Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

28-09-2009 om 12:33

Kamer delen en radio aan

Als je met meerdere collega's in een ruimte (kantoor) werkt en sommigen willen een radio aan, en anderen (of slechts 1 persoon) absoluut niet, wie zou dan zijn zin moeten krijgen? Zijn daar officiële regels voor, of is het een beleefdheidskwestie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-09-2009 om 12:45

Geen radio

want het stoort hier gewoon. Het is al heel erg hinderlijk als we proberen met meer als 1 persoon tegelijkertijd te bellen.

Het hangt er ook vanaf wat voor werkzaamheden je moet verrichten, bij ons is dat redelijk precies en concentratie is wel een vereiste. Op mijn verzoek zijn de lamellen naast mijn buro ook weggehaald omdat ik gek werd van het geklapper. (die dingen bewegen iets heen en weer) Je kunt echt helemaal gek worden van geluid om je heen zo erg dat je je werk niet meer kunt doen.

Lastig

er zijn mensen die juist prettiger werken met een muziekje op de achtergrond. Ik zit zelf op een drie persoonskamer. Als er er allemaal zijn, dan heb ik liever geen radio aan. Te veel geluid dan. Op donderdagen zit ik echter alleen. Dan heb ik graag radio 4 aan. Ik vind dat dan echt een rustig sfeertje geven en vind dat dan lekker werken.

Ik denk dus dat het inderdaad iets persoonlijks is. Op een meerpersoonskamer is het meest wenselijk een gesprek hierover en dan tot een besluit komen. In geval van klantencontact per telefoon of b.v. aan een balie, vind ik het belangrijk dat, wat ook het besluit is, de klant nooit de radio op de achtergrond mag horen via de telefoon of 'live'.

Kan me wel voorstellen dat er hele discussies over kunnen ontstaan. Bedenk me nu...op mijn afdeling zijn meerdere meerpersoonskamers: 3 radio altijd aan, 4 geen radio aan (en eentje dan wel als er iemand alleen zit te werken op donderdag).

groetjes van Purk

Ellen Wouters

Ellen Wouters

28-09-2009 om 16:45

Geen radio

De radio veroorzaakt overlast voor degenen die in stilte willen werken. Ik vind dat het recht om gevrijwaard te blijven van die overlast, zwaarder telt dan het recht om die overlast te veroorzaken.

Hetzelfde geldt voor uitvoerige privégesprekken op de kamer, een discolamp boven je bureau hangen, pangpangschietspelletjes spelen of roken. Even afgezien van of dat praktisch allemaal kan en mag, maar als je ergens werkt moet je dat in rust kunnen doen.

Bastet

Bastet

28-09-2009 om 18:25

Koptelefoon

het lijkt me neit dat degene die er last van heeft een koptelefoon op moet zetten,dat doet degene die muziek wil luisteren maar,lijkt mij!
Groetjes,Bastet

Vic

Vic

28-09-2009 om 18:47

Eens

Als ik het zo lees denken jullie er (bijna) allemaal hetzelfde over als ik. Helaas heb ik wat collega's die er anders over denken. Het zou goed kunnen dat we na een reorganisatie binnenkort intern moeten verhuizen. Momenteel staat er op nagenoeg alle kamers en zaaltjes een radio aan, behalve op de kamer die ik met twee collega's deel. Mijn ene kamergenoot is het om het even of er wel of geen radio is, en de ander vind het geen probleem om zijn I-pod met koptelefoon te beluisteren. Toen ik vorige week met wat collega's over een mogelijke nieuwe kamerindeling sprak was er een aantal dat het luisteren naar de radio als een soort fundamenteel recht ziet, compleet met heftige uitspraken als 'die radio gaat dus niet weg'. Tja, ik heb geen behoefte aan continue (vermijdbaar) omgevingsgeluid, dus daar hebben we wat op te lossen.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-09-2009 om 21:30

O griezel

Dat lijkt me vreselijk, de hele dag de radio aan op je werkplek. Ik zou trouwens niet kunnen werken met zoveel geluid op de achtergrond, en concentratie lijkt mij nu een veel fundamenteler recht dan een radio.
Groetjes
Massi

Oef

jeetje Vic, gezellige collega's heb jij. Ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen de eventuele discussies.
Eerst maar eens kijken welke kamerindeling ze in gedachten hebben. En dan met de opmerkingen van hier in het geweer komen. Mocht het echt niet lukken, dan zou ik daarna je leidinggevende inschakelen, maar eerst zelf proberen er uit te komen.

Succes ermee!

groetjes van Purk

Lynna

Lynna

29-09-2009 om 06:40

Radio

Ik luister zelf erg graag naar de radio op mijn werk. Maar die staat op mijn favoriete muziek, met mijn favoriete geluidsniveau. En ik heb hem aanstaan omdat ik helemaal alleen zit. Zodra ik gebeld word of bezoek krijg of hij irriteert me, gaat ie uit.

Maar ik moet er niet aan denken dat ik naar de radio van een collega moet luisteren. Laat die maar een ipod in zijn oren doen.

Lastig

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat er op de achtergrond een radio aan staat op mijn werk, of dat mijn collega dat zou willen.

Het ligt er ook helemaal aan wat voor werk je doet. Soms kan een muziekje arbeidsvitamine zijn. Maar het kan ook erg irritant zijn wanneer je collega's muziek aan hebben staan. En dan ligt het er ook nog aan wat.

Tja, en wat de beleefdheidsvorm dan is... dat hangt ook helemaal af van je situatie, wat je voor werk doet, werkplek, je collega's enz.

joer

joer

02-10-2009 om 13:21

Geen radio

Je bent aan het werk, waarom moet er een radio aan?

Bij ons staat er nooit een radio aan. Daar zijn geen afspraken of beleid over. Maar zoals ik al zei: we zijn aan het werk. Met veel telefoon, drukte en overleg.

Heel soms in vakantieperiodes als het heel rustig is vraagt een collega soms wel eens of de radio aan mag.

Maar is er maar 1 collega die dat liever niet heeft dan gaat hij niet aan.

Groeten JOER.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.