Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

P

P

15-02-2011 om 21:00

Jaaropgaaf

Nou het was al anderhalf jaar te verwachten maar de ex-werkgever van P-man is failliet. Nu moet hij nog steeds een jaaropgaaf ontvangen maar dat is toch gewoon verplicht? Moeten we er op vertrouwen dat die nog komt? P-man weet dat er nog niemand eentje gehad heeft, ook niet de werknemers die er nog wel werkten. Hadden die dingen niet voor 1 feb binnen moeten zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leandra

Leandra

15-02-2011 om 21:10

Nee

Niet voor 1 februari lijkt me. Ik kreeg de mijne afgelopen vrijdag met de mail. Wat de termijn is, weet ik niet. Kun je dat nergens meer navragen, desnoods bij de curator?

amk

amk

16-02-2011 om 10:02

Laatste week maart

want inprincipe moet je voor 1 april je belasting aangifte doen. Je kunt wel verlenging vragen.

Sascha2

Sascha2

16-02-2011 om 14:31

Laatste loonstrook

Doorgaans staat op een loonstrook ook een cumulatieve opgave van de diverse posten. Als dat bij de salarisstroken van je man ook zo was dan kun je de laatste loonstrook gebruiken voor de aangifte. En anders uitstel vragen maar dat is voor een beperkte periode.

Yta Chalne

Yta Chalne

16-02-2011 om 14:39

Loonstrook idd

Zo'n jaaropgaaf is niet meer dan de verzamelstaat van de loonstrookjes. Je laatste loonstrook bevat voldoende info om je aangifte te kunnen doen.

Yta Chalne

Yta Chalne

16-02-2011 om 14:40

Curator

Even bellen/ mailen met de curator kan altijd, die krijgt riant betaald voor wat ze er doorgaans voor doen, dus dat ik altijd een goed idee.

amk

amk

16-02-2011 om 15:28

Maar

het maandelijks verstrekken van een loonstrook met cumulatieve gegevens is niet verplicht.
Alleen bij salariswijzigingen en niet structurele betalingen is een strook verplicht.
Het kan daarom best zijn dat de laatste loonspecificatie: a: geen cumulatieve gegevens bevat en b: niet over de laatste loonbetaling gaat, en dan mis je dus gegevens.

merene

merene

16-02-2011 om 21:12

Belastingdienst?

Als je er niet uit komt met de curator of ex-werkgever, kun je de belastingdienst proberen. Die hebben namelijk alle gegevens al doorgekregen d.m.v de loonaangifte.
Ik weet niet of zij mee willen werken, maar nee heb je, ja kun je krijgen.

Sancy

Sancy

16-02-2011 om 21:37

Uwv?

Ik weet niet of dat faillissement vorig jaar al uitgesproken is, want dan moet hij misschien (ook) een jaaropgaaf van het uwv krijgen want die nemen de loonverplichtingen over.

Sancy

Sancy

17-02-2011 om 06:50

Nee p

Er is geen wettelijke termijn behalve dat in de wet staat dat het binnen een "redelijke termijn" moet gebeuren. Zoals hier al geschreven werd, is dat tot ongeveer de laatste week in maart zodat je de inkomstenbelasting kunt opgeven voor 1 april.
Maar uitstel vragen kan eenvoudig en wordt vrijwel automatisch gegeven, ik heb het zelf ook wel eens aangevraagd: je schrijft een briefje waarin je om uitstel vraagt omdat door de afronding van het faillissement de jaaropgaaf op zich laat wachten en dan krijg je meestal direct 3 maanden uitstel.
Ik zou contact opnemen met de curator en die vragen op wanneer de jaaropgaaf verwacht kan worden, en bij twijfel uitstel bij de belastingdienst aanvragen.

Faillissementsregister

Google eens op faillissementsregister, volgens mij moet je dan sites tegenkomen waar die faillissementen op geregistreerd staan, inclusief de curator. Die google je dan ook weer en dan vind je hem of haar wel.

En anders zou ik de rechtbank bellen en vragen of zij je kunnen helpen. Maar vermoedelijk kom je er met internet zelf wel uit.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.