Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zelluf doen

zelluf doen

03-03-2009 om 11:48

Inkomstenbelasting vraagje

Ga het dit jaar dus zelluf doen.....

We hebben dus de voorlopige aanslag 2009 binnen. In principe hoef je dus niets te veranderen, maar....
- het slaris van zulluf doen man is hoger dan in 2008
- ik ben van werkgever veranderd (zelfde salaris)

Moet ik dit wel aanpassen of doe je dit pas bij een bepaald bedrag?

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

03-03-2009 om 12:55

Alleen als t bedrag veel afwijkt

dus

ishtar

ishtar

04-03-2009 om 09:25

Het is een voorlopige aanslag

gebaseerd op een schatting (of informatie van vorig jaar). Je krijgt een definitieve aanslag in 2010, op basis van je aangifte. Daarin verwerken ze wat je nu meer krijgt. En moet je wat (extra)betalen. En daar wat rente over betalen.
Je mag het best aangeven, het is wat je zelf wilt. Het bedrag is niet zo hoog dat het echt moet.

Moet je zelf weten

Je weet toch wel in welke belastingschijf je zit neem ik aan? Laten we even aannemen 32%, dat zou dan betekenen dat je bij 700 euro meer bruto loon je een derde van dat bedrag extra aan belasting moet betalen.
Plus dan inderdaad nog een heffingsrente. (Toch? of mis ik iets en is mijn berekening niet goed?)

Aan jou de keus of je e.e.a. dan nu wil doorgeven of achteraf een naheffing wilt krijgen.

Groeten,

Temet

Zelluf doen

"Toch wilde ik het zelf ook kunnen (geen idee waarom, haha) en heb het dus gedaan."

Heel verstandig. Nu weet je dat je het kan. Ook al doe je het vervolgens nooit meer omdat dat tot mans takenpakket hoort, je weet nu in elk geval waar je het over hebt, en als man dingen laat versloffen kun je het altijd nog zelf oppakken.

(er zijn vrouwen die na een onverwachte scheiding of sterfgeval geheel ontredderd zijn, want 'Mijn man deed altijd alle financiƫn'. Is lastig. Het omgekeerde zal trouwens ook wel voorkomen)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.