Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

27-09-2010 om 13:05

Iq (bij benadering)

Ik heb al gegoogeld, maar kom het antwoord niet tegen. Weet iemand welk iq (in cijfers) ongeveer hoort bij de benaming 'gemiddeld academisch' en 'hoog academisch'?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

27-09-2010 om 13:35

Opleidingsniveau

Gaat het dan niet over het gevraagde opleidingsniveau. Gemiddeld academisch zou dan drs of ba + master zijn en hoger academisch een postdoc ofzo. Een iq geeft misschien meer aan wat je had kunnen doen qua opleiding, maar er zijn vast wel mensen zonder diploma's of een vmbo diploma met een iq van boven de 120.

Nee hillary

Vic is net door de loopbaanmolen gegaan, dus het zal wel een test wezen.

Vic, voor zover ik weet heb je die test met negen of drie klasses, weet niet welke jij gedaan hebt, maar dan weet je nog niet zoveel, want je weet niet welk deel van de bevolking academisch scoort, of althans tot de vergelijkende groep voor die indeling is gebombardeerd.

Ik heb hem een keer gehad met zoals gezegd een grove verdeling in 3-en waarover heen de klasses nog een keer in 3 subklasses werden verdeeld. Mgoed, misschien had jij een andere... geen antwoord dus helaas ;-(

Vic

Vic

27-09-2010 om 22:17

Inderdaad

Hillary, het stond inderdaad in mijn loopbaanadvies. Ik weet natuurlijk wel dat een hoge intelligentie niet gelijk staat aan hoge opleiding. Omdat ik graag dingen kwantificeer ben ik gewoon heel benieuwd naar de cijfertjes die bij de omschrijving horen.
Rodebeuk, ik heb geen idee wat voor klasses er bij de test horen. Het was een test op HBO/WO-niveau, er zaten ook mensen in het lokaal met beduidend makkelijkere sommetjes (heb even gespiekt). Wel prettig vond ik i.i.g. dat zelfs het onderdeel 'abstract logisch redeneren' op gemiddeld academisch uitkwam. Ik ben dus niet dom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.