Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

An

An

01-08-2009 om 20:35

Is dat nou leuk? (heel jonge collega's)

Ik heb een ander baan moeten zoeken en gevonden en werk nu samen (vroeger alleen) met 2 collega's. 20 jaar jonger dan ik. Geen kinderen. Beginnen nog maar pas maar zijn érg vlot met computers enzovoort. Ik ook hoor, ben een ervaren management assistent. Maar ik voel me toch wat .... minnetjes? Ze zijn zo snel. Zo jong. Zo strak. Snappen mijn sores thuis niet met kinderen en oppas regelen en schooluitjes. Luisteren wel en zijn vriendelijk genoeg hoor en we hebben veel lol. Maar soms bekruipt me iets... Zo had ik mezelf in een stand gezet van 'goed is goed genoeg, het hoeft niet perfect, niemand is perfect', maar tussen deze meiden word ik zelf ook weer helemaal amtitieus en perfectionistisch maar laat genoeg steken vallen (want nieuwe omgeving, nieuwe baan, druk thuis als alleenstaande moeder) en dus vraag ik mezelf geregeld af of ik wel leuk genoeg ben en wel goed genoeg of dat ik (naast deze jonge blommen) vervroegd onzijdig ben geworden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 21:55

Geen last van

Vaak denk ik juist 'ach je kunt wel merken dat ze nog érg jong zijn...'.
Ik kan het goed vinden met de jonge collega's en met de oudere en dus meer mijn leeftijd. Bij sómmige jonge collega's gaat het wel eens minder goed, maar dat ligt dan meer aan dat ik ze niet aardig vind dan dat ze jong zijn.

tonny

tonny

01-08-2009 om 22:22

Je eigen plek

je hebt je eigen plek en je bent jezelf. Dat is goed genoeg.
Mooi dat de meiden belangstellend zijn, maar verwacht niet dat ze je leven snappen, dat kan nu eenmaal niet als je het zelf nog niet hebt ervaren.

Dat ze sneller met de PC zijn, ach ja dat is de leeftijd, niks van aantrekken.

En strakker - tja. Zo gaat dat

Maar maak je geen zorgen, je bent niet onzijdig, je bent een verder uitgekristaliseerde persoonlijkheid dan je jonge collega's.

Veel plezier met je werk!

Tonny

Vic

Vic

02-08-2009 om 12:53

Lijkt mij niet leuk

Ik zou het denk ik niet leuk vinden om alleen maar collega's te hebben die zoveel jaar jonger zijn. Bij mij op het werk is het een grijze brigade (gem. leeftijd rond de 50), maar er zijn gelukkig ook collega's in dezelfde leeftijdscategorie als ik. Je zit er om te werken, maar het is toch af en toe ook leuk om het over de kinderen te hebben.

bibi63

bibi63

02-08-2009 om 15:55

Mijn ervaring

Sinds kort werk ik ook samen met een stuk of 5 meiden van begin tot eind 20, terwijl ik zelf 45 ben. Op zich heel gezellig, maar ik voel me ineens OUD, en dat had ik hiervoor niet. Vind ik dus eigenlijk niet leuk. Heeft niets met hen persoonlijk te maken, maar meer met het feit dat ik met m'n neus ineens op de feiten wordt gedruk: ik ben OUD aan het worden..... BLEH
Groetjes,
Bibi

An

An

05-08-2009 om 20:16

Ja ... dat heb ik dus ook, dat ik me oud voel

Ze praten een beetje bozig over hun moeder (want in de overgang) en dat gaat bij mij ook niet lang meer duren natuurlijk.
Ach, dat soort dingen. Gedoe over het haar. Wel of niet trouwen.
Allemaal niet érg maar zo ver achter me. Ook wel weer grappig herkenbaar dus maar zij maken zich er nog zo druk om. Ook logisch. Hoort bij elke leeftijd. Maar ... nou ja, ookal hebben we veel lol en vinden ze mij "een grappige vrouw" die er jong uitziet ... zou ik toch graag wat méér gelijkgestemden als collega willen. Misschien moet ik niet zeuren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.