Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

22-10-2009 om 20:03

Jeugdloon en cao-kinderopvang

Ik vroeg mij af of de salarisindicaties die in een CAO staan voor het jeugdloon gaan.

Een 18 jarige SPW valt in salarisschaal 5 of 6. Ik vind het zo'n verschrikkelijk verschil met het jeugdloon.
Of moet je die salarisschalen dan aanpassen zodra een medewerker binnen het jeugdloon valt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosy

Rosy

22-10-2009 om 20:28

Kiki

Ik ken de cao kinderopvang niet, maar heb voor je gekeken.
Een 18-jarige wordt gewoon ingeschaald en de salarisschalen worden niet aangepast.

Ik neem aan dat je met jeugdloon, het wettelijk minimum jeugdloon bedoeld. En daar kan ik heel duidelijk in zijn: CAO gaat voor.

Het is een groot verschil. Wat ik gelezen heb is dat om de sector aantrekkelijker te maken voor de jeugd.

Prulletje

Prulletje

22-10-2009 om 21:38

Kiki (o.t.)

Gefeliciteerd met de geboorte van je tweede! Enne.. moet je echt nu alweer met werk bezig zijn?! Ik dacht dat ik erg was

Prulletje

Sancy

Sancy

23-10-2009 om 08:57

Niet minder, wel meer

Kiki, het is zoals Rosy zegt. De wet geeft het minimum aan. Werkgevers kunnen daar niet onder maar wel boven gaan zitten. Als er een cao is voor de branche, geldt wat in de cao is afgesproken.

Kiki

Kiki

24-10-2009 om 10:51

Haha prulletje

Zou je me geloven als ik zou zeggen dat ik het me oprecht afvroeg en dat het niets met mijn werk te maken had

Dank je wel voor het antwoord in ieder geval!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.