedereen toegankelijk is, dus het werkt effiecienter als je ziek bent, afspraken zijn makkelijker te maken, want collega's kunnen zien of je kan of niet en het bespaart papier.

groetjes van Purk

Te klein bedrag

Hoi Vonda,

het is misschien niet wat je wilt horen maar die 2 euro zou ik gewoon bijpassen in jouw situatie. Ik snap dat je van je eigen situatie uit gaat maar het sop is de kool niet waard.

Natuurlijk is vergelijken niet verplicht, maar in het bedrijfsleven lopen werknemers kans om wel meer te verliezen dan een agenda van een paar euro. Ze verwachten dat 1 op de 12 gezinnen met werkeloosheid wordt geconfronteerd komend jaar. (Ons gezin loopt grote kans om daarbij te horen...)

Dus ik zeg: count your blessings. En profiteer ervan door lekker een agenda te gaan gebruiken die van jou is en die dus een stuk persoonlijker kan zijn. Iets met spreuken of gedichten of iets anders dat bij jou past.

Je ziet heel vaak dat management gaat bezuinigen op dit soort zaken in plaats van wezenlijke dingen. Zo heb ik al gehoord van snoeppotten die werden opgeheven, terwijl de partnervergaderingen nog steeds in de duurste restaurants werden gehouden. Of mensen moesten meer samen gaan rijden terwijl er wel retedure nieuwe leasebakken worden besteld.

Als het een wat groter bedrag was geweest zou ik me eerder druk gemaakt hebben. Maar voor 2-5 euro zou ik de eer aan mezelf houden.

Ook omdat je, door zelf gracieus mee te buigen, het belachelijke van hun beslissing onderstreept. Als je gaat vechten verlies je je waardigheid, als je een prachtige eigen agenda uit je tas trekt vanaf 1 januari staan zij er juist gekleurd op.

Ik heb heel veel rechtszaken gedaan en hoe schunniger en brutaler de andere kant werd, des te keuriger gedroeg ik mezelf. Werkt altijd!

Lynna

Lynna

27-09-2009 om 10:55

Hoe afspraken buiten de deur plannen?

Ik zou aan het management vragen hoe je dan afspraken moet plannen als je buitenshuis bent. Misschien hebben zij handige tips voor je en als ze dat hebben zien ze vast het nut van een papieren agenda in.

Op het werk zelf vind ik een elektronische agenda echt superhandig. Juist omdat je bij elkaar in de agenda kunt kijken en je ook herinneringen kunt krijgen voor je afspraken.

Evt kun je hem altijd nog uitdraaien op papier

Vic

Vic

27-09-2009 om 11:56

Kostenbesparing

Ik vind dit altijd een beetje sneue manieren van kostenbesparing. Er moet ik weet niet hoeveel miljoen bespaard worden, en hoe doen we dat? Door 150 agenda's รก 3 euro minder te bestellen.
Bij ons zijn de papieren agenda's (gelukkig) nog niet afgeschaft, maar een paar jaar geleden wel de mogelijkheid om er twee te bestellen. Ik neem altijd het A5-formaat, die ik op mijn bureau heb om mijn 'to do' lijstje bij te houden. Er zijn ook mensen die dat in hun electronische agenda doen, maar dan vind ik dat altijd net lijken als 'kijk eens hoe druk ik het heb'. Naast mijn A5-agenda en de electronische (verplicht) heb ik ook nog een zakformaat agenda voor in mijn tas. Die laatste krijg ik altijd van Sinterklaas.

Tihama

Tihama

27-09-2009 om 12:36

Print

Hoi,

Ik heb al sinds 1994 geen papieren agenda meer. Ik heb jaren een PDA gehad die ik synchroniseerde met mijn werk Outlook. Sinds een tijdje heb ik die niet meer (ja, vanwege bezuinigingen. Wat ik nu doe is een print maken van mijn Outlook als ik een afspraak buiten de deur heb. Ik kan overigens ook via Internet in mijn Outlook kijken, dus als ik mijn print vergeten ben, dan kan ik ter plekke wel even inloggen. Mocht dat ooit nodig zijn.

Dat werkt prima.

Tihama

Lies

Lies

27-09-2009 om 12:39

Agenda

hoi

Ik kan me voorstellen dat ze in moeilijke tijden alles er aan doen om kosten te besparen. En dan is 150*3 euro misschien iets kleins, maar veel kleine dingen maken een grote besparing. Ik zou het positief vinden dat ze op deze manier proberen te besparen. Bij mij op mijn werk is dat niet anders. Geen broodjes meer kunnen bestellen tijdens een werklunch bijvoorbeeld, iets kleins maar het scheelt in totaal wel weer een paar honderd euro per jaar. Het is nu eenmaal een moeilijke tijd!

zoals je hierboven al leest wordt de agenda-van-het-werk niet door iedereen gewaardeerd. Ik zou ook niet zo'n aparte werk agenda hoeven hebben, zie heel duidelijk de voordelen van de electronische agenda. Wel is het idd moeilijk om iets te plannen als je buitenhuis bent. En daarnaast zit ik ook met mijn prive-afspraken (met name uitvoeringen, afspraken met school etc, ...). Ik wil daarom wel een papieren agenda maar dan een waarbij ik prive combineer met werk. Ik zet er mijn prive afspraken in en de belangrijkste afspraken van mijn werk. 3 agenda's (electronisch, prive en werk-papier) zou me echt te gek worden.

die prive/werk agenda koop ik zelf jaarlijks. Dat kan voor 3 euro heel goedkoop, maar omdat het een priveagenda is geef ik er iets meer aan uit.

Lies

amk

amk

27-09-2009 om 21:17

Print

ik print elke maandagochtend mijn weekagenda + op 1 blaadje de komende maand agenda. Veel verder vooruit worden afspraken meestal toch niet gepland. En als ik dat wel verwacht dan is de ruimte meestal wel beschikbaar.
Ik moet er niet aan denken om meer mee te moeten slepen. Mijn prive afspraken blokkeer ik gewoon en een aantal collega's/vriendinnen kunnen die wel gewoon zien.
Agenda's van het werk krijgen wij al jaren niet meer, we kunnen nog net een muur jaarkalender op A2 formaat krijgen. (Die heb ik nodig om de batchcodes te kunnen ontcijferen)

Het is denk ik vooral angst voor het onbekende en het onbekend zijn met het te gebruiken programma.
Wij mogen inmiddels ook niet meer gewoon bellen, dat moet via internet en ook chatten we verplicht.

rosa

rosa

28-09-2009 om 09:14

Pda?

Heb ik dan een pda? Ik synchroniseer Outlook met mijn (oude) Nokia telefoon. Maar heb geen internet enz.

rosa

Tihama

Tihama

28-09-2009 om 21:33

Geld

Ik was des duivels toen de IT club meedeelde dat mijn PDA niet meer 'technisch ondersteund' ging worden. Ik mocht dan weer een papieren agenda. Ik vroeg of ze in de vorige eeuw zaten. Dat er natuurlijk geen sprake kon zijn dat ik weer een papieren agenda ging gebruiken.

Vandaag zat ik in een bespreking buiten de deur met 6 mensen. We moesten een nieuwe afspraak maken. En ik was mijn printje vergeten. Dus ik heb de secretaresse gebeld om te vragen of kon kijken wanneer ik kon.

Het was een moeizame afspraak, dus ik heb zeker 5 minuten mobiel gebeld (met mijn privemobiel).

Tja, dat was me dus niet gebeurd als ik 'gewoon' mijn PDA had kunnen gebruiken. Ach, we zitten gewoon in een transitie: over 10 jaar zijn we van deze restverschijnselen af. Met besparingen heeft dit overigens niets te maken. Pennywise, pound foolish.

Tihama

jippa

jippa

29-09-2009 om 22:28

Teveel agendas

ik erger me eerlijk gezegd juist aan al die agenda's en kalenders die wij jaarlijks krijgen waar de meeste mensen niks mee doen. Pda wil ik niet, maar ik ben erg gehecht aan mijn succesagenda die ik gewoon zelf koop. En als je er geen krijgt dan print je toch je outlook per maand uit? Of per week?

Vonda

Vonda

01-10-2009 om 23:03 Topicstarter

Ach ja, ik weet het ook wel.... (dank voor jullie reacties!)

Ik weet ook wel dat het handig is, doe gedeelde digitale agenda's, maar ik kan zelf gewoon een papieren agenda niet missen.
Leuk om jullie (diverse) meningen hierover te horen!
Ik wil trouwens eens kijken of ik bij Albellibollieenbillie niet een leuke mooie agenda kan maken met eigen foto's.

Vonda

Nu in de aanbieding

bij de action: 0.29 euro voor een agenda A5 formaat, en iets onder 1 euro voor een grote bureau agenda.
Kortom, de kosten kunnen het probleem echt niet zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.